verschil van en Yamaha R1 98 en 2000

hasan

Rookie
11 apr 2004
29
0
enschede
ik heb gezocht en vergeleken uiteindelijk ben ik op een conclusie gekomen
mijn volgende motor word een yamaha R1 dat staat vast, model 98 of 2000
volgens de verkoper zou er verschil in zitten tusen de model 98 en de 2000
model 98 was veels te bruut en bij model 2000 hebben ze dit verandert ,waardoor deze iets makkelijker te rijden is en bij deze moddel bestond ook iets van 6 koppelings platen klopt dit allemaal , als dit niet waar is kan ik net zo goed een 98 er kopen

wie kan mij hierover meer vertellen


groet hasan
 
Het is wel geen 2000 model, maar ik heb in het kort mijn persoonlijk verschil opgeschreven tussen het model '98 en 2003....

Maar proefrijden is natuurlijk het sluitelwoord!!!

Groetjes,

Willi

ps: Dus je koopt wel een R1 als eerste motor????? (zie: instappen op een yamaha R1 )



*** Die zijn mening dan maar voor zich laat ***
 
Het is wel geen 2000 model, maar ik heb in het kort mijn persoonlijk verschil opgeschreven tussen het model '98 en 2003....

Maar proefrijden is natuurlijk het sluitelwoord!!!

Groetjes,

Willi

ps: Dus je koopt wel een R1 als eerste motor????? (zie: instappen op een yamaha R1 )



*** Die zijn mening dan maar voor zich laat ***

Ik kan me alleen maar hierbij aansluiten.

Maak een proefrit op beide, dan pas merk je het verschil.

Misschien bevalt die 98er je beter dan die van 2000.

Veel succes met het uitkiezen en laat in ieder geval ff weten welke het geworden is.
 
R1 is niet mijn eerste motor ik heb een cbr 6oo f2 deze heb ik goed getemd ik kan hiermee ook mooie kunstjes uithalen , maar een r1 rijd natuurlijk veel bruuter daarom is mij geadviseert een model 2000, omdat je met deze beter kon doseren met de gas was minder bruter als de 98 er model

ik wil informatie van de mensen die hiermee ervaring hebben

groeten hasan
 
R1 is niet mijn eerste motor ik heb een cbr 6oo f2 deze heb ik goed getemd ik kan hiermee ook mooie kunstjes uithalen , maar een r1 rijd natuurlijk veel bruuter daarom is mij geadviseert een model 2000, omdat je met deze beter kon doseren met de gas was minder bruter als de 98 er model

ik wil informatie van de mensen die hiermee ervaring hebben

groeten hasan

dus je gaat ons hier proberen wijs te maken dat je in minder als een half jaar tijd klaar bent om op een R1 te beginnen omdat je wat kunstjes kunt uithalen op je CBR...het feit dat je nu al kunstjes aan het oefenen bent zegt al genoeg,...leer eerst 'ns normaal rijden |( , onee dat had je de eerste week al geleerd he...


er gebeuren helaas al genoeg ongelukken met rijders die alles goed onder de knie hebben...maar het zo gaan opzoeken vind ik nogal....eeehhhmm...onverstandig.


alvast beterschap |(
 
Heb de 98er en de 99er gehad en nu dan het 2000 model.
Er zit wel verschil in,maatje van mij heeft het 98er model rij daar ook vrij regelmatig op de gasreactie bij het 98er model is heftiger.
De 2000 is niet langzamer maar de power komt iets gelijderlijker in,naar mijn weten hebben ze een aanpassing gedaan in de carbs en daardoor is ie iets tammer geworden.
Je zou kunnen overwegen om een 98er of een 99er te kopen en daar een set carbs op te zetten van een 2000 model,kan veel pleuro"s schelen met de aanschaf.
Wil je ooit een gasreactie waar je bang van wordt stuur maar een mailtje heb nog wel een leuk setje flatslide carbs liggen })



Hee hoop dat je hier iets aan hebt,het beste is natuurlijk op bijde modellen rijden en dan uitmaken wat is het fijnste.



groeten matjeR1
 
R1 is niet mijn eerste motor ik heb een cbr 6oo f2 deze heb ik goed getemd ik kan hiermee ook mooie kunstjes uithalen , maar een r1 rijd natuurlijk veel bruuter daarom is mij geadviseert een model 2000, omdat je met deze beter kon doseren met de gas was minder bruter als de 98 er model

ik wil informatie van de mensen die hiermee ervaring hebben

groeten hasan

Oeps....Ik was vergeten om het verschil wat ik heb gemerkt op te schrijven tussen de 2 modellen :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z :Z

Zie: Andere R1 gekocht.

Ik hoop dat je er wat aan hebt... Maar nogmaals, dit is natuurlijkl persoonlijk!!!

Groetjes,

Willi
 
Oeps vergeten alles door te lezen,Hasan zet het uit je hoof !!!!!!
Met jou ervaring zou ik er niet aan beginnen,ga eerst nog een paar jaartjes op iets anders rijden en ga dan kijken naar een R1.
Als je niet weet wat je doet met zo"n ding is het een nagel aan JOU doodskist,
ook het 2000 model.
Rij zelf 15 jaar motor en dit is mijn 3de r1 maar denk af en toe nog wel eens tjonge jonge pfffffffffff.
En geloof niet in verhalen doe je toch gewoon rustig aan dat kan niet met een R1 de motor zal je dwingen om door te rijden.
Denk er nog maar eens heel goed over na.




Gr matjeR1
 
heb veel ervaring gedaan door alleen maar te oefenen, de angst overwinnen elke keer als ik de motor uithaal dan ga ik oefenen ondertussen ben ik een keer in het weiland beland waardoor ik te laat en slecht remde je kunt veel beter remmen dan je denkt maar goed ervaring komt na een afstraffing door je eigen fout
ik reed met 220 km/h en ik moest in een keer remmen toen de stadbus in de verte links af sloeg en deze keer kon ik het halen door de foute ervaring in de weiland, scheelde iets van 2 meter afstand maar goed ervaring wijst voor zich zelf
wheelie of een stopie is een koud kunstje , dan heb ik het over een power wheelie qua bochten kan ik hem net zo plat leggen totdat je voetsteunen de grond raken en bij een lange bocht kun je de zijdelings ligging corrigeren door je rechterhand

en nou is het tijd voor een R1
 
heb veel ervaring gedaan door alleen maar te oefenen, de angst overwinnen elke keer als ik de motor uithaal dan ga ik oefenen ondertussen ben ik een keer in het weiland beland waardoor ik te laat en slecht remde je kunt veel beter remmen dan je denkt maar goed ervaring komt na een afstraffing door je eigen fout
ik reed met 220 km/h en ik moest in een keer remmen toen de stadbus in de verte links af sloeg en deze keer kon ik het halen door de foute ervaring in de weiland, scheelde iets van 2 meter afstand maar goed ervaring wijst voor zich zelf
wheelie of een stopie is een koud kunstje , dan heb ik het over een power wheelie qua bochten kan ik hem net zo plat leggen totdat je voetsteunen de grond raken en bij een lange bocht kun je de zijdelings ligging corrigeren door je rechterhand

en nou is het tijd voor een R1

gecondoleerd vast :Z ...niet te redden :X

(heb het aangepast, was niet als schelden bedoeld,..excuses!)
 
Laatst bewerkt:
Wil je ooit een gasreactie waar je bang van wordt stuur maar een mailtje heb nog wel een leuk setje flatslide carbs liggen })

Flatsides :9 waar, wanneer, kost da :? ;)


@ Hasan: koop lekker een 98er jongen...dan zijn we het snelst van het geraasknal af :Z
 
Misschien kaníe gewoon poepgoed rijden (of misschien niet en lezen we er binnenkort over) -Doe maar het 2000 model (naar mijn mening de mooiste van allemaal :x)
 
Hier zijn de flatslides plus een ramair intake en een onstekings vervroeger 4 graden.
ze hebben al eens hier in gezocht en gevonden gestaan voor 800 pleuro"s geloof ik voor 500 is alles van jou.
 
Ach, ben zelf pas begonnen op een 2004 R6. Is natuurlijk wat anders dan een R1. Ondanks dat het een beestachtige machine kan zijn, is er ook goed rustig mee te rijden. Ligt wel aan jezelf, hou je jezelf in de hand of niet? Weet zeker dat je eigen grens eerder bereikt is dan die van de huidige supersports. De mijne in ieder geval wel, maar heb echt geen spijt van m'n keuze. Is en blijft een heerlijke fiets die ik straks door en door ken.
 
andy schelden kun je thuis laten noem me geen sukkel , zo mooi is het leven ook weer niet, als het gebeurd heb je gewoon pech gehad

zonder risico,s nemen blijf je staan waar je altijd hebt gestaan.
mensen die opgeven die staan niet op sommigen van hun staan nog steeds onder de brug kijk maar,s om je heen

ik weet ook wel dat je het goed bedoeld , maar ben eigenwijs altijd geweesd
en als ik het merk dat zij niet te controleren is dan doe ik hem weg

groet hasan
 
ik sluit me aanbij Hasan 'Schelden' doen we hier niet.
Eindelijk iemand met echte kloten,en wat een vastberadenheid, ik zou zeggen ga er voor.
het word wel een beetje gladjes in ons koud kikker land dus wel rustig aan.
maar er bestaan toch ook super-sportbanen die perfect, aan iemand als hasan een oplossing kunnen bieden.nu alleen nog een 98er met de flatslides plus een ramair intake en een onstekings vervroeger 4 graden.
 
Hier zijn de flatslides plus een ramair intake en een onstekings vervroeger 4 graden.
ze hebben al eens hier in gezocht en gevonden gestaan voor 800 pleuro"s geloof ik voor 500 is alles van jou.
Hmm klinkt goed :9~ Maar gaat denk net over het budget ;)
Heb je btw de afstellling goedgekregen met die ramair unit :? las op de amerikaanse sites datdat nogal tegenviel...(een uitdraai zou helemaal mooi zijn O-) )
 
Heb geen uitdraai maar geloof me het trekt als een dolle.
De afstelling is altijd goed te krijgen er zitten ook nog verschillende sproeiers bij van groot naar klein })
Het mooiste zou zijn dat je er een open uitlaat op hebt ook de bochten zonder exup.
je zal zien dat je een heel andere motor krijgt. 8-)


en 500 pleuro"s is toch een mooie prijs je wilt niet weten wat ik ervoor betaald heb.
 
Laat je niet gek maken Hash :+

Als je denkt er klaar voor te zijn,..gewoon doen!

Risico is nog steeds rechtstreeks verbonden met rendement! ;)

Ik heb zelf de 2000, vond m veel mooier en relaxer opnemen dan de '98 of '99érs!

Zie pic: }) Succes met je keuze!

full
 
heb veel ervaring gedaan door alleen maar te oefenen, de angst overwinnen elke keer als ik de motor uithaal dan ga ik oefenen ondertussen ben ik een keer in het weiland beland waardoor ik te laat en slecht remde je kunt veel beter remmen dan je denkt maar goed ervaring komt na een afstraffing door je eigen fout
ik reed met 220 km/h en ik moest in een keer remmen toen de stadbus in de verte links af sloeg en deze keer kon ik het halen door de foute ervaring in de weiland, scheelde iets van 2 meter afstand maar goed ervaring wijst voor zich zelf
wheelie of een stopie is een koud kunstje , dan heb ik het over een power wheelie qua bochten kan ik hem net zo plat leggen totdat je voetsteunen de grond raken en bij een lange bocht kun je de zijdelings ligging corrigeren door je rechterhand

en nou is het tijd voor een R1


:X

Poser R1 te koop!

O-)

full
 
andy schelden kun je thuis laten noem me geen sukkel , zo mooi is het leven ook weer niet, als het gebeurd heb je gewoon pech gehad

zonder risico,s nemen blijf je staan waar je altijd hebt gestaan.
mensen die opgeven die staan niet op sommigen van hun staan nog steeds onder de brug kijk maar,s om je heen

ik weet ook wel dat je het goed bedoeld , maar ben eigenwijs altijd geweesd
en als ik het merk dat zij niet te controleren is dan doe ik hem weg

groet hasan


Hee Hasan, ik bedoelde het niet zo om je uit te schelden,..sorry kwam er een beetje rot uit, vind het alleen niet erg verstandig van je da's alles.

maar als je toch gaat rijden op een R1 met zo weinig ervaring wees dan alsjeblieft voorzichtig en hou je kop erbij, 'k heb er al meer zien gaan omdat ze zichzelf overschatten en de motor onderschatten.

veel succes!
 
dank je wel jongens ,marti1n dus het klopt wel wat de verkoper mij adviseerde
de 2000 model schijnt iets relaxer te zijn

andy je bedoeld wel goed , en je hebt ook wel gelijk wat dat betreft maar ergens moet ik beginnen ik hou het rustig en steeds ga ik mijn grenzen verleggen

groeten hasan
 
Terug
Bovenaan Onderaan