Hallo allemaal,
Zijn er grote verschillen in revisie intervallen tussen de lc4 en een drz? Olie etc. heb ik gevonden maar ik maak me met name "zorgen" om het big end en de zuigers etc. Ik ben niet vies van sleutelen en kan een hoop zelf maar ik ben op zoek naar een enduro/sm waar ik zo lang mogelijk mee kan rijden zonder dat het blok open hoeft. De kosten van dergelijke revisies weegt in mijn geval niet op tegen de voordelen van een lichtere/snellere motor. Van mij mag het iets minder sportief omdat ik er ook veel mee op de weg wil gaan rijden. Ik ben om deze reden naar een lc4 gaan zoeken ipv een 525.
De lc4's waar ik ben gaan kijken hadden rammelende geluiden en er lekte vanalles. Ik ben een beetje geschrokken van deze motoren en lees ook op het internet dat het toch best nog wel vaak open moet voor big end revisies etc. Bij veel straatgebruik loopt het dan toch flink in de kosten.
Ik heb nu een drz gevonden en lees hier en daar dat dit meer een wegmotor is. Ik kom alleen weinig tegen over revisie intervallen. Moet zo'n blok net zo vaak gereviseerd worden als een lc4 of is deze nog gunstiger kwa intervallen? Als deze langer dicht kan blijven bij goed onderhoud ga ik me maar op deze motoren richten. Het lagere vermogen maakt me niet heel veel uit.
Zijn er grote verschillen in revisie intervallen tussen de lc4 en een drz? Olie etc. heb ik gevonden maar ik maak me met name "zorgen" om het big end en de zuigers etc. Ik ben niet vies van sleutelen en kan een hoop zelf maar ik ben op zoek naar een enduro/sm waar ik zo lang mogelijk mee kan rijden zonder dat het blok open hoeft. De kosten van dergelijke revisies weegt in mijn geval niet op tegen de voordelen van een lichtere/snellere motor. Van mij mag het iets minder sportief omdat ik er ook veel mee op de weg wil gaan rijden. Ik ben om deze reden naar een lc4 gaan zoeken ipv een 525.
De lc4's waar ik ben gaan kijken hadden rammelende geluiden en er lekte vanalles. Ik ben een beetje geschrokken van deze motoren en lees ook op het internet dat het toch best nog wel vaak open moet voor big end revisies etc. Bij veel straatgebruik loopt het dan toch flink in de kosten.
Ik heb nu een drz gevonden en lees hier en daar dat dit meer een wegmotor is. Ik kom alleen weinig tegen over revisie intervallen. Moet zo'n blok net zo vaak gereviseerd worden als een lc4 of is deze nog gunstiger kwa intervallen? Als deze langer dicht kan blijven bij goed onderhoud ga ik me maar op deze motoren richten. Het lagere vermogen maakt me niet heel veel uit.