Verschil tussen linker en rechter remschijf?

Mario64

MF veteraan
13 aug 2013
2.377
73
Wat is het verschil tussen de linker en de rechter remschijf (op de 2007 Honda Hornet PC41)?
 
Op de motoren die ik heb gehad staat altijd een pijl met de draairichting.

Niet dat je nu weet wat het verschil is, want dat weet ik niet :+
 
meestal alleen de orientatie van de gaatjes/sleuven en dan zit ik er niet mee in om 2 dezelfde te gebruiken.

je hebt er ook waar de vorm van de houder specifiek voor een bepaalde richting is gemaakt en dan zou ik me er wel aan houden.
 
Zoals gezegd wordt is er soms een draairichting. Vooral bij kaasraspschijven zoals deze:
l_frixion-remschijf-wave-fr7075-links-yamaha-t-max.jpg
 
Volgens mij hebben de OEM schijven van de Hornet ook een pijl er op. Boven 1 van de bussen zit een pijl.
Tenzij ik misleid wordt door de afbeeldingen op het WWW.

In hoeverre het kwaad kan wanneer je dit negeert weet ik niet.
 
Op Hornet schijven staat een pijl die de draairichting aangeeft,links en rechts zijn dan ook niet uitwisselbaar,ze hebben dan ook verschillende onderdeelnummers ,klik op de foto.
disk-compl-fr-br_big45220MFGD01-01_e8df.jpg
 
Laatst bewerkt:
:^

Je ziet dat dit niet klopt.

Als het al goed rijdt vind ik het persoonlijk maar gepruts als het ik zo zie!
Al is het maar voor het oog.

Ieder z'n ding. :)
 
De L van Links staat vlak naast de onderste (rechter) remklauw bout :+
Die zit daar geschat al tussen de 40k en 50k km, en het remt alsof je een anker uitgooit!
[afbeelding]

Ah, nu is wetenschappelijk bewezen dat het kan!
Je ziet toch hopelijk wel dat de krachten links en rechts niet volgens het ontwerp van de "spaken" is?
Er zit een enorme veiligheidsmarge in, maar die heb jij alvast (zonder te weten hoeveel) verkleind.

Mijn vrouw rijdt een CBF 1000 met 145000km. De schijven zijn nog lang niet op de helft van de slijtage- grens.
Zij zou op jouw manier het best uitgehouden hebben.
Tot die noodstop op de Stelvio met volle vakantie bagage............

Het zijn je remmen
 
Terug
Bovenaan Onderaan