Verschil TOMS <=> Circuitdag

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
Nou heb ik het plan opgevat om m'n thundercatje eens op een echt circuit uit te laten ipv de openbare weg als circuit te gebruiken. Nu zit ik dus te twijfelen: inschijven voor een TOMS+wat losse circuitdagen of alleen losse circuitdagen? Heeft de TOMS een meerwaarde voor iemand die nog nooit op een circuit gereden heeft of is het meer voor mensen die al ervaring hebben? (behalve dat het duurder is :P )

En als ik dan met m'n motor op het circuit ga rijden, wat heb ik dan allemaal nodig op zo'n dag behalve een racekuip en een ander setje banden?

Alle verdere tips voor wat betreft circuitrijden zijn ook meer dan welkom *D


edit: mocht het nou erg goed bevallen dat circuitrijden dan voorspel ik dat er wel een keer motortje bij komt voor de ZAC ofzo :)
 
Hoeveel ervaring is er nodig om mee te kunnen doen aan de TOMS cursus?
In principe is het voldoende als je kunt motorrijden, er is zelfs niet eens een rijbewijs nodig. De cursus past zich aan jouw tempo aan, het grootste deel van de cursus rij je alleen en dus in je eigen tempo.

En ga je speciaal voor deze circuitdag/cursus andere banden leggen en een andere kuip kopen :?

Eneuh met de Toms krijg je ook een racelicentie als je het haalt, maar dat wist je vast al wel. Wie ben ik om je dat te vertellen :+
 
Nou heb ik het plan opgevat om m'n thundercatje eens op een echt circuit uit te laten ipv de openbare weg als circuit te gebruiken. Nu zit ik dus te twijfelen: inschijven voor een TOMS+wat losse circuitdagen of alleen losse circuitdagen? Heeft de TOMS een meerwaarde voor iemand die nog nooit op een circuit gereden heeft of is het meer voor mensen die al ervaring hebben? (behalve dat het duurder is :P )

En als ik dan met m'n motor op het circuit ga rijden, wat heb ik dan allemaal nodig op zo'n dag behalve een racekuip en een ander setje banden?

Alle verdere tips voor wat betreft circuitrijden zijn ook meer dan welkom *D


edit: mocht het nou erg goed bevallen dat circuitrijden dan voorspel ik dat er wel een keer motortje bij komt voor de ZAC ofzo :)

Als je nog nooit op een circuit hebt gereden, heeft de TOMS zeker meerwaarde t.o.v. een "normale" circuitdag. Er wordt wat dieper op technieken ingegaan en je krijgt wat handvatten mee om veilig op een circuit te kunnen rijden.
Voordeel is dat als het bevalt, je gelijk al je licentie kunt aanvragen voor de ZAC.

Als je hierna een circuitdag gaat rijden, heb je een beter idee hoe je rond moet komen en pik je alles wat sneller op. Verder kun je het net zo gek maken als je zelf wilt, qua aanpassen van je motor.

Kortom, probeer het maar gewoon ;)
 
De TOMS-cursus is aardig voor je C-licentie maar verder vond ik er niet veel aan. Je kunt voor 1 TOMS dag wel 2 dagen vrij rijden. Ik heb eerst veel vrije dagen gereden voor ik m'n TOMS-cursus ging doen.
Op de TOMS-cursus, krijg je lijnen rijden en bijzondere verrichtingen, zoals, remmen, slalom, bermvlucht, starten, bochtentechniek, uitwijken, knee-down en dat soort zaken. Maar let op!!! Je kunt ook zakken.
 
Op circuitdagen gaat het om zoveel mogelijk sessies vrij-rijden. Maar je kunt altijd een marshall vragen om jou mee te nemen over het circuit. Kwestie van beginnen in de langzaamste groep en als het je te langzaam gaat, schuif je een groep op.

Bij de TOMS wordt je continu beoordeeld en krijg je ook meer feedback, maar je maakt minder kilometers. Als je nog nooit op het circuit gereden hebt, kun je hier een hoop leren.
 
De TOMS-cursus is aardig voor je C-licentie maar verder vond ik er niet veel aan. Je kunt voor 1 TOMS dag wel 2 dagen vrij rijden. Ik heb eerst veel vrije dagen gereden voor ik m'n TOMS-cursus ging doen.
Op de TOMS-cursus, krijg je lijnen rijden en bijzondere verrichtingen, zoals, remmen, slalom, bermvlucht, starten, bochtentechniek, uitwijken, knee-down en dat soort zaken. Maar let op!!! Je kunt ook zakken.

:^

vond het nou niet byzonder voor dat geld ofzo , doe mij maar een gewone circuit dag ... :]
 
Dagje vrijrijden op het circuit van Croix is ook *D . Het is vrij rijden maar soms waan je jezelf al in een race! Geen regels daar.

Voor je banden: setje 2de hands supercorsa's komen. Zijn meestal in vrij goede staat en voor een goede 100 euro heb je een setje. Grip genoeg in elk geval! Racekuip zou ik pas kopen als je echt van plan bent om vaak op het circuit te rijden. Op een gegeven moment word je het schijnbaar best beu om je kuipen steeds te verwisselen.

[me]Smet zoekt nog racekuipen voor een YZF 750R uit 1994[/me]
 
Smet zoekt nog racekuipen voor een YZF 750R uit 1994.

YZF750Racer heeft nog racekuipen voor een YZF 750R uit 1994 in de aanbieding!
Kleine beschadigingen maar voor circuit-gebruik nog perfect.

full
 
Nou heb ik het plan opgevat om m'n thundercatje eens op een echt circuit uit te laten ipv de openbare weg als circuit te gebruiken. Nu zit ik dus te twijfelen: inschijven voor een TOMS+wat losse circuitdagen of alleen losse circuitdagen? Heeft de TOMS een meerwaarde voor iemand die nog nooit op een circuit gereden heeft of is het meer voor mensen die al ervaring hebben? (behalve dat het duurder is :P )

En als ik dan met m'n motor op het circuit ga rijden, wat heb ik dan allemaal nodig op zo'n dag behalve een racekuip en een ander setje banden?

Alle verdere tips voor wat betreft circuitrijden zijn ook meer dan welkom *D


edit: mocht het nou erg goed bevallen dat circuitrijden dan voorspel ik dat er wel een keer motortje bij komt voor de ZAC ofzo :)
VlagGeRo.GIF

Das de olievlag...

Wordt ook wel eens getoond aan coureurs die vloeistof lekken
 
Smet zoekt nog racekuipen voor een YZF 750R uit 1994.

YZF750Racer heeft nog racekuipen voor een YZF 750R uit 1994 in de aanbieding!
Kleine beschadigingen maar voor circuit-gebruik nog perfect.

(Afbeelding)
Hoeveel vraag je er nog voor? Had eigenlijk niet verwacht dat er iemand nog kuipen had liggen, maar je bent al de 2de die er nog heeft!
 
Ik vraag er 125,- euro voor. Dan heb je een topkuip, linker en rechter zijpaneel en een onderbak.

Kan je misschien een e-mail naar me sturen (zie profiel) zodat ik je adres heb? Er heeft nog iemand kuipen aangeboden, maar daar zitten de gaten voor de verlichting nog in en ik weet nog niet hoe compleet deze zijn. Ik heb op dit moment ook weinig tijd omdat ik bezig ben met afstuderen. Ik neem aan dat je de kuipen de eerst komende tijd nog niet in de afvalcontainer gooit :)

Is het trouwens veel werk om de verlichting te verwijderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan