verschil tussen gold en blue klauwen r6

chroliha

MF'er
4 aug 2009
105
0
almere
hoi ik heb de vraag wat het verschil is tussen de gold klauwen en de blue klauwen van een r6 model 1999 2002.

ik vindt naamelijk deze twee soorten maar wat is het verschil erin.

ik rij nu zelf met blauweklauwen.

bedankt alvast.
 
Extra verschil: er zijn twee soorten (axiale!) blauwe klauwen, de eerste versie heeft een externe drukleiding (buitenom) van de ene naar de andere klauwhelft, versie 2 heeft dat niet.

Als ik het goed heb is de eerste versie nooit origineel op een R1/R6 geleverd. Het past waarschijnlijk wel, de steek is hetzelfde (10cm?), offset zal ook niet alles schelen.
 
hoi ik heb de vraag wat het verschil is tussen de gold klauwen en de blue klauwen van een r6 model 1999 2002.

ik vindt naamelijk deze twee soorten maar wat is het verschil erin.

ik rij nu zelf met blauweklauwen.

bedankt alvast.
Er is geen technisch verschil tussen blue spots en gold spots.
Het kleurtje wat is gebruikt om de dekseltjes te anodiseren is verschillend da's alles.
Er zijn trouwens ook nog silver spots...... O-)
Al deze remklauwen zijn heel populair om de standaard remklauwen van een XJR 1200 te vervangen.
silversp.jpg
 
De gold hebben andere remzuigertjes met een soort coating erop die de zuigertje soepeler laten bewegen dus meer remgevoel.
En ze zijn wat lichter qua gewicht

Er is geen technisch verschil tussen blue spots en gold spots.
Het kleurtje wat is gebruikt om de dekseltjes te anodiseren is verschillend da's alles.
Er zijn trouwens ook nog silver spots...... O-)
Al deze remklauwen zijn heel populair om de standaard remklauwen van een XJR 1200 te vervangen.
[afbeelding]


Wie heeft gelijk?
 
verschil merk je ook niet, het enige verschil is dat de goldspots zuigertjes hebben met een tin coating die de zuigers soepeler laten bewegen in de tangen,
met iets meer remgevoel tot gevolg.
Maar als je remcilinder niet optimaal werk en remvloeistof dan merk je ook geen verschil.
 
Hebben die R6 klauwen 2 verschillende diameter zuigers of is dat gezichtsbedrog? En zo ja, komt dat bij meer klauwen voor?
 
Laatst bewerkt:
Hebben die R6 klauwen 2 verschillende diameter zuigers of is dat gezichtsbedrog? En zo ja, komt dat bij meer klauwen voor?

Dat komt sowieso veel vaker voor. Bij een R6 weet ik het niet, uit mijn hoofd.

Even opzoeken?

~[edit]
Is al een beetje te zien op de foto.
Het zijn volgens mij twee verschillende.
Ook twee verschillende part-nr's klik
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht het te zien op de foto, maar kon ook gezichtsbedrog zijn, vandaar de vraag.
Ok, weer wat "slimmer".
Eigenlijk een hele logische constructie; meer druk waar je het nodig hebt.

Edit of minder waar je het niet nodig hebt :+ Tis maar hoe je het bekijkt.
 
Laatst bewerkt:
verschil merk je ook niet, het enige verschil is dat de goldspots zuigertjes hebben met een tin coating die de zuigers soepeler laten bewegen in de tangen,
met iets meer remgevoel tot gevolg.
Maar als je remcilinder niet optimaal werk en remvloeistof dan merk je ook geen verschil.
tin als in dat spul waar je mee kunt solderen of

TiN als in Titaan-Nitride :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan