verschil kawasaki vulcan 750 en ltd 750

Herman F

Rookie
21 okt 2004
23
0
Hasselt
Kan iemand me het verschil vertellen tussen een kawasaki vulcan 750 en een ltd 750?
sowieso is alle informatie over de vulcan 750 en/of een ltd 750 welkom.

Wil er eentje aanschaffen.
 
Misschien dat ik nu de plank volledig missla, maar een ltd 750 bestaat volgens mij niet. Wel de 500LTD, das denk ik wat vroeger de EN500 was en je had nog de 454LTD (USA) en LTD 450(UK).
Deze versies hebben sowieso een 2 in lijn blok ipv een v-blok.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus de plank volledig misgeslagen |(
Snel ff wat gezocht op internet, maar het lijkt er wel op dat een LTD een lijnblok heeft tegenover de Vulcan die een V-blok heeft
 
De Ltd heeft een 4 cilinder Z blok zoals ook in de Z en GPz 750 zit (ook de GPz turbo) en is vrijwel gelijk aan het oude Z 650 blok. Lekker degelijk en betrouwbaar.
De Vulcan heeft een V-twin blok en schijnt een stuk minder betrouwbaar te zijn. Qua uitstraling is de Vulcan wat meer 'chopper' en oogt wat moderner.
Ik zou zonder twijfel voor de Ltd gaan ....
 
en dna is er ook nog de z750 twin
is een paraleltwin alla triumph t120
bxs 78x78mm
vijfbak
als z750b gebouwd tussen'76 en '79
en als ltd vanf 80 tot 83(met belt ipv ketting
en er is ook nog en csr met hetzelfde blok
zijn redelijk zeldzaam en niet zo betrouwbaar als bv de yamaha xs650 die er ook veel van weg heeft
de ltd is er ook als vierpitter en is super betrouwbaar maar geen flikker waard wat betreft verkrijgbaarheid/daaiheid grijzemuisfactor.
 
Ik heb een LTD(4cilinders op rij) gehad en dit was een bijzonder betrouwbare motor. Nu rij ik een Vulcan (2cilinder v-blok )en qua styling is dit wel een mooiere motor ,maar wat betreft de betrouwbaarheid heb ik moeten inleveren.
Als ik jou was ging ik voor de LTD. Deze loopt ook wat soepeler omdat het een 4-cilinder is.
Ook wat betreft onderdelen heb je meer mogelijkheden omdat ook de bv de Z750 ,gt 750 en de spectre 750 veel dezelfde onderdelen hebben.
Op Marktplaats komen ze geregeld voor!!. Mijn LTD van 1983 kostte een jaar geleden zo'n €600,.
Succes ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan