Verschil tussen gsx r600 en de gsx r750

denhaagfc1980

Rookie
24 okt 2006
4
0
Den Haag
het verschil tussen de gsx r600 en de gsx r750

kan iemand mij het verschil uitleggen(technisch en gebruik) tussen deze 2 kan hier niets over vinden op het net maar wil het graag weten i.v.m. eventuele aankoop.

het gaat dan wel over de modellen van 97 tot 99


alvast bedankt,

mario
 
Laatst bewerkt:
nee ff serieus.

De srad 600 is 'n rielekste motor (heb ik dus ook :P )
verschil met 750 zijn de remmen, motor en voorvork voornamelijk.

750 heeft 6 zuigerklauwen, de 600 4 zuigerklauwen.6zuiger remt dus iets harder

750 heeft USD voorvork, de 600 conventionele (niks mis mee).
hier is dus een hele discussie over of USD wel echt beter, het ziet er iig stukken beter uit.

wat betreft de motor heeft de srad 750 natuurlijk meer pks.
maar is voornamelijk 1 groot verschil, namelijk carburateurs en injectie.

De srad 750 heeft vanaf het model 98 (dus 98-99-00) injectie gekregen.
Hierdoor heb je als het goed is EN meer pk (geloof een stuk of 10 tov srad 750 met carbs) EN minder onderhoud omdat carbs sneller stuk gaan (membraan en vaccuumpakkingen) en vaker gesynchronisserd dienen te worden.

Voor de rest zijn ze uiterlijkwijs redelijk identiek.

groeten

Brakke
 
Laatst bewerkt:
mocht je een testrit willen op een 600 gsxr van 98 (99 op kenteken gezet)
Dan kan je mijn topic bekijken en langskomen voor een proefrit.

Groeten

Brakke

GSXR 600 99

full
 
gsx-r 750 heeft wel een mooiere achterbrug...
gsx-r 750 vind je zelden met lage kilometrage, 600 nog wel...
en de 600tjes hebben mooiere kleur combinatie vind ik...
 
nu er toch met de term SRAD wordt gegooit heb ik ook ff wat.

Was dan het verschil tussen een gewone GRX-R versie en een SRAD versie. (en met dat ie SRAD heeft neem ik geen genoegen ;) ) Is dat alleen een golf pk's meer op hogere snelheid?

Kan je SRAD bv ook later op een gewone versie zetten en heb je ook GSXR-1000 met SRAD? (nog nooit gezien)
 
nu er toch met de term SRAD wordt gegooit heb ik ook ff wat.

Was dan het verschil tussen een gewone GRX-R versie en een SRAD versie. (en met dat ie SRAD heeft neem ik geen genoegen ;) ) Is dat alleen een golf pk's meer op hogere snelheid?

Kan je SRAD bv ook later op een gewone versie zetten en heb je ook GSXR-1000 met SRAD? (nog nooit gezien)


wat ik nu ga vertellen weet ik niet heel zeker, maar tis een berekende gok.

Ik denk dat het geen f*ck uitmaakt meer.
Aangezien srad staat voor suzuki ram air directn en de K modellen ook ram air hebben.

Ik denk dat het eerder omdat er een nieuw model gsxr was uitgekomen (2000->2001) ze van de term SRAD afgestapt zijn om zo een duidelijker verschil te krijgen tussen het nieuwe model en de ouwe.

De TLR had bijvoorbeeld ook SRAD, maar daar hoor je ze niet of nauwelijks over.
Tis gewoon een kenmerkende eigenschap voor die periode en daarom staan de gixxers van 97-2000 bekend als srad, ondanks dat de nieuwe gixxers ook gewoon srad hebben.


Gr

Brakke
 
Suzuki declareerde dat ze zo n ram air systeem hadden bedacht maar kawasaki had het al op hun oude ninjas.... vandaar dat er zo groot SRAD erop stond; en gsxr srad klinkt toch wel beter dan gsx-r x of gsx-r w (officiele benaming van de sradjes)...
 
he brakke bedankt voor de uitleg heb sinds zaterdag een gsxr600 srad uit 11/1996

echt een beest nog geen foto's als ik weet hoe dat moet laat ik em wel ff zien

en voor degene die zeggen dat dat niet kan ómdat ze pas vanaf 97 zijn gemaakt mijn kentekenbewijs liegt niet


nogmaals brakke bedankt
 
he brakke bedankt voor de uitleg heb sinds zaterdag een gsxr600 srad uit 11/1996

echt een beest nog geen foto's als ik weet hoe dat moet laat ik em wel ff zien

en voor degene die zeggen dat dat niet kan ómdat ze pas vanaf 97 zijn gemaakt mijn kentekenbewijs liegt niet


nogmaals brakke bedankt


no problem


en je weet wat ze zeggen.....


keep the shiny side up! :]
 
Beste vrienden,

Ik heb een Gixxer SRAD 750 van 98. Gekocht met 19000KM's, ondertussen 27500Km's (op nog geen jaar ;-) ). Heerlijke en onderhoudsvriendelijke moto!
Alleen zonde dat de vorige eigenaar hem in een ander kleurtje gestoken heeft (kleuren van model 2000 als ik mij niet vergis), stom echt stom.

Heb wel enkele mod's gedaan:
- Stalen remleidingen
- Revisie zuigerklauwen
- Klepjes afgesteld op 25K KM
- Nieuw vetter achterbandje gestoken (190/55/17 ipv 180)

Zie foto van mijn grote liefde:



Groeten,

Kenneth
 
Beste vrienden,

Ik heb een Gixxer SRAD 750 van 98. Gekocht met 19000KM's, ondertussen 27500Km's (op nog geen jaar ;-) ). Heerlijke en onderhoudsvriendelijke moto!
Alleen zonde dat de vorige eigenaar hem in een ander kleurtje gestoken heeft (kleuren van model 2000 als ik mij niet vergis), stom echt stom.

Heb wel enkele mod's gedaan:
- Stalen remleidingen
- Revisie zuigerklauwen
- Klepjes afgesteld op 25K KM
- Nieuw vetter achterbandje gestoken (190/55/17 ipv 180)
Zie foto van mijn grote liefde:

[afbeelding]

Groeten,

Kenneth

Die hoort er standaard ook op ;) (6" velg)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan