Verschil tussen Duke1 en Duke 2

Sale

Rookie
13 jan 2009
4
0
Hallo,

Ik ben Sebas 17 jaar en helemaal verliefd op de ktm duke 2.
Ik zou graag een ktm duke 2 willen kopen maar heb ik daar helaas niet genoeg geld voor. Ik vind de ktm duke 1 als vervanger geen verkeerde motor maar ik vind die voorkap spuuglelijk. Die voorkap kan je natuurlijk wel vervangen door er eentje op te zetten van de duke 2. Maar zijn de duke 1 en 2 een beetje te vergelijken of is de duke 2 aanzienlijk beter qua trillen en prestaties?
Hebben jullie nog andere ideeen om een duke 2 na te bouwen?
Zat zelf te denken aan een oude honda crosser (honda xr of xl) en die om te bouwen na een nieuwere type honda en daar dan weer dmv laag spatbord een nieuwe koplampen een soort van duke 2 te maken

Sebas
 
Hallo,

Ik ben Sebas 17 jaar en helemaal verliefd op de ktm duke 2.
Ik zou graag een ktm duke 2 willen kopen maar heb ik daar helaas niet genoeg geld voor. Ik vind de ktm duke 1 als vervanger geen verkeerde motor maar ik vind die voorkap spuuglelijk. Die voorkap kan je natuurlijk wel vervangen door er eentje op te zetten van de duke 2. Maar zijn de duke 1 en 2 een beetje te vergelijken of is de duke 2 aanzienlijk beter qua trillen en prestaties?
Hebben jullie nog andere ideeen om een duke 2 na te bouwen?
Zat zelf te denken aan een oude honda crosser (honda xr of xl) en die om te bouwen na een nieuwere type honda en daar dan weer dmv laag spatbord een nieuwe koplampen een soort van duke 2 te maken

Sebas

Ik zou, als ik jou was, doorsparen voor een Duke2.
De Duke 2 is nieuw al héél scherp geprijsd.
Tweedehands ontlopen ze ook niet veel van een Duke1.
Ombouwen etc. gaat je ook (te) veel geld kosten.

Ik heb een Duke1 en Duke2 gehad.
Duke2 heeft nieuwer (beter) blok van de Duke1. (met balansas)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er voor de rest nog veel verschillen tussen de Duke 1 en Duke 2 qua trillingen?
 
Zijn er voor de rest nog veel verschillen tussen de Duke 1 en Duke 2 qua trillingen?

Een ééncilinder viertakt trilt altijd wel iets....
Heeft mij nog nooit bezig gehouden....
Hoort bij een ééncilinder.
 
Laatst bewerkt:
de duke 1 heeft per jaar andere specs.... de last-edition heeft min of meer hetzelfde blok als de duke-2, eerdere modellen heb je ook zonder startmotor.

wat ga je ermee doen? door kg/pk verhouding is hij te krachtig voor een 25kw motor, en een ééncilinder wil je niet geknepen rijden.
 
Jah ik wilde eigenlijk wel een geknepen versie 1 cilinder. Is dat heel vervelend om mee te rijden? Ik had al een beetje ingelezen maar de een zegt dat het wel te doen is en de ander raad het weer af.
 
Laatst bewerkt:
ik zou niet voor een geknepen motoer gaan
kan het niet uitleggen maar ik vind het beroerd rijden

er zijn veel 1 cyl. die op PAPIER <25 kw hebben
kies er daar 1tje uit ??
 
beter ff suffen op bijpassende brommer ipv lc4's een slechte naam bezorgen :+

alhoewel, je hebt ook 400cc lc4's, die is wel geschikt.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties maar wat is nou het verschil tussen een geknepen duke of een lc4 die standaard al onder de 25kw zit dat zou toch in principe hetzelfde moeten rijden?
 
Ik heb een lc4 400 en die is op papier geschikt voor 25kw.
Maar in werkelijkheid natuurlijk niet, te veel vermogen dan opgegeven.
Ik heb er trouwens wel een jaar mee 25kw gereden.

Bevalt goed, en met gladde banden is ie goed te rijden op straat. trillen doet ie toch wel redelijk. het ligt voornamelijk aan noppenbanden of het trilt.

en één cilinder rijd geweldig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan