Verschil ( ? ) tussen gewone GSX 600 F en Katana

Flügeltje

Die hard MF'er
30 jun 2002
773
0
Slagharen
Misschien domme en overbodige vraag, maar zit er verschil tussen een gewone GSX 600 F en de versie waarop Katana staat ????
 
Wat ik ervan weet is dat Katana gewoon de amerikaanse benaming voor de gsx600f is, voor de rest geen verschil...
 
De katana is gewoon de amerikaanse versie van de gsx-f. De km. teller ed. zitten er dus in miles op.

Maar je hebt ook nog het klassieke model katana en die is heeeel anders. ff pic van deze klassieke:

logo.gif
 
Er zijn 2 verschillen nl de afstelling vanwege de strengere emissie eisen in Amerika EN er zit een mijlen teller op ipv een kilometerteller !!!
voor de verdere rest zit er geen verschil tussen
 
kan me een discussie Herinneren of de gsx f nou wel of niet in "sport" thuis hoorde, omdat het topic ook (volgens mij ook door Rev.)naar sport was verplaatst maar even later weer naar toer...
Persoonlijk vind ik het ook meer sport dan toer hoor, maar ja heb toch niks beters te doen dan beetje te zitten miereneuken... ga maar slapen denk ik :z :z :z
 
In eerste instantie heette dit forum Supersport... maar dat wilden we wat algemener maken door ook minder sportieve fietsen (zoals deze GSXF) ook hier toe te laten, ze zijn nl. weer te sportief om in Toermotoren geplaatst te worden. Maar ik geef toe dat het in sommige gevallen lastig en discutabel kan zijn...waar een topic thuishoort. :)

Koop gewoon een R1, geen discussie mogelijk waar die thuishoort. :P ;)
 
Verschil tussen Katana en europese GSXF :

- de sticker op de zijkuip ;)
- geen pass-knopje op het stuur (pass = even een grootlicht flitsje als je bijv. langs een auto wilt die niet aan de kant gaat)
- soms geen knop voor de verlichting omdat ie in sommige landen altijd aan moet zijn.
- Afhankelijk van land van herkomst : miles teller of kmteller (duh).

Stond van het weekend nog bij Arie Molenaar en daar stond een Katana GSXF, deze had wel een aan/uitknop voor het licht, maar geen passknop.

Nog meer vragen? :P
 
JK, ik heb het idee dat je op een GSX rijd... ;)
Maarre bedankt voor je antwoorden.

Trouwens nog een vraagje: Is er ook zoiets als een occasionwijzer voor motoren ? Er bestaat wel zoiets voor auto's met info van welk bouwjaar, accessoires en wat die dan mag gaan kosten voor dat betreffende bouwjaar.. :?
 
Op zondag 21 juli 2002 18:32 schreef Klink Schakel het volgende:Volgens mij ook... :z

PS er bestaan geen domme vragen, alleen onozele :+

Dat hebben ze mij ook geleerd, er bestaan geen domme vragen. Wel domme antwoorden, of oNNozele antwoorden. :+ Ben best nog wel scherp na 3 weken vakantie.
 
JK, ik heb het idee dat je op een GSX rijd... ;)
Maarre bedankt voor je antwoorden.

Trouwens nog een vraagje: Is er ook zoiets als een occasionwijzer voor motoren ? Er bestaat wel zoiets voor auto's met info van welk bouwjaar, accessoires en wat die dan mag gaan kosten voor dat betreffende bouwjaar.. :?

Ik rijd inderdaad op een GSX600F. Nouja, over 4 weken mag ik er pas echt op rijden maar staat inmiddels al weer een dikke 2 maanden hier..

Ik weet niet of er een occasionwijzer voor de motor bestaat, maar als je lang genoeg blijft zoeken vind je wel een normale prijs en weet je ook wat te duur is en wat niet.

Het is echt afhankelijk van bouwjaar, conditie en kmstand.
Ik weet wel ongeveer de prijzen voor een GSX600F van '91/'92/'93, maar bouwjaren daarboven had ik geen interesse in, ik zocht een fietsje voor niet teveel geld en dat is me goed gelukt.

Gewoon echt een tijdje blijven zoeken, prijzen vergelijken, alles noteren op een papiertje ofzo... dan kom je er zelf achter wat nu dus nog zo'n beetje gevraagd wordt voor een motor.
 
JK, zou je me die prijzen van die '91, '92 en '93 kunnen noemen, ik denk dat ik ook richting dat bouwjaar ga zoeken

Alvast bedankt :}
 
Kleine update, heb net afgelopen vrijdag een soes gekocht *D , is een '92 er met 35000 op de teller, incl nieuwe voor en achterband was ik 3400 kwijt. Zo gauw ik hem heb zal ik wel wat piccies voorbij laten komen. Thanx iedereen voor de reacties. :}
 
Op zondag 21 juli 2002 20:54 schreef the collector het volgende: strengere emissie eisen in Amerika
Huh?! is het echt strenger in Amerika?? de benzine is toch heel goedkoop daar? en dan kunnen ze beter niet in die lompe auto's gaan rijden met allemaal dikke V6-en erin
 
Kleine update, heb net afgelopen vrijdag een soes gekocht *D , is een '92 er met 35000 op de teller, incl nieuwe voor en achterband was ik 3400 kwijt. Zo gauw ik hem heb zal ik wel wat piccies voorbij laten komen. Thanx iedereen voor de reacties. :}

Ik was op vakantie, sorry dus kon niet meer reageren.. naja ben nu nog steeds op vakantie, maar als het mooi weer is ga ik niet internetten natuurlijk! :)

Ik vind het redelijk wat geld voor die motor, maarja dat is nog wel de prijs bij de dealers, dus in principe heb je niet teveel geld uitgegeven.

Ik heb mijn motor uit 1993 met 23.000km op de klok gekocht voor ruim 1000 euro minder. Moeten wel nieuwe bandjes voor en achter op, maar dat komt over een week of 2.

Veel plezier met je GSXF en wie weet komen we elkaar wel eens tegen.
 
Nee klopt was inderdaad ook nogal wat pleuro's maar ik heb in iedergeval nu nog garantie. Maar goed das geen garantie dat de soes ook zonder problemen zit, maar daar ga ik niet van uit, zag er heel goed uit op een paar minuscule krasjes na. Maar ja het is ook geen nieuwe motor meer. Voor de rest reed hij super, ook met 2 man erop. Enne ik hoop dat ze begin van de week bellen want ik heb wel zin om een stukkie te gaan :] op mijn "nieuwe" fietsie !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan