verschil met honda cbr 600

robniderbi

Rookie
6 mrt 2008
11
0
lageweg
hallo ik wil motor gaan rijden maar nu vind ik de honda CBR 600RR helemaal in de 6de versnelling maar nu staat ie er niet bij als 25 KW motor in de lijst op dit forum?
maar de 600 F wel en dat is toch ook 600cc (jajaj ik hoor je het al zeggen 599cc(toch?))

dus kan ik de 600RR ook begrenzen?
anders wil ik derbi 125cc maar een RR vin ik mooier

mVG robin deelen
DERBI
 
hallo ik wil motor gaan rijden maar nu vind ik de honda CBR 600RR helemaal in de 6de versnelling maar nu staat ie er niet bij als 25 KW motor in de lijst op dit forum?
maar de 600 F wel en dat is toch ook 600cc (jajaj ik hoor je het al zeggen 599cc(toch?))

dus kan ik de 600RR ook begrenzen?
anders wil ik derbi 125cc maar een RR vin ik mooier

mVG robin deelen
DERBI
Die zin snap ik niet, maar goed cbr 600 f kan officieel op 25kw, bouwjaar zou je even moeten opzoeken. Dacht dat de RR niet officieel kon, (wel via export import voor de betweters die dalijk weer posten)
 
Die zin snap ik niet, maar goed cbr 600 f kan officieel op 25kw, bouwjaar zou je even moeten opzoeken. Dacht dat de RR niet officieel kon, (wel via export import voor de betweters die dalijk weer posten)

Zesde vernselling > laatste versnelling, laatste > einde

'De 600rr vind ik helemaal het einde' 'maar deze staat niet in de lijst etc....'

Zoiets :P ?
 
Laatst bewerkt:
Een 600RR kan inderdaad niet 25kW op kenteken (2008 misschien wel?) en een 600F wel. Maar ga gewoon lekker proefrijden als je je rijbewijs hebt en bedenk goed waar je je motor voor wil gebruiken. Twijfelen tussen een 600RR en een Derbi GPR125 is nogal wat :P
 
Laatst bewerkt:
ja dat dag ook ja die cbr is veel vetter maar ik zou het zonde vinden als die 3 jaar in de woonkamer moet staan en dan pas mag rijden..
en waarom met kenteken 2008 wel dan??
 
Voor de ene motor is wél een 25kw typegoedkeuring aangevraagd en voor de ander niet.
Alles is te begrenzen alleen wil je het legaal doen zul je moeten kijken welke er een 2e typegoedkeuring hebben.
 
ik zou zeggen wacht eerst totdat je 18 bent, rijlessen neemt, rijbewijs hebt. ik zeg het omdat ik ook puber was en ik dacht alleen aan aan een yamaha racer, of een fireblade. de rest was "rotzooi" voor mij. nou is het andersom, hoef ik geenr acer te hebben. en ik ben nog steeds maar 18. supersport is leuk op een zomeravond met je vrienden, maar hee, dagelijks krom zitten op een motor? op vakantie? passagier comfortabel meenemen? ik denk dat je beter een spoer-toer motor kunt nemen. gewoon rustig aan...
 
Elke motor is chill om op te rijden, simpelweg omdat motorrijden gewoon ruleert. Heb op een ZX6R gezeten toen ik mn rijbewijs net had, toen dacht ik 'Hah, die toermotoren zijn gay!', nu heb ik een 20 (in mei 21) jaar oude CBR600 (toermotor :+ ) en dat ding rijdt net zo geweldig! Ik zou zeggen, kijk wat binnen je budget valt, en spaar (ik heb er spijt van dat ik nooit gewerkt heb anders had ik nu een gloednieuwe voor de deur staan)!
 
rutger, een cbr 600F was toen niet echt een tourmotor hor. Het is wel iets minder fel als een kawasaki of suzuki toendertijd maar een echte toerder is meer een cb600 of iets.....dus een F2/F3/F4 zijn best sportief, maar een RR is nog sportiever
 
hallo ik wil motor gaan rijden maar nu vind ik de honda CBR 600RR helemaal in de 6de versnelling maar nu staat ie er niet bij als 25 KW motor in de lijst op dit forum?
maar de 600 F wel en dat is toch ook 600cc (jajaj ik hoor je het al zeggen 599cc(toch?))

dus kan ik de 600RR ook begrenzen?
anders wil ik derbi 125cc maar een RR vin ik mooier

mVG robin deelen
DERBI

Een 600RR is ook een 599CC in werkelijkheid geloof ik :+

Ligt aan de tweede typegoedkeuring die de 600F wel heeft en de 600RR niet heeft, daarom kan de 600F legaal op 25kw en de 600RR alleen via uitdraai of import/export truc.
 
ik zou zeggen wacht eerst totdat je 18 bent, rijlessen neemt, rijbewijs hebt. ik zeg het omdat ik ook puber was en ik dacht alleen aan aan een yamaha racer, of een fireblade. de rest was "rotzooi" voor mij. nou is het andersom, hoef ik geenr acer te hebben. en ik ben nog steeds maar 18. supersport is leuk op een zomeravond met je vrienden, maar hee, dagelijks krom zitten op een motor? op vakantie? passagier comfortabel meenemen? ik denk dat je beter een spoer-toer motor kunt nemen. gewoon rustig aan...

:^ ga eerst eens lessen, en kijk dan nog es wat voor motor je wilt :Y
 
Elke motor is chill om op te rijden, simpelweg omdat motorrijden gewoon ruleert. Heb op een ZX6R gezeten toen ik mn rijbewijs net had, toen dacht ik 'Hah, die toermotoren zijn gay!', nu heb ik een 20 (in mei 21) jaar oude CBR600 (toermotor :+ ) en dat ding rijdt net zo geweldig! Ik zou zeggen, kijk wat binnen je budget valt, en spaar (ik heb er spijt van dat ik nooit gewerkt heb anders had ik nu een gloednieuwe voor de deur staan)!

Een CBR600F is een Sport-toer. Geen toer. Een toermotor is een Goldwing, een Pan European, een XJ600/900 Diversion etc. dat zijn meer toermotoren, een CBR-F is toch echt heel wat sportiever.


@ TS:
Er zijn zoveel 25kw motoren.. er is meer dan CBR600RR of een Derbi GPR125..bovendien is het verschil tussen een 4 cilinder 4 takt en een 1 cilinder 2 takt gigantisch groot. Dat is echt appels met peren vergelijken. Kijk ook eens naar wat de eigenschappen van een motorblok zijn en kijk niet alleen naar het uiterlijk. Zeker met het 25kw rijbewijs zou ik een blok nemen die het uiterste van de regeling gebruikt. Dus een motor met veel koppel onder in toeren en toch genoeg vermogen om op de snelweg goed mee te kunnen komen -> V-Twin. Of wel.. Suzuki SV650N of SV650S. Of iets anders met 600-650cc V-Twin blok en 25kw typegoedkeuring.

Wil trouwens niet zeggen dat een motor met een ander type blok slecht rijd, elke motor rijd leuk.... maar kijk wel wat je er mee wilt doen.
 
ja maar ik vin het jankend geluid egt vet maar dat hoor je zeker niet als je 25KW rijdt met een 4-cil motorblok en ja jullie hebben wel gelijk of je nou een derbi ziet of een 600RR bij die derbi zeg je van waar zit de trekstarter en de honda blijf je nog wel ff naar staren.
maar nu heb ik gelezen dat een GXR 600 van suzuki wel 25 kw goed gekeurd krijg maar dat is toch ook 600cc:S of zit daar egt voor veel verschil in met honda?
ja ik ben er nog niet zo goed in thuis
 
ja maar ik vin het jankend geluid egt vet maar dat hoor je zeker niet als je 25KW rijdt met een 4-cil motorblok en ja jullie hebben wel gelijk of je nou een derbi ziet of een 600RR bij die derbi zeg je van waar zit de trekstarter en de honda blijf je nog wel ff naar staren.
maar nu heb ik gelezen dat een GXR 600 van suzuki wel 25 kw goed gekeurd krijg maar dat is toch ook 600cc:S of zit daar egt voor veel verschil in met honda?
ja ik ben er nog niet zo goed in thuis
Dan moet jij mij toch echt eens vertellen wat de definitie van "jankend geluid" is.
Mijn CBR 600F (25kw) "jankt" behoorlijk hoor, net als die van bijvoorbeeld Johan en Kaj en Kippekut. Een 125 "jankt"niet, die spetterd...

Sorry Kaj, maar dat deed ie gewoon, spetteren :+
 
Laatst bewerkt:
Dan moet jij mij toch echt eens vertellen wat de definitie van "jankend geluid" is.
Mijn CBR 600F (25kw) "jankt" behoorlijk hoor, net als die van bijvoorbeeld Johan en Kaj en Kippekut. Een 125 "jankt"niet, die spetterd...

Sorry Kaj, maar dat deed ie gewoon, spetteren :+

Over hte geluid van mijn dikke akra heb ik niks meer te klagen, en maak ik alles meer dan goed ;)

full
 

hier, mijn nieuwe toekomstige motor is een 4 cilinder (yamaha fazer), moet je maar es luisteren. niet denken dat alleen racers zo'n geluid kunnen maken want dat klopt niet. als je rechts in de lijst kijkt (op youtube) zie je gerelateerde filmpjes. daar heb je dezelfde motor (fazer) met andere uitlaten (two bros, leo vince etc. ...) luister naar die geluiden, dan zie je wat je van een motor kunt krijgen als er een andere uitlaatpijp opzit!

succes
 

hier, mijn nieuwe toekomstige motor is een 4 cilinder (yamaha fazer), moet je maar es luisteren. niet denken dat alleen racers zo'n geluid kunnen maken want dat klopt niet. als je rechts in de lijst kijkt (op youtube) zie je gerelateerde filmpjes. daar heb je dezelfde motor (fazer) met andere uitlaten (two bros, leo vince etc. ...) luister naar die geluiden, dan zie je wat je van een motor kunt krijgen als er een andere uitlaatpijp opzit!

succes

PS: wat de suzuki betreft, eigenlijk dezelfde motor maar dan een ander merk. als het over supersport gaat, is suzuki de maatstaaf! jij zult geen verschil merken tussen een yamaha r6, een honda cbr600rr of een suzuki gsx600r.

maar nog een keer, wacht totdat je een rijbewijs hebt en beslis daarna wat je met de motor wilt gaan doen. als het alleen maar om geluid gaat, raad ik je een ipod aan ;)!
 

hier, mijn nieuwe toekomstige motor is een 4 cilinder (yamaha fazer), moet je maar es luisteren. niet denken dat alleen racers zo'n geluid kunnen maken want dat klopt niet. als je rechts in de lijst kijkt (op youtube) zie je gerelateerde filmpjes. daar heb je dezelfde motor (fazer) met andere uitlaten (two bros, leo vince etc. ...) luister naar die geluiden, dan zie je wat je van een motor kunt krijgen als er een andere uitlaatpijp opzit!

succes
elke motor klinkt wel aardig met een uitlaat van 1200 euro eronder lijkt me :Y
 
Dan moet jij mij toch echt eens vertellen wat de definitie van "jankend geluid" is.
Mijn CBR 600F (25kw) "jankt" behoorlijk hoor, net als die van bijvoorbeeld Johan en Kaj en Kippekut. Een 125 "jankt"niet, die spetterd...

Sorry Kaj, maar dat deed ie gewoon, spetteren :+


:Y *O*

Mijn K7 staat op 25kw dus ;) en klinkt echt wel lekker hoor.
 
elke motor klinkt wel aardig met een uitlaat van 1200 euro eronder lijkt me :Y
die uitlaat kost rond de 500 euro, geen 120... waar het om gaat is dat het kan. een supersport met een stockexhaust klinkt ook niet helemaal lekker, dus er moet bijna altijd een nieuwe uitlaatpijp onder!
 
Een CBR600F is een Sport-toer. Geen toer. Een toermotor is een Goldwing, een Pan European, een XJ600/900 Diversion etc. dat zijn meer toermotoren, een CBR-F is toch echt heel wat sportiever.


@ TS:
Er zijn zoveel 25kw motoren.. er is meer dan CBR600RR of een Derbi GPR125..bovendien is het verschil tussen een 4 cilinder 4 takt en een 1 cilinder 2 takt gigantisch groot. Dat is echt appels met peren vergelijken. Kijk ook eens naar wat de eigenschappen van een motorblok zijn en kijk niet alleen naar het uiterlijk. Zeker met het 25kw rijbewijs zou ik een blok nemen die het uiterste van de regeling gebruikt. Dus een motor met veel koppel onder in toeren en toch genoeg vermogen om op de snelweg goed mee te kunnen komen -> V-Twin. Of wel.. Suzuki SV650N of SV650S. Of iets anders met 600-650cc V-Twin blok en 25kw typegoedkeuring.

Wil trouwens niet zeggen dat een motor met een ander type blok slecht rijd, elke motor rijd leuk.... maar kijk wel wat je er mee wilt doen.
Was die GPR125 maar een 1 cilinder 2-takt, het is een 1 cilinder 4-takt. Gewoon een brommertje dus, imho in Nederland nutteloos.
 
ohh egt ik dag dat dat alleen die senda was maar nu valt die dus wel af ja en een 600RR valt niet tot bijna niet te begrenzen en een grx600 wel en die vin ik ook niet lelijk. dus ik denk dat ik daar voor gaat sparen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan