Verschil tussen 600cc en 750cc

:^

Verschil tussen de GSXR 600 en 750 is +/- 30 pk op het krukas. +/- 2 kilo aan gewist. +/- 20NM aan koppel.

Rijd je rustig merk je niet veel verschil. Ga je gassen wel. Veel is misschien een groot woord in deze, maar verschil merk je wel degelijk.


De 750 (praat dan over het 2006 model) is een prima beginnersfiets naar mijn mening. Ja, hij kan loeihard dus niet denken dat je op een tam paardje zit. Echter wordt die pas echt wild boven de 7000 rpm. Je moet best aan het gas hangen wil je in dat gebied komen. Dat lukt je niet per ongeluk. Deze heeft ook niet zo bizar veel koppel waardoor die best vergevingsgezind is.

De gasslag is MEGA lang dus per ongeluk te veel gas geven lukt ook niet zomaar. Het ding heeft een stuurdemper, gear indicator en slipper clutch. Dus best dummy proof. :+

Echter moet je je niet vergissen. Het apparaat loopt op de testbank ze teller uit (299). Dus het is zeker geen kattepis.

Waarbij even gezegd moet worden dat het apparaat een tellerafwijking heeft 10%.....
En we weten allemaal dat je bij 270 een stuk minder dood bent dan bij 299, in geval van een crash.
 
Proefrijden......

En als je moet kiezen: hoe minder cilinders hoe beter. Supermotard 600cc is leuk; grote klappen snel thuis :+
 
Proefrijden......

En als je moet kiezen: hoe minder cilinders hoe beter. Supermotard 600cc is leuk; grote klappen snel thuis :+
Mijn WW bestaat voor 35km uit snelweg km's. Dat word dan flink doorrijden met die sm om sneller thuis te zijn dan met mijn soes O-) :+
 
1
-
2
-
3

750 99' Specs 1999 Suzuki GSX-R 750
600 99' Specs 1999 Suzuki GSX-R 600

Voor de modellen uit 1999, zijn de 600 en 750 net zo snel op de 0-100, hun top verschilt 26 km/h, en tussen 60-140 verschillen ze ook maar 0,8s (750 = 9.800s en 600 10.600s).


Het is dat ik mn motorcode liet checken bij de importeur, anders had ik zelf niet eens door dat ik een 600 ipv 750 heb
:')

dan moet je eens echt gaan rijden :+ verschil is echt wel goed te merken. Je hebt het over volgas metingen. Op straat is de 750 een stuk sterker dan de 600 :Y
 
Als ik de specs en filmpjes mag geloven, zal het verschil em in de vertanding zitten, waardoor de 750 harder kan (waarbij beide motoren in hun top, ook aan hun rode gebied komen), en daardoor het optrekken in de eerste versnellingen vrij gelijk blijft?

Ik zal et volgend jaar wel merken. Voorlopig 25kw :/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan