Verschil 'standaard Ducati HyperMotard796' vs Termignoni 796

marcok

Rookie
27 jan 2015
1
0
Amsterdam
Hallo mede (Duc) liefhebbers,
Voor de volledigheid; ik ben een newby op dit forum en ben na enkele jaren weer van plan te gaan rijden. Zal me op de juiste plek voorstellen :)

Ik ben me aan het orienteren op een HyperMotard 796 (2010 - 2013, dus luchtgekoeld) en heb er enkele voorbij zien komen. Wat me opvalt ik dat regelmatig de 'Termignoni' versie wordt aangeboden. Met Termignoni: http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr vs 'standaard' http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... ousPage=lr

Nu heb ik een paar vragen:
1. Als men over een 'volledige Termignoni set' schrijft; wat houdt dat precies in (dempers, uitlaat, afstelling, motor management, wat nog meer?)
2. Wat zijn de voor- en nadelen van een Termignoni kit?
3. Wat zou je aanraden?
4. Waar dien ik specifiek (uitvoeringen, series, etc) op te letten bij de aanschaf?

ps. als iemand een HyperMotard 796 (liefst omgeving Amsterdam) te koop heeft/gaat hebben hoor ik het graag, ik weet dat daar een ander draadje voor is.

Alle hulp is meer dan welkom!

Groeten,
Marco
 
Laatst bewerkt:
Termignoni zal die meer lawaai maken, als er ook een andere ECU bij zit dan zal de motor iets soepeler lopen, iets meer vermogen hebben maar ook iets meer brandstof verbruiken.

Nadelen: je trekt wat meer aandacht van de politie en je zal een db-killer in moeten doen als je naar het buitenland gaat (vooral duitsland).

Een Termigoni is geen uitvoering want deze kan je op elke hyper krijgen, er zijn van de 796 2 uitvoeringen, de gewone en de dark, de dark uitvoering is altijd matzwart en heeft volgens mij iets minder goede remmen en vering, hier kan ik naast zitten maar voorheen was dit bij veel Ducati modellen wel zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan