verschil met honda cbr 600

Je weet dat je je als 18 jarige blauw gaat betalen aan verzekeringskosten? Overweeg een oude (10+jaar oude) motor te kopen, toen waren aardig wat 'sport'-motoren nog 'toer'-motoren (terwijl ze wel gewoon even hard gaan) scheelt een boel in de verzekering... Aangezien je toch 25 kw MOET rijden, heb je niks aan het vermogen, en scheelt je denk ik zo'n 2000 a 3000 euro in verzekering...
 
ohh egt ik dag dat dat alleen die senda was maar nu valt die dus wel af ja en een 600RR valt niet tot bijna niet te begrenzen en een grx600 wel en die vin ik ook niet lelijk. dus ik denk dat ik daar voor gaat sparen.

vraag het aan; Ghost RRider op het forum ,Database: Welke motor kan 25kw en hoe?
hij hebt hem al begrenst dus het ken! 8-)

ik moet 16 april afrijden en daarna wil ik ook een RR halen, ik laat hem gewoon terugzette met de bank, uitdraai klaar rijden maar! :]
zeg je ja maar als politie je aan houd? mijn ervaring met mijn brommer (yamaha dt).
agent: hij doet het niet, wat heb je gedaan?
ik: :/ (meen je dit),, het is een schakel zet hem eerst in zn 1.
agent: Ow Ow hoeveel versnellingen?
ik: 2 :+ ,, het is een 4 bak en hij probeerde nog geen eens meer haha!
had in me 2 nog 1,7 kw dus had wel boete.

vrienden van mij rijden op een r6, honda fs, f, rr, hun hebben hem ook allemaal uitdraai begrenst en 2 zijn er ook aan gehouden voor controle.
niks aan het handje, door rijden graag 8-)

wanneer je normaal rijd, word je nooit aangehouden en zo nouw kijken ze niet, zorg je dat je het goed heb geregeld met je verzekering ben je voor 99,999999% niet te pakken.

ik heb nu 1½ jaar mn autorijbewijs en ben nog nooit aangehouden, en ik rijd 9 v/d 10 keer te hard!




ja maar ik vin het jankend geluid egt vet maar dat hoor je zeker niet als je 25KW rijdt met een 4-cil motorblok en ja jullie hebben wel gelijk of je nou een derbi ziet of een 600RR bij die derbi zeg je van waar zit de trekstarter en de honda blijf je nog wel ff naar staren.
maar nu heb ik gelezen dat een GXR 600 van suzuki wel 25 kw goed gekeurd krijg maar dat is toch ook 600cc:S of zit daar egt voor veel verschil in met honda?
ja ik ben er nog niet zo goed in thuis


de uitlaat die ik het beste vind op een RR is een laser.
maar 25kw geluid doet niet onder voor een vol vermogen alleen de kracht!

Succes en begin zo snelmogelijk met lessen mijn advies! ( nu het nog kan met de regering en wetgeving) |(

:+
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat je je als 18 jarige blauw gaat betalen aan verzekeringskosten? Overweeg een oude (10+jaar oude) motor te kopen, toen waren aardig wat 'sport'-motoren nog 'toer'-motoren (terwijl ze wel gewoon even hard gaan) scheelt een boel in de verzekering... Aangezien je toch 25 kw MOET rijden, heb je niks aan het vermogen, en scheelt je denk ik zo'n 2000 a 3000 euro in verzekering...
Right... Ik betaal voor m'n CBR600F '99 nét geen 100 eurie per maand... Dus reken maar uit op jaarbasis, waar de n**k wil jij die 2.000 á 3.000 €'ies vandaan toveren voor een verzekering?
Straks met de RR zal het niet veel meer zijn namelijk :z

[me]EDIT: Is uiteraard all risk verzekerd, en dan nog, als je een motor van dik 8K koopt is het nogal logisch om dat ding all risk te verzekeren, je ben gek als je het niet doet...
Daarbij komt, als je dat geld kan uitgeven aan een motor, kan je de verzekering ook wel betalen, of een goedkopere motor kopen en dan nog all risk in de verzekering pleuren.[/me]
 
Laatst bewerkt:
de uitlaat die ik het beste vind op een RR is een laser.
maar 25kw geluid doet niet onder voor een vol vermogen alleen de kracht!

Succes en begin zo snelmogelijk met lessen mijn advies! ( nu het nog kan met de regering en wetgeving) |(

:+

Je hebt ook nog motorbelasting enzo.. in zijn vrij klinkt hij anders dan in zijn versnelling ;)
 
Right... Ik betaal voor m'n CBR600F '99 nét geen 100 eurie per maand... Dus reken maar uit op jaarbasis, waar de n**k wil jij die 2.000 á 3.000 €'ies vandaan toveren voor een verzekering?
Straks met de RR zal het niet veel meer zijn namelijk :z

[me]EDIT: Is uiteraard all risk verzekerd, en dan nog, als je een motor van dik 8K koopt is het nogal logisch om dat ding all risk te verzekeren, je ben gek als je het niet doet...
Daarbij komt, als je dat geld kan uitgeven aan een motor, kan je de verzekering ook wel betalen, of een goedkopere motor kopen en dan nog all risk in de verzekering pleuren.[/me]
Jij alleen al betaalt op jaar basis zo te zien al 1125 euro meer dan ik doe. Heb een '87 CBR 600F Hurricane (jaja, oud). Als je een gloednieuwe (of 1 jaar oude) cbr600RR koopt, zul je echt wel meer dan 150 euro per maand kwijt zijn als 18 jarige...
 
Laatst bewerkt:
Jij alleen al betaalt op jaar basis zo te zien al 1125 euro meer dan ik doe. Heb een '87 CBR 600F Hurricane (jaja, oud). Als je een gloednieuwe (of 1 jaar oude) cbr600RR koopt, zul je echt wel meer dan 150 euro per maand kwijt zijn als 18 jarige...

Ik zat rond de 2000 euro per jaar, met m'n K7, zonder schade vrije jaren opgebouwd te hebben toen. Dus die 2000 a 3000 euro verschil waar jij het over hebt is niet echt gegrond.
 
Laatst bewerkt:
Heej zat ff mee te leze,,

Ik moet binnenkort ook nog een CBR 600f klaarmaken o.a. 25kw uit 1995. Mischien is hij al verkocht maar mocht je anders nog belangstelling hebben.

Zag net ook jullie woeker prijzen van de verzekering maar hoezo betalen jullie zoveel, toen ik net 18 was kocht ik een sv 650 25kw van 1.5 jaar oud en betaalde maar 140 euro was verzekerd, inmiddels net 21 en rij nu een rvs mille, betaal incl. opzittende verzekering maar 135 euro per jaar.

All risk verzekeren klink allemaal leuk maar als jij op je bek gaat door eigen schuld betalen ze meestal nog niet uit.. en op een motor van 10 jaar oud rij je toch nooit 1200 euro schade in een jaar.

:W
 
Heej zat ff mee te leze,,

Ik moet binnenkort ook nog een CBR 600f klaarmaken o.a. 25kw uit 1995. Mischien is hij al verkocht maar mocht je anders nog belangstelling hebben.

Zag net ook jullie woeker prijzen van de verzekering maar hoezo betalen jullie zoveel, toen ik net 18 was kocht ik een sv 650 25kw van 1.5 jaar oud en betaalde maar 140 euro was verzekerd, inmiddels net 21 en rij nu een rvs mille, betaal incl. opzittende verzekering maar 135 euro per jaar.

All risk verzekeren klink allemaal leuk maar als jij op je bek gaat door eigen schuld betalen ze meestal nog niet uit.. en op een motor van 10 jaar oud rij je toch nooit 1200 euro schade in een jaar.

:W

Daar is all risk voor, dat je op je bek kan gaan door eigen schult ;)
 
Jij alleen al betaalt op jaar basis zo te zien al 1125 euro meer dan ik doe. Heb een '87 CBR 600F Hurricane (jaja, oud). Als je een gloednieuwe (of 1 jaar oude) cbr600RR koopt, zul je echt wel meer dan 150 euro per maand kwijt zijn als 18 jarige...

Ik ben zuinig op mijn spulletjes, maar als ik dan toch op m'n bek ga o.i.d. wil ik goed verzekerd zijn. All-Risk verzekering heet zoiets. Daar wil ik best voor betalen, heb ik het niet nodig, dan niet. Maar vind het wel een lekker gevoel dat ik goed verzekerd ben, ook als ik een aanrijding veroorzaak! *O* :')

En ach, ik heb straks 2 schadevrije jaren achter de rug, dus veel duurder zal de RR niet zijn. O-)
Daarbij komt, als ik de RR in de puinpoeier zou rijden, koop ik niet zo 1, 2, 3 ff een nieuwe. Die fiets van jouw is (no offence) een oudje en kost niet zoveel qua aanschaf... Ga voor de grap eens kijken wat een 600RR / Gixxer 600 / 636 / R6 uit 2006 moet kosten. Dan begrijp je waarom de verstandigen onder ons die dingen All-Risk verzekeren.

Daarom zeg ik dus, als je de All-Risk verzekering niet kan betalen, moet je een goedkopere motor kopen of doorsparen zodat je nóg All-Risk kan verzekeren. :z

't Is echt niet moeilijk allemaal, gewoon logisch nadenken en prioriteiten stellen. :Y

En jah, ik heb mijn CBR600F uit '99 All-Risk verzekerd, maar dat had ik al eerder gepost geloof ik :z
 
Laatst bewerkt:
Heej zat ff mee te leze,,

Ik moet binnenkort ook nog een CBR 600f klaarmaken o.a. 25kw uit 1995. Mischien is hij al verkocht maar mocht je anders nog belangstelling hebben.

Zag net ook jullie woeker prijzen van de verzekering maar hoezo betalen jullie zoveel, toen ik net 18 was kocht ik een sv 650 25kw van 1.5 jaar oud en betaalde maar 140 euro was verzekerd, inmiddels net 21 en rij nu een rvs mille, betaal incl. opzittende verzekering maar 135 euro per jaar.

All risk verzekeren klink allemaal leuk maar als jij op je bek gaat door eigen schuld betalen ze meestal nog niet uit.. en op een motor van 10 jaar oud rij je toch nooit 1200 euro schade in een jaar.

:W

Rijd voor de grap (bij een sportfiets) je kuipen eens aan gort en probeer voor € 1.200,- maar nieuw OEM setje bij dealer te kopen. ;)
Het zal je ongetwijfeld lukken om goedkoper een 2e hands of aftermarket set te kopen, maar helaas zijn de kuipen vaak niet het enige dat kapot gaat, en kost het nog een hele hoop centjes.
En daarbij komt, je pak, helm bla bla is met All-Risk allemaal meeverzekerd *O*
 
ik moet 16 april afrijden en daarna wil ik ook een RR halen, ik laat hem gewoon terugzette met de bank, uitdraai klaar rijden maar! :]
zeg je ja maar als politie je aan houd? mijn ervaring met mijn brommer (yamaha dt).
agent: hij doet het niet, wat heb je gedaan?
ik: :/ (meen je dit),, het is een schakel zet hem eerst in zn 1.
agent: Ow Ow hoeveel versnellingen?
ik: 2 :+ ,, het is een 4 bak en hij probeerde nog geen eens meer haha!
had in me 2 nog 1,7 kw dus had wel boete.
Wat is dat nu weer voor een onnozele vergelijking man! |( |(


vrienden van mij rijden op een r6, honda fs, f, rr, hun hebben hem ook allemaal uitdraai begrenst en 2 zijn er ook aan gehouden voor controle.
niks aan het handje, door rijden graag 8-)
wanneer je normaal rijd, word je nooit aangehouden en zo nouw kijken ze niet, zorg je dat je het goed heb geregeld met je verzekering ben je voor 99,999999% niet te pakken.
Die controle is ook niet het ergste waarvoor je moet vrezen, dat is een ongeluk :W
 
Mijn ervaring is dat schade rijden erg mee valt. Mijn vorige motor met schade gekocht, intotaal heeft het mij 800 euro gekost omdat ding er weer superstrak bij te hebben staan. 2 jaar mee gereden / 12.000km en alsnog met 1600 euro winst verkocht.

Als ik jullie verzekering bedrag zie, met mijn 2 schade vrije jaren heb ik zo'n 2000 euro bespaard, daar kan ik heeel wat schade voor rijden dit jaar. Als hij echt goed kapot is gewoon naar een schadehandelaar verkopen, als je ziet wat die lui er nog voor willen betalen...

Ieder zijn ding maar ik vind dat je op voertuigen die ouder dan 4 jaar zijn all risk verzekeren onzin, kan meestal niet uit. IK wou het in het begin ook, maar een beetje rond gevraagd en wa is voor mij voldoende.

Het blijft een gebruiksvoorwerp, geen museum stuk :P
 
All risk doe je alleen als je als een held de bocht in wilt gaan... Je kunt er beter als een ezel in gaan, en er als een held uitkomen :+
 
Mijn ervaring is dat schade rijden erg mee valt. Mijn vorige motor met schade gekocht, intotaal heeft het mij 800 euro gekost omdat ding er weer superstrak bij te hebben staan. 2 jaar mee gereden / 12.000km en alsnog met 1600 euro winst verkocht.

Als ik jullie verzekering bedrag zie, met mijn 2 schade vrije jaren heb ik zo'n 2000 euro bespaard, daar kan ik heeel wat schade voor rijden dit jaar. Als hij echt goed kapot is gewoon naar een schadehandelaar verkopen, als je ziet wat die lui er nog voor willen betalen...

Ieder zijn ding maar ik vind dat je op voertuigen die ouder dan 4 jaar zijn all risk verzekeren onzin, kan meestal niet uit. IK wou het in het begin ook, maar een beetje rond gevraagd en wa is voor mij voldoende.

Het blijft een gebruiksvoorwerp, geen museum stuk :P
2.000 eurie bespaard, en wat nou als je 2 keer enorme schade had gereden? :z
 
Die controle is ook niet het ergste waarvoor je moet vrezen, dat is een ongeluk :W



ik maak toch nooit een ongeluk en ben beter dan Stoner! 8-)


Neej dat geloof ik zelf ook niet hahah, en niemand is blij met een ongeluk (ga ik van uit).
Maar als je van te voren dus deze punten met de verzekering doorneemt is dat toch geen probleem?
als je het in je polis laat zetten & 25kw ook echt 25kw laat.
of heb je er ervaring mee?

:]
 
Laatst bewerkt:
ik maak toch nooit een ongeluk en ben beter dan Stoner! 8-)


Neej dat geloof ik zelf ook niet hahah, en niemand is blij met een ongeluk (ga ik van uit).
Maar als je van te voren dus deze punten met de verzekering doorneemt is dat toch geen probleem?
als je het in je polis laat zetten & 25kw ook echt 25kw laat.
of heb je er ervaring mee?

:]
er wordt gezegd dat wanneer je een echt zwaar ongeluk krijgt waarbij de kosten (voor de verzekering in dat geval) in de tonnen lopen ze je alsnog zullen naaien en onder jullie overeenkomst proberen te komen, dan kun jij ze niks maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan