Verschil tussen een xv 700 xv 750

Dennis D

Rookie
23 okt 2007
13
0
Hallo graag zou ik willen weten wat het verschil is tussen een xv 700 bouwjaar 86 en een xv 750 zelf heb ik een xv 700 . Zo zie ik er een met spaakwielen zo weer een met sterwielen.
Tuurlijk ook ik weet dat 750-700 =50 cc is
Maar zijn er daadwerkelijk meer verschillen en passen ook de onderdelen willekeurig op elkaar.
 
Spaakwielen waren volgens mij alleen bij het 1984 model xv750. Volgens mij is nagenoeg alles uitwisselbaar met elkaar. xv700 is voor amerikaanse markt xv750 voor de rest en canada
 
700 cc schijnt een magische grens te zijn in de VS, voor verzekeringskosten of zo. Als gevolg daarvan zijn er een aantal motoren met een paar cc minder uitgebracht. De Honda Magna VF750 en VF700 is er ook zo één.
Twee identieke motoren, alleen een iets andere cilinderboring.

Spaak en sterwielen zal eerder aanhet bouwjaar liggen.
 
700 cc schijnt een magische grens te zijn in de VS, voor verzekeringskosten of zo. Als gevolg daarvan zijn er een aantal motoren met een paar cc minder uitgebracht. De Honda Magna VF750 en VF700 is er ook zo één.
Twee identieke motoren, alleen een iets andere cilinderboring.

Spaak en sterwielen zal eerder aanhet bouwjaar liggen.
Omdat de amerikanen hun eigen markt wilde beschermen,
(het ging een tijdje niet zo best met Harley) hebben de amerikanen
een import verbod ingesteld voor motoren van 750cc en hoger.
(ja ik weet 't, het zijn ratten als het om geld gaat)
Waarop de jappen met een 700cc fiets kwamen. Voor alleen de amerikaanse markt.
 
Het verhaal van Wees klopt, de 700 CC versies die in Nederland te koop zijn, zijn vaak geimporteerde versies uit Amerika.
Vaak hebben ze een mijlen teller ipv een kmh teller.

De maatregel in Amerika om de eigen markt te beschermen heeft overigens nooit geholpen en werd ook weer snel afgeschaft.
Pas toen de Harleys beter werden ging het met HD ook weer beter.

Er zijn overigens motoren die, nadat ze geimporteerd werden, op Nederlands kenteken werden gezet met een "nieuw" bouwjaar.
Het bouwjaar op het nederlands kenteken is vaak niet het werkelijke bouwjaar.
Let op het bouwjaar zoals vermeld op het frame. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan