Verschil tussen touren en cruisen ?

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Hallo, ik maak na een vrij lange afwezigheid nog eens m'n opwachting.

Kent er iemand van jullie het verschil tussen touren en cruisen (heb zelf een sportmotor, maar vroeg het me eens af).
 
touren op een tourmotor en cruisen op je chopper???

Of is touren een beter ingeburgerd engels woord?

bij cruisen gaat het misschien ook wel om gezien worden. Touren doe je voor jezelf.
 
Maarreh, na vrij lange tijd je opwachting maken met zo'n vraag?? Op zoek geweest naar de diepere zin van het leven??

Of ben je aan het kijken wie er stom genoeg is zo'n vraag te beantwoorden?
 
In Belgie schijnt Cruisen ook nog zo iets te zijn als 'bepaalde' parkeerplaatsen langs de snelweg te bezoeken...zo van...mannen onder mekaar.. :+ :r
 
Op woensdag 31 juli 2002 20:54 schreef Rebelske het volgende:
touren op een tourmotor en cruisen op je chopper???

Of is touren een beter ingeburgerd engels woord?

bij cruisen gaat het misschien ook wel om gezien worden. Touren doe je voor jezelf.

:^
 
rare jongens die belgen! Kakken schijnt daar ook iets heel anders te betekenen.....

poepen = neuken

LCB heeft hier volgens mij eens een topic over geopend, zal effe zoeken.

gevonden

Maar effe ontopic: cruisen = inderdaad meer iets van "voor de terassen langs rijden op je net gepoetste brommer", en bij touren gaat het meer om langere afstanden kachelen, lekker sturen, beetje van de natuur genieten enzo..
 
Op donderdag 01 augustus 2002 15:08 schreef Ralfie het volgende:poepen = neuken

Aha, dat bedoelde ik! Het is ook al weer even geleden dat ik dagelijks in direct contact met belgen stond.

Ik ga voor touren!!! Als ik op de brommer zit wil ik wel rijden. Beetje drinken kan ik ook in de tuin.
 
Dit kwam ik tegen op 'n pagina van 'n Honda dealer.

"Voor vrijwel iedere motorliefhebber heeft Honda het model. Of het nu gaat om het sportief touren, relaxed cruisen, off-road terreinen betreden of om het vlijmscherp sturen. Alle motoren hebben, als vanzelfsprekend, de kwaliteit die u van Honda mag verwachten."
 
Dit kwam ik tegen op 'n pagina van 'n Honda dealer.

"Voor vrijwel iedere motorliefhebber heeft Honda het model. Of het nu gaat om het sportief touren, relaxed cruisen, off-road terreinen betreden of om het vlijmscherp sturen. Alle motoren hebben, als vanzelfsprekend, de kwaliteit die u van Honda mag verwachten."

Maar ik wil relaxed touren.... Ik ga niet meer cruisen, stel dat een Belg het hoort. :+
 
Tja, ik vroeg me af of er volgens puristen een verschil maakt. Je hebt namelijk choppers, cruisers, customs. Vandaar.

Maar blijkbaar maakt het niet veel uit. Toch bedankt.
 
In de US zie je regelmatig borden die aangeven dat er ruimte is om te cruisen.
Dan heb je aan zowel het begin als aan het einde van de straat ruimte om een u-turn te maken en dan een beetje showen met je bike/car langs de terrassen. Ziet er 8-) uit maar als je op het terras zit dan zie je 20 x het zelfde voertuig voorbij komen. Zijn wij denk ik een beetje te nuchter voor.. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan