verschil tussen gold en blue klauwen r6

chroliha

MF'er
4 aug 2009
105
0
almere
hoi ik heb de vraag wat het verschil is tussen de gold klauwen en de blue klauwen van een r6 model 1999 2002.

ik vindt naamelijk deze twee soorten maar wat is het verschil erin.

ik rij nu zelf met blauweklauwen.

bedankt alvast.
 

Zeroground

MF veteraan
Donateur
6 apr 2003
7.443
2.070
Eindhoven
Extra verschil: er zijn twee soorten (axiale!) blauwe klauwen, de eerste versie heeft een externe drukleiding (buitenom) van de ene naar de andere klauwhelft, versie 2 heeft dat niet.

Als ik het goed heb is de eerste versie nooit origineel op een R1/R6 geleverd. Het past waarschijnlijk wel, de steek is hetzelfde (10cm?), offset zal ook niet alles schelen.
 

Dexter

MF veteraan
5 mei 2003
1.210
0
Gendringen
hoi ik heb de vraag wat het verschil is tussen de gold klauwen en de blue klauwen van een r6 model 1999 2002.

ik vindt naamelijk deze twee soorten maar wat is het verschil erin.

ik rij nu zelf met blauweklauwen.

bedankt alvast.
Er is geen technisch verschil tussen blue spots en gold spots.
Het kleurtje wat is gebruikt om de dekseltjes te anodiseren is verschillend da's alles.
Er zijn trouwens ook nog silver spots...... O-)
Al deze remklauwen zijn heel populair om de standaard remklauwen van een XJR 1200 te vervangen.
silversp.jpg
 

Martell

Moderator
Crew
2 jul 2006
88.303
7.444
Oostmalle
De gold hebben andere remzuigertjes met een soort coating erop die de zuigertje soepeler laten bewegen dus meer remgevoel.
En ze zijn wat lichter qua gewicht

Er is geen technisch verschil tussen blue spots en gold spots.
Het kleurtje wat is gebruikt om de dekseltjes te anodiseren is verschillend da's alles.
Er zijn trouwens ook nog silver spots...... O-)
Al deze remklauwen zijn heel populair om de standaard remklauwen van een XJR 1200 te vervangen.
[afbeelding]


Wie heeft gelijk?
 

kevinblade

motorverslaafde/deskundige
1 okt 2003
10.854
330
Apeldoorn
verschil merk je ook niet, het enige verschil is dat de goldspots zuigertjes hebben met een tin coating die de zuigers soepeler laten bewegen in de tangen,
met iets meer remgevoel tot gevolg.
Maar als je remcilinder niet optimaal werk en remvloeistof dan merk je ook geen verschil.
 

Martell

Moderator
Crew
2 jul 2006
88.303
7.444
Oostmalle
Hebben die R6 klauwen 2 verschillende diameter zuigers of is dat gezichtsbedrog? En zo ja, komt dat bij meer klauwen voor?

Dat komt sowieso veel vaker voor. Bij een R6 weet ik het niet, uit mijn hoofd.

Even opzoeken?

~[edit]
Is al een beetje te zien op de foto.
Het zijn volgens mij twee verschillende.
Ook twee verschillende part-nr's klik
 
Laatst bewerkt:

gassen

MF veteraan
Donateur
26 apr 2004
11.556
477
Venray
Ik dacht het te zien op de foto, maar kon ook gezichtsbedrog zijn, vandaar de vraag.
Ok, weer wat "slimmer".
Eigenlijk een hele logische constructie; meer druk waar je het nodig hebt.

Edit of minder waar je het niet nodig hebt :+ Tis maar hoe je het bekijkt.
 
Laatst bewerkt:

JAMF

Holy Crêpe
12 aug 2006
2.885
314
Rotterdam
verschil merk je ook niet, het enige verschil is dat de goldspots zuigertjes hebben met een tin coating die de zuigers soepeler laten bewegen in de tangen,
met iets meer remgevoel tot gevolg.
Maar als je remcilinder niet optimaal werk en remvloeistof dan merk je ook geen verschil.
tin als in dat spul waar je mee kunt solderen of

TiN als in Titaan-Nitride :+
 
Bovenaan Onderaan