Verschil tussen GSXR600 en 750

ThaSentinel

MF'er
11 mrt 2003
232
0
Berghem
Ik ga (zeer) bunnenkort een andere motor aanschaffen. Mijn eerste voorkeur ging uit naar een R6. Inmiddels zie ik de GSXR600 ook erg zitten. Maar nu zie ik een GSXR750 staan die mij ook erg aan staat.
Kunnen jullie mij aangeven wat het verschil tussen de laatste 2 fietsen is? Denk aan rijplezier, comfort, vermogen, bochtengedrag en onderhoud. Bouwjaar zal tussen 98 en 00 liggen (ca. 8500,-).

Ook had ik graag geweten of het een verstandige keuze is om van CBR600 uit '92 over te stappen naar een GSXR750. Ik heb inmiddels 50.000km rijervaring en genoeg zelfbeheersing om mijn rechterpols rustig te houden. Maar ik heb toch een beetje het gevoel dat het een grote stap is.

Alvast bedankt voor de tips
 
Het verschil is uhhh 150cc :+

Dus meer koppel en meer vermogen.
Vooral het hogere koppel maakt hem wat sneller tijdens de acceleratie en waarschijnlijk wat gemakkelijker te rijden (je hoeft hem niet zo op toeren te houden)
Hij zal ook wel iets zwaarder zijn, maar dat maakt bij de huidige motoren niet zoveel meer uit.

Met een cbr kun je ook op hoogst illegale rijbewijs kwijt rakende snelheden scheuren dus dat maakt dan weer niks uit toch :?

Succes met je keuze, ik zou in ieder geval voor de 750 gaan
 
Heb zelf vorige zomer op een '01 Gixxer750 gereden, wat een wereld van verschil met die van mij uit '95! Ik vind het een prima motorfiets, maar wel een echte Supersport en dat is de 600 óók.
 
De GSX-R 600 Srad (1997-2000) en GSX-R 750 Srad (1996-2000) hebben hetzelfde frame, tank, uitlaat(systeem) en kuipdelen. De achterbrug en voorvork zijn verschillend maar wel uitwisselbaar. Het verschil in gewicht is ongeveer 7 kg.

Het bochtengedrag en comfort zijn vrijwel identiek. De kosten voor onderhoud zullen ongeveer gelijk zijn.



Denk aan rijplezier, comfort, vermogen, bochtengedrag en onderhoud. Bouwjaar zal tussen 98 en 00 liggen (ca. 8500,-).
 
Er zijn wel een paar verschillen natuurlijk. vermogen en koppel tussen een 600 en 750. Ga je voor een SRAD? Ga je voor een 98-99 750 SRAD, deze zijn met injectie. Ga je voor het nieuwe model 600? Of model 2000 van de 750? Kan je in NL met 8.500 € reeds een nieuw model kopen? Anders zou ik misschien voor een nieuw model 600 gaan? Anders een 750 98-99 SRAD. Veel succes met je keuze.

-edit- Heb net op marktplaats gekeken, en een nieuw model 750 is misschien ook haalbaar... ;) -edit-
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een '96 750 SRAD, een vriend van mij heeft sinds afgelopen week een '97 600. Ik vond het verschil in gewicht erg groot. Voor mijn gevoel ook groter dan de eerder genoemde 7 kg. Dat kan ook te maken hebben met de wat eerdere bouwjaren dan eerder vermeld.

Iig lijkt het mij toe dat de 600 wat makkelijker te sturen is, meer een gooi en en smijt fiets, de 750 daarentegen imponeert mij nog steeds met z´n groot koppel en vermogen. Het maakt niet uit in welke versnelling je rijd, als je t gas open draait ben je weg.

Mocht je een buitenlander gaan kopen kijk dan uit voor een teruggetunede fiets, die 600 van die vriend van mij is op 100 pk afgeggrensd. Dat is niet grappig!!

Tot slot de tip van de dag: Ga ze rijden en beslis zelf!!!
Have fun trying them out....
 
ik zou zeker voor het nieuwe model gaan, dus vanaf 2000 (geloof ik)
en dan betwijfel ik of je voor dat geld een 750cc kunt kopen, als het haalbaar is dan zou ik het zeker doen.
als de keuze is tussen een oud model 750 of een nieuw model 600 dan zou ik voor de 600 gaan (kwestie van smaak denk ik)

succes met het maken van de juiste keuze
 
Wat bied je? ;) 750 doen, anders bij zo'n 600, ga je er na een tijdje allemaal spul op zetten om hem sneller te maken, luchtfiltertje, dynokitje, uitlaatje etc, terwijl je dan beter gewoon een 750 had kunnen kopen!.....heb je meteen een snelle, jelle!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan