Verschil R1 en R6???

Ik had het zelfde probleem als ts...

Ik heb gekozen voor een R5 en die bevalt enorm moet ik zeggen. :Y


;)
 
Ok een stuk sneller dan...hahah
Zo te lezen is het ook een groot verschil qua koppel?

Mijn vraag is meer qua comfort, er wordt gezegd zithouding??
Ik ben 1.87 en kom van een GSXR750 af, zou het dan qua beleving minder zijn.
Hoe is de kwaliteit, ik weet dat er met de Yamaha tm 2002 problemen waren? Had ik ergens gelezen.

Wie helpt mij aan mij goede info?

R6 99 t/m 02 kunnen scheurende cilinderwanden krijgen :Y

Productiefoutje ofzo.
 
Laatst bewerkt:
R6 99 t/m 02 kunnen scheurende cilinderwanden krijgen :Y

Productiefoutje ofzo.

Volgens Yamaha niet. De pest is alleen dat mensen er andere luchtfilters/uitlaten op monteren en de fiets (carburateurs) vervolgens niet (laten) afstellen qua Fuel/Air ratio met als gevolg dat 't blok en olie warmer worden (blokt loopt daarna te schraal). De tweede cilinder komt dan als eerste aan de beurt met een tekort aan koeling vanwege de plaatsing in/van 't blok.

De modellen vanaf 2003 hebben brandstof injectie en dat systeem kán zichzelf middels de ECU redelijk bijregelen (niet dat 't blok dan 100% loopt, maar de schade wordt door de ECU beperkt/voorkomen).
 
Laatst bewerkt:
En wanneer ga je proefrijden? Als je wat groter/zwaarder bent zou ik zeker ook op de R1 proefrijden :)
Ik vind het een groot lomp ding maar dat komt gewoon omdat ik zelf maar 1,58 ben :) en mn vriend rijdt er normaal gesproken op met zn 52kg :) hij is wel lekker snel dan :D
 
Gisteren in Den Haag geweest en heb proefgereden op een R1. Het was een fantastisch ritje, idd veel power en vooral bij het wegkomen. Ik heb natuurlijk niet alles uit kunnen proberen, want je bent toch wat voorzichtig. Ik vond mn zithouding wel ok, maar iets minder dan op mn exbike de gsxr750.
Misschien is het omdat mn lichaam nog een andere houding heeft ingesteld. Uiteindelijk was het een leuk uitje. Ik denk dat het idd de R1 wordt al heb ik nog niets vergeleken of echt uit kunnen proberen. Ik heb veel aan de adviezen, meningen en feiten die worden genoemd hier.
Volgende week ga ik nog eens ergens kijken.
 
Een GSXR is gewoon een heerlijke fiets ;)

Een K4 \ K5 > die rare R1 :+

K6 en jonger spreekt voor zich. :9
 
Laatst bewerkt:
Het liefst ga ik idd voor een 2004, maarja dan moet ik em wel vinden voor het geld dat ik in mn portemoneetje heb hahaha....Sowieso vind ik het aanbod niet erg veel op marktplaats. Kan zijn omdat het winter is en dat ze pas in de lente weer te koop worden gezet...Sowieso wil ik de grijs, zwarte...vind die zoooo mooi!

En je motor gestolen..das egt een nachtmerrie :( ...gelukkig heb je er iets beters voor terug gekregen ;)

Heb net een mooie gekocht.
Super blij mee!

En rijd heerlijk :9
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan