Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
remolie heeft de vervelende gewoonte om water aan te trekken.
er zit altijd beetje lucht in reservoir, lek is ook niet onmogelijk.
bij het remmen word de boel warm, kan het water gaan verdampen, hierdoor ontstaat gas/damp.
dit laatste is samen te persen. waardoor er remenergie word verspilt aan samenpersen i.p.v. naar het daadwerkelijke remmen.
dit gaat allemaal heel langzaam en geleidelijk. je zal op zich niet veel merken, je merkt het echter wel wanneer je de remolie gaat vervangen.
remolie heeft de vervelende gewoonte om water aan te trekken.
er zit altijd beetje lucht in reservoir, lek is ook niet onmogelijk.
bij het remmen word de boel warm, kan het water gaan verdampen, hierdoor ontstaat gas/damp.
dit laatste is samen te persen. waardoor er remenergie word verspilt aan samenpersen i.p.v. naar het daadwerkelijke remmen.
dit gaat allemaal heel langzaam en geleidelijk. je zal op zich niet veel merken, je merkt het echter wel wanneer je de remolie gaat vervangen.
alleen jammer dat er geen remolie wordt gebruikt, maar remvloeistof
En... Doordat er vocht in het systeem komt en vocht zwaarder is dan de vloeistof, zkt dit naar beneden in je remklauw(en) Waardoor er corrosie in je remklauw en op je remcuppen ontstaat. Ik ververs elk jaar de vloeistof, simpel omdat het een paar euro kost en het sneller en goedkoper is als remklauw revisie uitvoeren
alleen jammer dat er geen remolie wordt gebruikt, maar remvloeistof
Waarom dan niet allemaal over op dot 5 vraag je je af
Langzaam en geleidelijk?......dan heb jij nog nooit vaporlock gehad zeker
Je schrikt je eigen wezenloos als je ineens je hendel tegen je handvat aan knijpt en hij remt niet mee
Omdat het een voordeel is dat water vermengt met de remvloeistof.Waarom dan niet allemaal over op dot 5 vraag je je af
Schijnt nogal wat rubbertjes weg te vreten enzo. Moet je motor wel voor gemaakt zijn dus
remolie heeft de vervelende gewoonte om water aan te trekken.
er zit altijd beetje lucht in reservoir, lek is ook niet onmogelijk.
vaporlock is echt iets anders.
Idd, dat is het overgaan van benzine van vloeibaar naar gas in bvb de brandstofleiding onder invloed van opwarming waardoor de doorstroming stopt en je blok stilvalt ( ook moeilijk terug te starten trouwens), oud fenomeen dacht ik. Moderne brandstoffen en injectie systemen hebben daar geen zon last van.
Maar in principe gebeurt dit ongeveer ook in de remleiding, water bereikt zijn kookpunt, verdampt, gas in het druksysteem, en hopla geen remwerking meer door het samendrukken van de damp. En dit kan wel "plots" onder hevig of langdurig remmen gebeuren..
Wel denk ik dat remvloeistof ook "verouderd" zonder damp erin, het veelvuldig opwarmen en afkoelen zal de chemische eigenschappen wel aantasten lijkt me.
vaporlock is echt iets anders.
langzaam en geleidelijk ja.. de remVLOEISTOF trekt niet van 1 op andere moment zoveel water aan dat je rem wegvalt.. dit gebeurt geleidelijk.. daarom ook na 2 jaar vervangen, en dan merk je het verschil dat de remkracht toch echt wel minder word in de loop der tijd..
maar volgens mij is de uitleg van MSD vollediger^^
remolie heeft de vervelende gewoonte om water aan te trekken.
er zit altijd beetje lucht in reservoir, lek is ook niet onmogelijk.
bij het remmen word de boel warm, kan het water gaan verdampen, hierdoor ontstaat gas/damp.
dit laatste is samen te persen. waardoor er remenergie word verspilt aan samenpersen i.p.v. naar het daadwerkelijke remmen.
dit gaat allemaal heel langzaam en geleidelijk. je zal op zich niet veel merken, je merkt het echter wel wanneer je de remolie gaat vervangen.
Vocht aantrekken gaat langzaam en geleidelijk idd,maar daar gaat hij echt niet minder van remmen zolang je remvloeistof maar onder het kookpunt blijft.
In je vorige post staat dat de dampbellen er langzaam en geleidelijk in komen en dat is niet het geval.
Als jij je remmen 1 keer heet genoeg remt,dan is de volgende keer de druk zoek.(of de volgende keer moet 10 kilometer verder zijn)
Als je laten we zeggen een één liter fles voor de helft vult met remvloeistof (andere helft is dus lucht) en 2 dagen laat staan, is de remvloeistof dan al niet goed meer?
alleen jammer dat er geen remolie wordt gebruikt, maar remvloeistof