Verschil scooter/brommer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aramis

MF'er
21 jun 2004
205
0
Zeeland
Ik lees nu geregeld over scooters en brommers, maar al die zooi is nooit voor mij besteed geweest en weet er derhalve ook weinig tot niets vanaf. Mijn vraag luidt daarom: Wat is het verschil tussen een scooter en een brommer?

Ik dacht altijd dat die dingen hetzelfde waren... :z


Ps. Ik wordt <-- wil ik graag nooit meer zien op dit forum (meer voor scooter/brommerforums). IK WORD! Nooit met t erbij....zo moeilijk is dat toch ook weer niet? Je zegt toch ook niet: Ik loopt......? :?
 
brommers zijn alle 50cc-tjes, dus ook scooters

Een scooter is een brommer, maar een brommer hoeft niet altijd een scooter te zijn.
 
Een scooter is een ontiegelijk ...... brommer die is opgeleukt met kappen (let maar eens op, een scooter zonder kappen is echt :r )

Een beetje brommer heeft geen kappen nodig, die heeft meestal een frame van geperst plaatstaal ipv van z'on oma buizenframe op een scooter.

Voor de rest...bijna alle scooters hebben variomatic, iets wat je niet van alle brommers kan zeggen. Scooters hebben ook nooit versnellingen en zien eruit als rijdende plee's (dat leuke vespaatje daargelaten).
 
typische scooter:
aprilia_sr_50_lc_ditech_gp-1_2003.jpg


typische brommer:
rs50_schwarz-rot.jpg


Verschil zit em vooral in de vario...
 
Tis eik meer in 3 delen opgedeeld.

Scooter-> Varioplees met lelijke plastic kappen, automaatjes dus.
Brommers-> Simpele puchies tomosjes enzo. Gewoon kleine brommertjes.
Schakelbrommers-> Het echte werk, van oldtimer tot Aprilia Rs (ook al vind ik die nieuwe dingen :r )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan