verschil tussen v4 en 4-in-lijn?

Correct ;) .

Is al eens een heel lang topic over geweest, even de zoekfunctie gebruiken.

Het ligt er maar net aan wat de fabrikant wil, alles kan.
 
maar hoe kan dat dan, dat de vermogens afgifte anders is :? een 4cil is tog een 4cil? of is een L4 meestal een screamer en een v4 big bang?
 
Een V4 is smaller dan een 4 in lijn. En dus zit hij prettiger. Is wel een tikje zwaarder, maar zolang ik op de Mille rijdt wil ik niet op een 4-in-lijn! Heerlijk, zo'n smalle tank.
 
v4 heeft meer kracht onderin, en is het meer uitgesmeerd.
v4 maakt ook een zwaarder geluid dan 4 in lijn.
 
door de hoek waarin de cilinders tov elkaar staan kan een V4 meer kracht onderin leveren. Het geluid komt doordat de uitlaat anders geconstureerd is en het lagere toerental wat nodig is
 
Mooie van een v4 is dat hij onderin meer trekt dan een 4 in lijn. Maar bovenin geeft hij ook nog een eindschot zoals een 4 in lijn :) Het beste van 2 werelden dus :+ :}
 
een v4 heeft niet explosie na explosie, het loopt net goed, de explosies zijn bij een viercilinder in lijn na elkaar, precies..
das bij een v4 niet, daar zit ...

http://www.walburgcollege.nl/vakken/natuurkunde/ntnujava/viertakt_nl/viercilinder_nl.html

wat je hier ziet, zo gaat het dus bij een viercilinder in lijn, echt zo precies..

een V4 heeft dat niet precies, dat loopt niet mooi over, hoe en precies weet ik niet zo

een V4 heeft problemen met de acterste cilinders, die worden minder effectief gekoeld, dus je daar wat verlies op

dus een viercilinder in lijn is vaak effectiever dan een V4

volgens mij ben ik wat vergeten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan