Verschil intervallen revisie KTM LC4 - DRZ 400

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.347
313
Hallo allemaal,

Zijn er grote verschillen in revisie intervallen tussen de lc4 en een drz? Olie etc. heb ik gevonden maar ik maak me met name "zorgen" om het big end en de zuigers etc. Ik ben niet vies van sleutelen en kan een hoop zelf maar ik ben op zoek naar een enduro/sm waar ik zo lang mogelijk mee kan rijden zonder dat het blok open hoeft. De kosten van dergelijke revisies weegt in mijn geval niet op tegen de voordelen van een lichtere/snellere motor. Van mij mag het iets minder sportief omdat ik er ook veel mee op de weg wil gaan rijden. Ik ben om deze reden naar een lc4 gaan zoeken ipv een 525.

De lc4's waar ik ben gaan kijken hadden rammelende geluiden en er lekte vanalles. Ik ben een beetje geschrokken van deze motoren en lees ook op het internet dat het toch best nog wel vaak open moet voor big end revisies etc. Bij veel straatgebruik loopt het dan toch flink in de kosten.

Ik heb nu een drz gevonden en lees hier en daar dat dit meer een wegmotor is. Ik kom alleen weinig tegen over revisie intervallen. Moet zo'n blok net zo vaak gereviseerd worden als een lc4 of is deze nog gunstiger kwa intervallen? Als deze langer dicht kan blijven bij goed onderhoud ga ik me maar op deze motoren richten. Het lagere vermogen maakt me niet heel veel uit.
 
Een drz zijn degelijke machines. Zwaarder en met meer olie aan boord dan een LC4. Ik heb eeb 660 SMC gehad, volle revisie van motor gedaan en daarna in 2 jaar tijd 33.000 km erop gezet. Wel heel regelmatig olie wisselen en kleppen checken, niet veel te stellen. Deze bike is helaas gestolen, anders had ik er nog veel meer kms op gereden.
Bij een drz kun je gedachteloos veel kms oprijden. Zijn ze voor gemaakt. Ik zou gaan voor een 400 ipv 650. Ze zijn gelijk waardig qua snelheid maar de 400 is wendbaarder en lichter. Als het hogere gewicht en mindere prestaties niet tegenstaan dan zijn het geweldige machines.
 
Top, bedankt voor de info! Wel gaaf dat de drz echt meer een wegmotor is met lagere onderhoudsintervallen. Het lijkt er op dat Suzuki daarmee een vrij uniek motortje heeft gemaakt.
 
JA een DRZ is niet het scherpste mes in de bestek la maar wel een van de veelzijdigste. Tis wat je zoekt.
Ik ging van een LC4 naar een EXC naar een SX, Dit zijn de brommers waar ik mij echt op kan uitleven. Beter een 15 minuten hevig aan de gang dan uren achtereen kms maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan