Verschil tussen GSXR750K3 en K4

KingCharles

Die hard MF'er
29 apr 2003
906
0
België
Daar ik de Fazer ga weg doen, ben ik aan het uitkijken naar wat sportiever.

Momenteel heb ik een, nieuwe, gele GSXR750K3 op het oog voor ongeveer 9800€. Er staat daar echter ook een K4 model voor 10600€. Als leek zie ik daar niet zo direkt veel verschil tussen. De dealer zei me dat de K4 ongeveer 5 pk meer heeft.
Maar voor 5pk ga ik niet zoveel meer geld ophoesten.
:?
 
k3 is toch het 'oude' model? met 3 hoekige koplamp...
nou hier heb je dus het verschil :P
 
op motormaf staat de test van de k4 750, en maatje van me heeft er ook een, en heeft daarvoor een k3 gehad.

ik geloof dat de nieuwe scherper stuurt (balhoofdhoek is anders), meer vermogen levert, radiaal gemonteerde klauwen heeft, en minder weegt. Het is een extreme fiets, frame is hetzelfde als van de 600, met dus slootje meer pk's (158 pk met ramair)
 
ook niet geheel onbelangrijk, de K4 is slanker en je zit voor je gevoel iets meer op het stuur. de vermogensverschillen zijn niet zoooo groot dus je zal voornamelijk naar de ergonomische en economische aspecten moeten kijken.

zelf zou ik de K4 nemen.
 
Daar ik de Fazer ga weg doen, ben ik aan het uitkijken naar wat sportiever.

Momenteel heb ik een, nieuwe, gele GSXR750K3 op het oog voor ongeveer 9800€. Er staat daar echter ook een K4 model voor 10600€. Als leek zie ik daar niet zo direkt veel verschil tussen. De dealer zei me dat de K4 ongeveer 5 pk meer heeft.
Maar voor 5pk ga ik niet zoveel meer geld ophoesten.
:?
Verschil? Pak hem beet, 100 kilo??
 
Het is een bijna volledig nieuwe motor, al zijn de specificaties niet zo veranderd.
De nieuwe 2004 gsx-r 750 is identiek aan de nieuwe 600 (denk aan superscherp sturen) maar dan met het vermogen van een 750.
De oude 750 was iets minder extreem, geloof ik.
De nieuwe heeft een kortere wielbasis, tikje lichter, tikje meer vermogen en koppel.

Het grootst merkbare verschil zijn de remmen tussen 2003 en 2004. (radiaal gemonteerde klauwen en radiale rempomp nieuw er bij kopen kost je al evenveel of meer dan het prijsverschil dat je noemt)
 
Het grootste merkbare verschil zijn inderdaad de remmen. Mijne k3 remt beter dan de k4!! Reeds ondervonden. Je moet de testen er maar eens op nalezen. De injectie en de remmen zijn het enige kritiekpunt. de remmen zijn volgens mij toch wel belangrijk hé?
En 158 pk met ram-air? Das goe gelachen hoor!
 
Het grootste merkbare verschil zijn inderdaad de remmen. Mijne k3 remt beter dan de k4!! Reeds ondervonden. Je moet de testen er maar eens op nalezen. De injectie en de remmen zijn het enige kritiekpunt. de remmen zijn volgens mij toch wel belangrijk hé?
En 158 pk met ram-air? Das goe gelachen hoor!

Dat is makkelijk op te lossen door andere remblokken te kopen. En dat kost niet eens zoveel! Zou ik er meteen maar stalen remleidingen bij nemen zijn ook niet zo duur. Als ie dan niet meer remt, tja.... :)
 
Dat is makkelijk op te lossen door andere remblokken te kopen. En dat kost niet eens zoveel! Zou ik er meteen maar stalen remleidingen bij nemen zijn ook niet zo duur. Als ie dan niet meer remt, tja.... :)
Stalen remleidingen mja, maar wat echt helpt zijn betere veren voor in de voorvork.
Wat er standaard in zit is echt prut en dat merk je vooral bij remmen... |(
 
Stalen remleidingen mja, maar wat echt helpt zijn betere veren voor in de voorvork.
Wat er standaard in zit is echt prut en dat merk je vooral bij remmen... |(

Wat bedoel je met prut. Ik rijd redelijk sportief, ben van plan om toch minstens 10 circuitdagen te rijden en wat Eifelritjes.
Circuitrijden is voor mij geen race. Ik bedoel, ik ga wel snel rond proberen te gaan maar het is geen must om iedere ronde op de limiet te rijden.

Is in dit geval de vering nog steeds 'prut' of voldoet dan de standaard vering. :?

Ben ook maar een leek.

:)
 
Wat bedoel je met prut.
Prut als in op een beetje onregelmatig wegdek de vering tegen de aanslag kunnen remmen ondanks welke instelling aan veervoorspanning of demping dan ook, met mijn gewicht. (Die standaard veren zijn echt voor vedergewicht japannertjes ofzo...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan