Verschil Shadow VT700 en VT 750 (bj 1985) + advies

Paultje72

Rookie
2 okt 2004
4
0
Lattrop
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Honda Shadow.
Nu kan ik een VT750 uit 1985 kopen (rond de EUR 1500,-).

Mijn vraag is:
- Wat is het verschil tussen een VT700 en een VT 750 (uit die bouwjaren)
- Waar moet je op letten bij aankoop?
- Wat zijn de zwakkere punten.
- Welk jaar kwam er een nieuwer model uit?
- De accu is slecht, wat kost een nieuwe (evt. direct met druppellader)
- Is de prijs acceptabel?

Groeten,


paul
 
het verschil tussen een 700 en 750 uit hetzelfde bouwjaar is dat en 700 uit amerika geimporteerd is. een 700 is ook ALTIJD van de bouwjaren '84-'87. Dit kwam door importbeperkingen in de VS op motoren van 750cc en zwaarder, de japanse motorfabrikanten reageerden daar heel simpel op door 700cc versies uit te brengen die meestal verder identiek waren aan de 750cc motoren.
 
Laatst bewerkt:
de uitlaat van een vt700c is een zwak punt,helaas ook bij die van mij verder geen problemen,ik heb bij die van mij bijna alles vervangen,maar het was allemaal slijtage,remmen v+a banden v+a,buddy overtrokken,accu,voorpootkeerringen,startrelais,de motor had een jaar buiten gestaan,nu alles is gedaan rij ik er met veel plezier op,alleen moet je op de hoogte letten,ik ben zelf 1.90m en ben eigelijk te lang voor deze motor,ik hoop dat je hier wat aan hebt.ik rij trouwens op een vt700c uit 85.
gr smokiebike :)
 
Verschil tussen 700 en 750 is hierboven al gemeld,

de minpuntjes zijn inderdaad de uitlaat, maar waar je zeker
op moet letten zijn de hydraulische klepstoter is ook een
zwak punt.

Er zijn twee types geweest van 1982 tot 1984
en het nieuwere model 1985 tot 1986. (bredere tank, ander buddy, koplamp enz)
 
Dus letten op de hydraulische klepstoters.

Ben maar een leek, maar hoe kan ik zien of deze nog goed zijn of toe aan revisie?
 
ik denk dat het beste is als je iemand meeneemt die er wat verstand van heeft, kappotte klepstoters hoor je tikken,goeie niet,mijn advies zoek er een met een zo laag mogelijke km stand,succes gr smokiebike :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan