Verschil tussen een SV650s en ST2

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Iets is mij niet helemaal duidelijk. Als ik bij motormaniacs kijk staat de ducati ST2 in de rubriek \"tourbike\" en de Suzuki SV650s in de rubriek \"supersports\". Bij moto73 vinden ze dat de SV650s hoort bij de \"sport\" en de st2 bij de \"sport-tour\".

Wat is nou het grote verschil tussen beide fietsen? Ik zou het beide tourbikes of sport-tour machines noemen. Of geeft het gewicht hier de doorslag (169-209 kg)?

Vergelijk Suzuki - Ducati

Watergekoelde tweecilinder in V-vorm met twee bovenliggende nokkenassen en vier kleppen per cilinder - Watergekoelde tweecilinder in L-vorm met één bovenliggende nokkenas en twee kleppen per cilinder

Boring x Slag 81 x 62.6 mm - 94 x 68 mm
Cilinderinhoud 645 cc - 944 cc
Wielbasis 1420 mm - 1430 mm
Versnellingen 6 Smeersysteem Wet sump - Versnellingen 6 Smeersysteem Wet sump
Drooggewicht 169 kg - 209 kg
Vermogen 70 pk / 9.000 t.p.m. - 83 pk / 8.500 t.p.m.
pk/kg 0.41 pk/kg - 0.40 pk/kg
Koppel 61.7 Nm / 7.400 t.p.m. - 85 Nm / 6.000 t.p.m.
Veerweg voor 130 mm - 130 mm
Veerweg achter 125 mm - 148 mm
Band voor 120 / 60 - 17 - 120 / 70 - 17
Band achter 160 / 60 - 17 - 170 / 60 - 17
Zithoogte 805 mm - 820 mm
Voorrem Dubbelzuiger remklauwen 290 mm zwevende schijven - Twee vierzuiger remklauwen met 320 mm zwevende schijven
Achterrem Dubbelzuiger remklauw met 240 mm schijf - Dubbelzuiger remklauw met 245 mm schijf

Suzuki:

285.jpg


Duc:

72.jpg


Let niet op de koffers...
 
Laatst bewerkt:
geen groot verschil, en ik vind het beiden sport (geen supersport, maar ook geen sport-tour).

maar misschien is het dan de zitpositie, want dat heeft veel ermee te maken vind ik. een 125cc met een top van 180 en acceleratie naar 100 van 6 seconden vind ik meestal toch supersport, omdat alles zo voelt, vering, stuur, zitpositie, etcetera...
 
ST2 is sport-toer, SV650S is sport... Ook gebaseerd op zithouding...
Puur gebaseerd op zithouding...
ST2 zit redelijk braaf rechtop, stuurhelften aardig hoog, veel ruimte...
SV650S zit wat verder naar voren, wat krapper & lagere stuurhelften... Ook iets verder door de knietjes...

De SV-rijders hier: Hoe bevalt jullie de zithouding? Op mij kwam de houding nogal ongebalanceerd over... Moest echt even omschakelen, qua zithouding... Nog niet gehad met een andere sportief getinte fiets...
 
ST2 is sport-toer, SV650S is sport... Ook gebaseerd op zithouding...
Puur gebaseerd op zithouding...
ST2 zit redelijk braaf rechtop, stuurhelften aardig hoog, veel ruimte...
SV650S zit wat verder naar voren, wat krapper & lagere stuurhelften... Ook iets verder door de knietjes...

De SV-rijders hier: Hoe bevalt jullie de zithouding? Op mij kwam de houding nogal ongebalanceerd over... Moest echt even omschakelen, qua zithouding... Nog niet gehad met een andere sportief getinte fiets...

heb ik iemand anders ook over horen klagen, deze was tamelijk lang >1.85, deze kon z\'n knieën niet goed kwijt. dan heb je snel onbalans. ikzelf ben vrij klein, en dat gaat prima. ik voel heel goed aan wat de motor doet, absoluut geen onbalans, dus...
 
Nu weet ik nog altijd niet wat je van je ST2 vindt ;( .

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen.

Vind de st2 fantastisch. Het geluidje is onovertroffen. Ik duw \'m alleen \'s ochtends om 6.30 eerst naar de straat en start hem dan pas om vrienden te blijven met de buren. Ik vind de zit houding perfect. Je zit iets meer naar voren als op bijvoorbeeld een Bandit. Maar niet zo extreem als een supersport. Ruimte genoeg voor mijn lange benen (ben 1.87). Ook de windbescherming vind ik erg goed. Je gaat alleen veel te hard rijden met zo\'n ding :P . Stukje duitse autoweg was erg leuk (ook met 200 prima te doen). Veel leuker zijn echter de provincaile wegen. Enige beroerde puntjes vind ik de standaard en de koppeling. Van die koppeling krijg je na 2 uurtjes rijden ongelofelijke kramp aan je hand. Wellicht dat ik toch maar wat spiertraining moet gaan doen ;) . Verbruik is erg redelijk met 1 op 17.
Voel me af en toe alleen een kermisattractie. Veel mensen kijken toch als ze het geluidje horen. Maar kan het niet echt erg vinden 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan