Verschil SlashCut pijpen en origineel?

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Wat is het verschil in geluid?

En als ik echt een richting HD geluid wil gaan (zonder een HD te kopen) zijn dragon pipes dan beter?
of voldoen de slashcut pijpen ook voor een mooi diep geluid met meer decibellen.


oh ja.. ik heb de search gebruikt (via google) maar kon niets duidelijks hierover vinden over het verschil.


heb een virago 535


ik wil ongeveer een geluid zoals deze :
http://users.skynet.be/DAVY/Video/dragonpipes.AVI
 
Laatst bewerkt:
Een motor met 45 graden OHV V-twin zonder verzette kruktappen is een tamelijk unieke opstelling met een karakteristiek geluid. Een bepaald type uitlaat kan meer of minder herrie opleveren maar klank kun je niet "op bestelling" aanpassen.

Neemt niet weg natuurlijk dat andere V-twins ook erg fraai (zo niet fraaier) kunnen klinken 8-)
 
Een intruder 1400 schijnt met andere uitlaten ook super te klinken. Was vorig jaar in Enhuizen en reed een Virago 1100 met slashcut uilaten langs. Had echt nog nooit zo;n mooi geluid gehoord. Zelfs niet van een Harley. Heb nu zelf een set halfopen slashcut dempers op mn XV920 gezet. Kan eigenlijk niet wachten tot de motor weer helemaal in elkaar gezet is. Maarja even wachten tot na de vakantie.
 
Hier nog een plaatje.
full
 
Hangt helemaal af van welk type je neemt, op mijn 1100 heb ik streetlegal slashcut uitlaten, en die hoor je niet, de 700 heeft halfopen slashcuts, en die maken kabaal.
Slashcut betekend niet meer dan dat de uiteinden schuin zijn afgezaagd.
De inhoud van de pijp is meer bepalend voor het geluid dan het uiterlijk
 
ik heb een virago 535.

En ik wil de dempers uit de slashcuts halen.
Wat voor geluid kan ik dan verwachten? Beetje richting de drag pipes?
Want ik vind het echt cool klinken als je sommige motoren hoort optrekken met zulke drag pipes.
 
Ik denk dat als je de boel leeg sloopt je aardig in de buurt komt.
Echter, houd er rekening mee dat je dan ook de carburateur opnieuw moet afstellen, en dat je zelf de hele tijd in de herrie zit als je rijdt.
Een weg trekkende motor met open pijpen is natuurlijk wel stoer, maar toen ik mijn 700 kocht met halfopen pijpen, werd ik het na een half uurtje rijden al aardig zat. ;)
 
ik heb nu DragonPipes erop zitten..

Ze klinken echt zo vetjes...

Ze maken best veel geluid maar het klinkt echt stoer.

Van de week zal ik even een filmpje maken met geluid. dan hebben mensen in het vervolg een voorbeeld kwa geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan