verschil merkbaar 4gats of 12 gats injectoren?

RK-stuntz

MF'er
17 jun 2018
65
8
omgeving eindhoven
hallo,

ik heb nu 4gats 225cc injectoren van een gsxr750 k6 in mijn gsxr750 k5 zitten.
ik wil de motor zo soepel mogelijk laten lopen en vooral onderin dan ook (stunt motor).
binnenkort ga ik naar de testbank, maar nu zat ik te kijken en zag ik dat de nieuwere motoren allemaal 10 of 12gats injectoren gebruiken.
is het verstandig om deze te monteren voor ik naar de testbank rijdt of ga ik dit verschil niet merken?
ik kan evt injectoren van een gsxr750 k8 k9 monteren deze zijn geloof ik 12gats, maar gratis zijn ze niet haha.

alvast bedankt
 
Heb je een plaatje of foto van de injectoren die er nu in zitten?

Van wat ik erover gelezen heb is het verschil niet heel groot. Dat gezegd hebbende, injectoren worden bij bosjes gemaakt en gaan bijna nooit stuk. Beter setje scoren zou in theorie dus goedkoop kunnen zijn, als je weet wat je precies moet hebben.
 
Ik weet niet wat het bij een suzuki uit maakt.
Ik heb dit zelf wel gedaan bij een BMW R1150RT en hier betere verstuiver in gezet . die van een 1200 versie

Dit doet precies wat jij denkt wat deze moet doen. door het betere verstuiven zal de gas reactie ook beter zijn.
Meer vermogen nou nee het gaat om gas reactie.
 
Ik weet niet wat het bij een suzuki uit maakt.
Ik heb dit zelf wel gedaan bij een BMW R1150RT en hier betere verstuiver in gezet . die van een 1200 versie

Dit doet precies wat jij denkt wat deze moet doen. door het betere verstuiven zal de gas reactie ook beter zijn.
Meer vermogen nou nee het gaat om gas reactie.
fellere gas reactie dus, maar liep het ook soepeler zeg maar?
 
Bij de bmw vond ik het vooral soepeler en hij pakte beter op.

Ik zou zelf eerst dit uitproberen voordat je je geld nog eens weg brengt voor het tuning (het is niet heilig) mensen verwachten er veel te veel van.
 
Die injectors met meer gaatjes staan ook vaak in een andere hoek ( meer steil)in het injectie kanaal.
Zodat het beter vermengt word met lucht.
Fabrikant motorfiets verzint andere dingen om ergens meer vermogen te halen
Denk alleen injectors plaatsen met meer gaatjes zonder die plaatsings hoek te veranderen niet veel oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Wat is daar de logica achter?

Fijne nevel kan nooit kwaad lijkt me. Zover ik weet spuiten sommige injectoren in onder een hoek. Soms gesplitst ook volgens mij, voor elk inlaatkanaal.
 
heb er nu cbr1000rr 12gats injectoren in zitten van een 2004/2005 model.
volgens mij zijn die ergens rond de 250cc maar honda berekend dat bij 3,5bar, dus op 3bar zit ik ergens rond de 230cc ofzo. (rijdt op gsxr600 ecu)
heb de brandstof map nog ff wat aangepast op gehoor en gevoel maar hij loopt er nu wel degelijk soepeler op.
beetje lastig uitleggen maar hij blok loopt vrijer, eerst was het overdreven gezegd meer een tractor.
 
heb er nu cbr1000rr 12gats injectoren in zitten van een 2004/2005 model.
volgens mij zijn die ergens rond de 250cc maar honda berekend dat bij 3,5bar, dus op 3bar zit ik ergens rond de 230cc ofzo. (rijdt op gsxr600 ecu)
heb de brandstof map nog ff wat aangepast op gehoor en gevoel maar hij loopt er nu wel degelijk soepeler op.
beetje lastig uitleggen maar hij blok loopt vrijer, eerst was het overdreven gezegd meer een tractor.
Heb je toevallig voor en na opnames?
 
Terug
Bovenaan Onderaan