Verschil tussen met en zonder uitlaat???

wootie

MF'er
26 jan 2004
76
0
Jow mensen.., Keb sinds vandaag mn Gs650 Katana weer aan het lopen (khad een beetje startproblemen door een niet werkende startknop). Omdat ik een andere uitlaat pas moet maken (er zijn geen redelijke 2ehands gs650 uit 1983 uitlaten te koop in Nederland) op mn gs zit er momenteel even niets op. Nou viel mij vanmiddag op dat de motor niet echt fijn optrok (weinig koppel, en klom relatief traag in toeren)..., kan dit komen doordat er geen uitlaat op zit? Ik meende altijd dat een 4takt juist het liefst geen pijpen heeft vanwege snellere gasafvoer? misschien dat iemand mijn mening hierover kan corrigeren..,

Verder kan het zijn dat ik mn ontstekingsvolgorde misschien niet goed heb staan (bougiedoppen omgewisseld). Momenteel is het zo dat cilinder 1 en 4 tegelijk ontsteken en dan 2 en 3.., is dat goed? Of moet het 1 en 3 zijn en 2 en 4?

Grtz Wout
 
Aha, dus als ik nu die gs550 pijpen (die mn huidige gaan vervangen) pas maak op de verloopstukken, kan het wel zo zijn dat ik vermogen verlies omdat de bochten anders lopen..., Of misschien wel vermogen win })

Wat ik zo raar vind is dat de bochten van een gs550 en gs750 wel uitwisselbaar zijn en niet passen op een gs650 (misschien omdat de mijne uit Canada komt...,) en dat een gs750 toch meer vermogen moet geven maar wel dezelfde pijpen als een gs550 heeft..., dan zou die gs750 of geknepen moeten zijn, of de gs550 heeft ze te ruim..., maarja dat is mijn logische verstand, zal wel weer iets genuanceerder zijn door andere oorzaken...,

Kben wel benieuwd wat dan de effecten zijn van bewerkingen op een uitlaat..., zoals bij een 2takt is het zo dat hoe korter het expansievat hoe piekeriger het vermogen eruit komt en bij hogere toerentallen..., bij een langere expansiepijp word het vermogen meer uitgesmeerd maar heb je minder topvermogen.., wie weet of dit ook zo geldt voor een 4takt (natuurlijk zonder expansievat...)?

Grtz Wout :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan