Verschil tussen ECHTE Xenon en Halogeen Xenon look lampen?

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Laatst bewerkt:
Tja, dan begrijp je dat niet. Zo kom je nooit in de volgende dimensie van het motorrijden. Althans, zo begrijp ik het van Bas. Ik zou er zelf ook nooit achter komen, want ik trotseer nooit de vrieskou op de Tiger.

Mja. Ik krijg meestal een slechtere zaadproductie als ik motorrij in de winter. Daarom houd ik de boel lekker warm in de auto, heeft het vrouwtje ook nog wat te eten.
 
Sommige mensen hoeven zich daar geen zorgen over te maken. Óf ze planten zich preventief niet voort, óf ze krijgen gewoon niet de kans om zich voort te planten.

6713.png
 
Zoals Flit aangeeft is 4300K de beste kleurtemperatuur. In mijn auto ben ik naar 5000K gegaan maar heb spijt omdat bij regen het wegdek en de belijning minder worden uitgelicht. Een xenon lamp wordt naar mate deze ouder wordt vanzelf ook nog eens blauwer. Alle dikke koekblikken worden om reden van zicht met 4300K of zelfs minder K uitgerust. Ik ga voor mijn bike ook xenon aanschaffen en dat wordt een geschikt setje 4300K voor koekblikken, zodat ik gelijk een reserve heb.

Dat is niet helemaal correct meer tegenwoordig. Ik heb onlangs in een Mercedes E gereden en die lampjes vond ik fantastisch. Dus ik er gewoon even eentje los gehaald.. Osram CBI (Cool Blue Intense) met 5500K opgegeven. Maar in de praktijk zijn ze 4800K. Dus erg wit met een hele lichte tint geel nog erin.

Mijn eigen auto stuurt met zijn lampen mee in bochten met 4300K Xenon en vond deze CBI's verbluffend goed. Alleen misschien minder tijdens regen wellicht..
 
ik heb vergelijkingsmateriaal, namelijk de motor van een kennis ( idem motor als de mijne ) en die heeft een pilot 4300k xenon set.

Precies, Pilot. Geen vergelijk met een origineel Osram D1S lampje. Als die Pilot de 2500-2600 lumen haalt heb je een goede te pakken. Een Osram doet tussen 3400 en 3600 lumen, afhankelijk welk type. Terwijl ze opgegeven zijn voor 3200 lumen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan