verschil tussen merken stuurdempers

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.246
38
Bemmel
Benieuw of en wat voor (kwaliteits)verschil er tussen de verschillende merken stuurdempers zit.

Je ziet veel Ohlins, Hyperpro, Matris en WP. Is de kwaliteit van deze merken een beetje te vergelijken. Heb m'n oog nu laten vallen op een 2e hands matris. Goede aankoop?
 
Ik heb er 1 van een VW/Audi, werkt perfect *O* :}


O-)
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik kan er veel over vertelen maar ik heb maar een goed advies, ga is langs bij Hyperpro In alphen aan de rijn.
Daar krijg je een goed en opjektief advies.
Dan weet je van de hoed en de rand.
succes john
 
Benieuw of en wat voor (kwaliteits)verschil er tussen de verschillende merken stuurdempers zit.

Je ziet veel Ohlins, Hyperpro, Matris en WP. Is de kwaliteit van deze merken een beetje te vergelijken. Heb m'n oog nu laten vallen op een 2e hands matris. Goede aankoop?
Je hebt goede Ohlins en minder goede Ohlins stuurdempers (zoals er vaak fabrieksaf opzit). Bij een Blade is het toch niet echt nodig?
 
Zover ik weet maken Ohlins, WP en Matris dempers per motorfiets.
De goedkopere merken maken gebruik van een aantal standaarddempers die ze door middel van de bevestigingsdelen pas maken voor allerlei motorfietsen.

Het verschil is hetzelfde als een op maat gemaakt pak of... confectie.
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de reacties!

Zal bij normaal gebruik van een Blade over het algemeen niet nodig zijn, maar 'k wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Heb al 's gehad met wheelie oefenen dat de kop begint te schudden als je wat harder neerkomt en hoor ook wel 's van mensen dat een stuurdemper fijn is als je op hoge snelheden door de bocht gaat.

Verder heb ik 's gelezen dat mijn type Blade (954rr) wat meer de neiging heeft om met de kop te gaan schudden en dat een stuurdemper geen overbodige luxe is. Of dat nou lulkoek is of niet, je kunt 't ding d'r maar beter ophebben en 'm niet nodig hebben als andersom denk ik.
 
Persoonlijk vind ik hem nodig, had op mijn oude cbr 1000rr hesd, die deed bijna nix, die vervangen door een hyperpro en stuurde op hogesnelheid veel strakker! Een aanrader vind ik en hyperpro zeker zo goed als wp (rijd mijn vriendin mee op 6oorr) of ohlins.
 
Kheb zo'n standaard model van Suzuki, en ik zou niet weten wat de functie van het ding is.

Daarom denk ik juist dat ie zijn doel bereikt heeft, ik merk niets tijdens het rijden...
 
Thanx voor de reacties!

Zal bij normaal gebruik van een Blade over het algemeen niet nodig zijn, maar 'k wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen. Heb al 's gehad met wheelie oefenen dat de kop begint te schudden als je wat harder neerkomt en hoor ook wel 's van mensen dat een stuurdemper fijn is als je op hoge snelheden door de bocht gaat.

Verder heb ik 's gelezen dat mijn type Blade (954rr) wat meer de neiging heeft om met de kop te gaan schudden en dat een stuurdemper geen overbodige luxe is. Of dat nou lulkoek is of niet, je kunt 't ding d'r maar beter ophebben en 'm niet nodig hebben als andersom denk ik.

heb nog zo n 98'er gehad (929?) , stuurdemper was zeker geen overbodige luxe maar die hadden nog 16inch wiel, zal wel geen kwaad kunnen, vooral niet als je wat stevig doorrijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan