Verschil Thundercat en Fazer

werner7385

Die hard MF'er
8 mei 2008
437
86
Drenthe
2 weken geleden een aanrijding gehad met mijn Yamaha Fazer 600 die jammer genoeg economisch totaallos werd verklaard. Vandaag proefrit gemaakt op een Yamaha Thundercat en beviel goed ! Mooi dingetje !!

Vraagjes: Hebben jullie ook goeie ervaringen met een Thundercat en is het verschil tussen de Thundercat en Fazer groot ? Positief of negatief ? Zie graag jullie meningen tegemoet !

Thundercat uit 2000 , yamaha Fazer was uit 2002 !

Groetjes Werner
 
Wie koopt er nu zo'n lelijk passie-loos Japans hok. Soit, als eerste motor. Maar naarmate je smaak zich verder ontwikkelt doe je dat toch niet meer :?
 
Volgens mij was het blok van de fazer wat aangepast om ol lagere toeren iets meer koppel te geven, weet dat de top van de thundercat hoger was opgegeven dan de fazer
 
Wie koopt er nu zo'n lelijk passie-loos Japans hok. Soit, als eerste motor. Maar naarmate je smaak zich verder ontwikkelt doe je dat toch niet meer :?

Smaken verschillen, gelukkig. Ik koop ook een motor om op te rijden en niet om te aanbidden. Of ik nou op een Honda, Harley of Hyosung rij interesseert mij echt niks :W

Dus jij kunt het lelijke passie-loze japanse hokken noemen, ik vind het technisch zeer vernuftige doorontwikkelde apparaten waar je erg goed op kunt rijden.

Thundercat vind ik dus ook een hele mooie fiets, mooier dan de fazer.
 
Ik zeg: ga ipv voor een thundercat, voor een FZR600R..iets ouder,vergelijkbaar maar wel stukken mooier!

Voor de rest een nutteloze post.
 
Laatst bewerkt:
wat bedoel je met de verschillen?

kleurtjes :?
stickertjes :?
motorblok :?
comfort :?
zitpositie :?
betrouwbaarheid :?

:z

iig. is een fazer 10 keer comfortabeler dan een thundercat.
motorblokken zijn allebij top, gewoon naaimachine blokkies kan weinig aan stuk gaan. DOHC 4 cilinder 16 kleppertjes het bekende verhaal....

doe wat je gevoel zegt, als je een thundercat lekker vind rijden dan koop je een thundercat :Y
 
Smaken verschillen, gelukkig. Ik koop ook een motor om op te rijden en niet om te aanbidden. Of ik nou op een Honda, Harley of Hyosung rij interesseert mij echt niks :W

Dus jij kunt het lelijke passie-loze japanse hokken noemen, ik vind het technisch zeer vernuftige doorontwikkelde apparaten waar je erg goed op kunt rijden.

Thundercat vind ik dus ook een hele mooie fiets, mooier dan de fazer.


:^

eens.. die japanse techniek is wel super door ontwikkelt, die doen fulltime niets anders dan zich over betrouwbaarheid en performance te buigen.

maar ik kan italiaanse motoren ook wel waarderen, maar om nou meteen te zeggen dat alle jappies karakterloos zijn...

ik rij een SV650s en daar zit heel veel karakter in hoor, lekkere 90* twin. Laatst een 748 en een nieuwe monster 696 proefgereden, reed top allebij maar om nou te zeggen WOW wat een karakter en passie.. mwaaaaahhh.
 
Smaken verschillen, gelukkig. Ik koop ook een motor om op te rijden en niet om te aanbidden. Of ik nou op een Honda, Harley of Hyosung rij interesseert mij echt niks :W

Dus jij kunt het lelijke passie-loze japanse hokken noemen, ik vind het technisch zeer vernuftige doorontwikkelde apparaten waar je erg goed op kunt rijden.

Thundercat vind ik dus ook een hele mooie fiets, mooier dan de fazer.

_O- _O- Touche, die zit! :}

En dan komt er nog bij, dat je wel moet KUNNEN sleutelen. Anders sta je de hele dag over "passie" te praten. Om het feit te maskeren dat je A. niet kunt sleutelen en B. niet kunt en niet kunt rijden
 
passie.

dat was toch dat ene woord wat ducatisten gebruiken als hun hok het niet meer doet?

dat zegen ze als exquus :$

en een jappen rijder is zoveel vent dat ie gewoon toegeeft dat als ie kapot is ook echt kapot is. 8-)
 
Heb een Thundercat, heb als enige minpunt carb-icing, voor de rest een supersterke fiets!

Hadden die eerste Fazers/Thundercats niet een probleem met de smering van de big-endlager van de vierde cilinder? Ik had daar ooit iets over gehoord en was het vergeten totdat ik vorige week bij een motorboer langskwam die bezig was met een Thundercat met een verrot blok te wisselen.
 
De versnellingsbakken zijn niet zo denderend. Maar dat is van de FZR600R / Thundercat / Fazer allemaal hetzelde. Afgeronde schakelnokken en kromme schakelvorken moeten dan vervangen worden.

De thundercat rijdt verder erg lekker! De vering is aan alle kanten in te stellen. Motorblok is sportief in de hoge toeren en echt tour-achtig in de lagere toeren.
 
Nee, dat heet dan karakter haha.

_O-

ik geef toe, op een (dikke) italiaan voel je wat meer dat er wat leeft onder je. maar dat wil niet zeggen dat de rest kut is. sterker nog, denk dat ik harder de bocht om ging met mn 600cc jap dan met mn 1000cc pizza.

nou vraag ik me af waar de oostenrijkers onder vallen volgens de ducatisten. onder de karaktervolle europeanen, of tussen de japanse karakterloze horde _O-

[me="lompje"]houd van hokjes.[/me]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan