verschil tussen E-uitlaat en raceuitlaat

Monstro

MF veteraan
23 jan 2003
1.200
0
Maastricht
Wie kan mij precies uitleggen wat de verschillen zijn tussen een gewone E-gekeurde uitlaat en raceuitlaat.
Compressie verschil en het aantal decibels maken het verschil maar wat nog meer, is de opbouw van een raceuitlaat heel veel anders?
 
is het niet zo dat een originele demper een schottendemper is en de race of sport(e-keur meestal) versie een free flow demper is?

Bij een koekblik het het wel zo en denk bij een motorfiets ook. of zijn er mensen die dat kunnen ontkrachtigen
 
Laatst bewerkt:
is het niet zo dat een originele demper een schottendemper is en de race of sport(e-keur meestal) versie een free flow demper is?

Bij een koekblik het het wel zo en denk bij een motorfiets ook. of zijn er mensen die dat kunnen ontkrachtigen

geen enkele demper is "free flow" want dan is het geen demper meer.....

afgezien dat je met een E- keur voldoet aan de EU norm, kun je hier geen zinnig woord op antwoorden, elke uitlaat(demper) kun je bouwen zoals je zelf wilt, met schotten, met perforatiepijp, met dempingswol, met kamers, verzin maar wat....
 
Terug
Bovenaan Onderaan