verschil tussen yamaha R6 2006 en 2007

SanRox

Die hard MF'er
14 jun 2007
395
0
Swalmen
Wat is het verschil tussen de zwarte 2006 en 2007 yamaha R6

yamahar6_2006-g.jpg


2007%20YZF-R6%20Black.JPG


Ik zie dat de 2007 een zilveren kap heeft en de 2006 een mat zwarte en ik zie de rode rimstriping op de 2006 versie. Maar zijn er verder nog verschillen?

Ik heb namelijk het idee dat iemand me een 2007 versie wil verkopen die als een 2006 moet doorgaan. Alleen de zilveren kappen heeft hij omgewisseld voor mat zwarte
 
Volgens mij hanteert Yamaha dit jaar alleen andere kleurstelling.
(correct me if i'm wrong ;))
 
2006 model is mooier!
En, ik weet niet of dat bij het 2007 model al aangepast was, maar bij het 2006 model ging de toerenteller tot 18.000 rpm terwijl dit werkelijk maar 16.500 rpm was
Bij het 2008 model is dit aanpast in ieder geval.

Wellicht dat je beter in de R6 topics deze vragen kunt stellen.
 
Wat is het verschil tussen de zwarte 2006 en 2007 yamaha R6

[afbeelding]

[http://www.superbike.co.uk/imageBank/2/2007%20YZF-R6%20Black.JPG (afbeelding)]

Ik zie dat de 2007 een zilveren kap heeft en de 2006 een mat zwarte en ik zie de rode rimstriping op de 2006 versie. Maar zijn er verder nog verschillen?

Ik heb namelijk het idee dat iemand me een 2007 versie wil verkopen die als een 2006 moet doorgaan. Alleen de zilveren kappen heeft hij omgewisseld voor mat zwarte

Dat is toch juist mooi?
 
in het R6 topic krijg ik geen antwoord. Ik vind het 2006 model ook mooier maar heb liever een originele 2006 en geen 2007 waarvan een 2006 is gemaakt. Daarom wil ik zeker weten wat de verschillen zijn zodat ik hierop kan letten
 
in het R6 topic krijg ik geen antwoord. Ik vind het 2006 model ook mooier maar heb liever een originele 2006 en geen 2007 waarvan een 2006 is gemaakt. Daarom wil ik zeker weten wat de verschillen zijn zodat ik hierop kan letten
Is toch alleen maar mooi. Een nieuwere motor voor de prijs van een oudere :)
 
Ik heb nog even op google gekeken en bij het 2007 model hebben ze inderdaad de toerenteller al aangepast naar 16500. Als dit dus tot 18000 rpm gaat dan is het een 2006 model. Gaat die tot 16500 is het 2007 en nieuwer.

Maar aangezien plaatjes van de cockpit erg schaars zijn moet ik dat ene plaatje dus geloven.
 
in het R6 topic krijg ik geen antwoord. Ik vind het 2006 model ook mooier maar heb liever een originele 2006 en geen 2007 waarvan een 2006 is gemaakt. Daarom wil ik zeker weten wat de verschillen zijn zodat ik hierop kan letten


Maar wat is je punt? Een model 2006 kan toch ook in 2007 op kenteken zijn gezet? Als er op het kenteken bewijs staat dat het 2007 is zullen de meeste dealers dit gewoon overnemen. Post even een foto van "jouw" bike, dan is er beter te zien of er nog meer verschillen niet kloppen.

de bovenste is een amerikaans model en de onderste niet :Y


:N Beide gewoon in NL te koop geweest zoals al gemeldt.
 
2006 model is mooier!
En, ik weet niet of dat bij het 2007 model al aangepast was, maar bij het 2006 model ging de toerenteller tot 18.000 rpm terwijl dit werkelijk maar 16.500 rpm was
Bij het 2008 model is dit aanpast in ieder geval.

Wellicht dat je beter in de R6 topics deze vragen kunt stellen.
Werkelijk grijpt de begrenzer bij een standaard R6 uit 06 bij 15500 in dus zelfs 500tpm lager dan een ZX-6R. (gisteren nog beide op de bank gehad)
 
Werkelijk grijpt de begrenzer bij een standaard R6 uit 06 bij 15500 in dus zelfs 500tpm lager dan een ZX-6R. (gisteren nog beide op de bank gehad)

Ik heb het ook over het display. Die gaat bij het 2006 model tot 18.000 rpm. 15.500 of 16.500 I don't know. Ik heb geen R6. ;)
Weet wel dat het display tot 18000 rpm gaat en bij de modellen erna is het aangepast. In ieder geval bij het 2008 model en als ik het plaatje van google moet geloven al bij het 2007 model. 18.000 rpm is ook wel erg veel. Hoewel het ding wel een super gillend geluid maakt al standaard.
 
Laatst bewerkt:
Op dat dingetje achter (kentekenplaat- en knipperlicht houder) zit op de bovenste foto een rood dingetje aan de binnenkant! :o

Leuk, zoek de 10 verschillen *O*
 
maar de bovenste heeft reflectoren, en de onderste niet
daarom is de bovenste amerikaans en de onderste niet

Dat weet ik, maar het zijn EU kleuren. Door te zeggen dat het Amerikaans is kan je iemand nog al in de war brengen aangezien USA & EU kleuren verschillen.
@Sanrox:
Ik zeg toerenteller bekijken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Goude voorvork klopt sowiesow niet, ik vind het erg mooi hoor maar is niet origineel. Dit komt van een blauwe '06.

Ik zoek er namelijk ook 1 en had m al zien staan voor een mooie prijs.
 
Aw...

als er een andere voorvork op zit vraag ik mij toch echt af wat er met de originele gebeurd is. Een goude is nu niet echt mooier als een zwarte op een zwarte motor.
 
Nee idd ik had het ook al gezien. De goude voorvork klopt niet. dus laat deze maar even links liggen. Als dit alles al aangepast is ben ik bang wat er allemaal gebeurd is.
 
ok dan is ie miss gevallen en zo maar als ie nu gewoon helemaal gerepareerd is en motorisch in orde frame niet gebogen etc.. wat maakt het dan uit?? en misschien heeft de vorige eigenaar dit zelf wel aangepast omdat hij een gouden voorvork en zwarte zijkappen mooier vond als het origineel? Ik zie namelijk ook dat hij een vervangende uitlaat eronder heeft zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan