Verschil tussen RS250 uit 96 en daar boven?

ja oke ligt er maar net aan hoe ver je gaat met reviseren. :)

dat is waar, als je al je lagers en keerringen in het blok wil gaan vervangen, en een andere krukas koopt kom je wel aan 800 euro ja :)

Maar ja, waarom een complete revisie doen als dat niet nodig is.
 
dat is ook zo ja maar ik had ook een koelslang bijna stuk , eeuh wat had ik nog meer ff kijken zuigers , pakkingen , olie , koelvloeistof , nieuwe slangenklemmen , ooh shit ik ben iets vergeten haha ik had hem ergens staan en daar moest ik ook voor betalen haha vandaar 800 euro lolz
 
Ook iets van 15000 dacht ik.

2-takten naaien btw vast door incompetente gebruikers :P (en nee, ik suggereer niks, maar de enige vastloper die ik heb gehad @ brommertje was te wijten aan mn eigen luiheid)
 
hoi bedankt allemaal..
dus ik zie dat bepaalden de rs250 een goed plan vinden, en sommige adviseren beter om uit te wijken naar een andere fiets... zoals ik het zie...
Ik heb nu al 125cc.... maar ben op zoek naar net wat groters.....een 1 cilinder is nie helemaal wat...
de rs 250 had er d8 ik twee ofzo.. wat is het verschil dan eigenlijk?
In ieder geval... ik kijk anders wel f uit.. en anders word het een kleine kawasaki 400 blok of een 318i bmw ;)
 
rs250 heeft idd 2 cilinders. alleen als je al 125cc rijd en daarna een 250 gaat rijden put je daar denk ik weinig plezier uit , kan je beter naar een 600 4cilinder stappen of naar een mille.

ik ben ook vanaf mijn rs250 op een mille gestapt en dat is niet zo`n groot verschil als sommige mensen denken.
het vermogen van een mille staat ongeveer gelijk aan de 600cctjes van nu. alleen een wat hoger top heeft de mille. Het grootste verschil is eigenlijk het gewicht!! mille is wat moeilijker de hoek om te krijgen maar ja dat is een kwestie van oefenen :)
 
een mille is lekker groot en dik :) zonder dat ie zn koelheid kwijtraakt wat de hayabusa wel heeft.

Een mille.... daar kan ik alleen maar van dromen.
 
ik heb een 5-tal verschillende 50cc brommers gehad 30 000km gedaan en nooit een vastloper gehad!

en een rs50 die 13500rpm deed met een 50cc. goeie olie en niet rijden als een randdebiel en hij zal niet vastlopen,

mijn rs125 teller staat nu op 2260km (zo gekocht) maar km teller kabel is kapot dus ik ga op 8000km ofzo de zuiger toch maar vervangen uit voorzorg, normaal kan je 12k met een zuiger.
 
B|mij ga je echt niet wijs maken dat een 30 pk 2 taktje sneller in de bochten is als een 110 (?) pk r6. daaaaaaaaaaaag!

Kan wel hoor, ligt er gewoon aan wie er stuurt ;)
Maar dat voordeel in bochten wat de meeste 2 takt rijders zeggen was 10 jaar geleden waar, nu met een moderne 600 met een strak rijwiegedeelte gaat dat allang niet meer op.
 
Ik snap niet waarom er niet wordt vermeld dat een RS250 toevallig wel verschrikkelijk mooi is en natuurlijk fantastisch stuurt (zeker het nieuwere model en al helemaal als je dat vergelijkt met de meeste 4-takten voor dat geld), en dat is ook belangrijk.

Ik ben zelf ook nog bezitter van een nieuwer type RS en hoef er eigenlijk denk ik niet over op te scheppen als ik je vertel dat je met iedereen mee kan komen en overal instant respect krijgt hoor! Al mijn vrienden rijden zwaar namelijk (R1, VTR, Bimota, etc...)

Ik heb zelf ook een 4-takt en vind al dat gezeur over de 2-takt echt onzin, dat ding is gewoon snel, klaar!
 
-Je kan 95pk uit een RS250 halen en dan maakt hij betere rondetijden op Assen dan een Ducati 916. En de 250 is zo explosief dat de kick nog groter is.

-Dat brommergeluid is onzin, een tweecilinder klinkt niet als een scooter. Wel schel, wel knetteren, niet als een brommer.

-De houdbaarheid is idd beperkt bij tweetakt, rond de 15000km moet je zuigers gaan vervangen, dat is wel een vervelende bijkomstigheid. Maar hoelang doe je over 15000 km? Ik heb een Futura 125 uit 1991 met 19000 op de teller.

-Tweetakt stinkt aan de ene kant, maar ruikt naar een pitstraat aan de andere kant. Ik rij niet zonder motorkleding, dus wat maakt het allemaal uit?

Kortom, er is best met een RS250 te leven hoor, de prijs is ook nog eens laag. Voor 3000e heb je een mooiere bak dan alle dikke jappen bij mekaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan