Verschil tussen lederen en rubberen bandjes

march88

Die hard MF'er
1 dec 2009
745
0
Almere
hallo,

Ik heb vanmiddag een discussie gehad over het verplaatsen van een cbr600rr.

Ik heb bij mijn rijlessen geleerd dat het leren bandje wat op het bijrijders zadel zit, daar zit om je motor mee te verplaatsen.

Bij mijn weten zit zo een leren bandje er als je geen handvat hebt zoals bij sommige tour motoren.

Mijn goede vriend met de cbr600rr was het hier niet mee eens en vond het zonde als het leren bandje uitrekte. |(

mijn vraag is, waar dient dit leren bandje nu ECHT voor? :?
 
Volgens mij om vast te houden?
Zo veel zal het bandje niet uitrekken, het is geen snelbinder op de fiets die bij het minste of geringste gaat lubberen ;)

edit; Sry Poser dat ik je grapje natikte :P
 
Laatst bewerkt:
Hm, dat bandje is er niet voor de motor op de bok te trekken.
Na twee keer trekken is ie geknapt ,denk ik. :N
Je trekt de motor op de middenbok door met je volle gewicht op de middenstandaard te staan en je hand onder het zadel achter het bandje de motor verder optillen over z`n dode punt heen.
 
Verplaatsen doe ik door het stuur vast te pakken en dan zo min mogelijk want hij is om te rijden :+
Die bandjes snap ik nog steeds niet want tussen jeelf en de berijder vasthoud lijkt me ook niet erg practisch dus ik ging er vanuit dat het eerder sier is.
 
Hm, dat bandje is er niet voor de motor op de bok te trekken.
Na twee keer trekken is ie geknapt ,denk ik. :N
Je trekt de motor op de middenbok door met je volle gewicht op de middenstandaard te staan en je hand onder het zadel achter het bandje de motor verder optillen over z`n dode punt heen.

een cbr600rr heeft geen middenbok ;) , alleen een zijstandaard.
 
Aan zo'n bandje ga ik niet het gewicht van een motor toe vertrouwen :N

Het gaat heeeel vaak goed...
 
Is het niet zonde om voor zoiets een discussie met iemand te hebben ?

:X

Verder ben ik het persoonlijk met Martell eens, maar als jij het bandje daarvoor wilt gebruiken, dan ga gerust je gang.
 
Laatst bewerkt:
Aan zo'n bandje ga ik niet het gewicht van een motor toe vertrouwen :N

Het gaat heeeel vaak goed...

dat klopt! wat ik bedoel, als je vooruit verplaatst is het geen probleem en hou je gewoon je stuur vast, maar als je achteruit verplaatst heb je meestal 1 hand aan je stuur, en 1 hand bij je zadel in de buurt toch?
 
dat klopt! wat ik bedoel, als je vooruit verplaatst is het geen probleem en hou je gewoon je stuur vast, maar als je achteruit verplaatst heb je meestal 1 hand aan je stuur, en 1 hand bij je zadel in de buurt toch?

Ik verplaats de motor eigenlijk nooit wanneer ik er naast sta. Vind dat niet echt een prettig gevoel en ben dan bang dat ie de andere kant op valt :+ Ik ga er altijd op zitten en lopen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn blackbird zit er onder het plastic van het kontje een stalen handgreep op het subframe.
Bij mijn Appie dan weer niet, dus daar pak ik de bevestiging van het duo steppie vast in zo'n geval. :)
 
Bandje is omdat wettelijk gezien, de passagier iets moet hebben om zich aan vast te houden. Iedereen weet dat het daar niet voor gebruikt wordt, maar het moet sterk genoeg zijn om je met een X gewicht aan vast te kunnen houden. Ook al kun je er als passagier niet eens bij omdat het tussen je benen zit.

Kijk maar eens, zit alleen op motoren die geen handvatten voor passagiers hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan