verschil vermogen motoren 25 kw

lovebike123

Rookie
19 jul 2009
4
0
Nijverdal
hallo ben net nieuw hier op dit forem, ben nu bezig met mijn autorijbewijs en ik wil daarna gelijk voor mijn motorijbewijs gaan. Het liefst zou ik een dikke r1 :P willen maar dat mag dan weer niet. Ik vind persoonlijk een cbr 600 het mooist maar het model wat ik liefste heb (cbr 600 uit 2003 met rood zwarte kleuren) is toch een beetje duur. Nou lijkt een Kawasaki Ninja 250R ook wel mooi. Daarom de vraag moet ik een 250R nog begrenzen of zit hij nog binnen het vermogen. En zou er een verschil zijn tussen een begrensde cbr 600 en een 250R qua accerelatie. Wat zijn jullie ervaringen met deze motoren.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden
 
ikzelf heb de cbr600rr uit 2003 op 25 kw en ik kan je vertellen dat hij nog steeds echt bloedsnel is. Hij is evensnel als een cbr600f uit 1993 met rond de 120pk en ongeveer evenveel koppel met acceleratie.
 
hallo ben net nieuw hier op dit forem, ben nu bezig met mijn autorijbewijs en ik wil daarna gelijk voor mijn motorijbewijs gaan. Het liefst zou ik een dikke r1 :P willen maar dat mag dan weer niet. Ik vind persoonlijk een cbr 600 het mooist maar het model wat ik liefste heb (cbr 600 uit 2003 met rood zwarte kleuren) is toch een beetje duur. Nou lijkt een Kawasaki Ninja 250R ook wel mooi. Daarom de vraag moet ik een 250R nog begrenzen of zit hij nog binnen het vermogen. En zou er een verschil zijn tussen een begrensde cbr 600 en een 250R qua accerelatie. Wat zijn jullie ervaringen met deze motoren.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden

250r hoeft niet begrenst te worden.

je cbr blijft zijn koppel houden alleen minder pk's om het geheel vooruit te brengen (zit met je gewicht van je cbr) maar je zult nog steeds iets sneller zijn dan de 250.
 
bedankt voor de reacties, ik zou een keuze moeten maken tussen iets snels maar iets duurder of goedkoper maar langzamer. Ik denk dat de kosten wel iets minder zullen zijn (qua verzekering en verbruik) van een 250R aangezien het een lichtere motor is dan de cbr. Maar als ik mijn grote rijbewijs heb hoef ik alleen de begrenzer eraf te halenvan de cbr.

waarom is het leven zo ingewikkeld!!
 
Of die verzekering goedkoper is bij een 250r weet ik niet hoor, het is natuurlijk wel een gloednieuwe motor.
Zelf begonnen op een zx6r op 25kw: snel zat en relaxt rijden. Het voordeel van een motor met wat meer cc is dat die niet zo veel toeren draait bij constant 130 ofzo rijden. En zoals je zelf al zegt, nu na mijn 25kw periode gewoon de begrenzing eruit gehaald en gaan met dat ding :)
 
Een begrenste 600cc op 25 kw zal sneller optrekken dan een 250cc 25kw motor.

Ik zou voor de begrensde gaan simpel omdat je na je periode het setje eruit kan halen en je gewoon een volvermogen motor heb. De 250cc raak je echt zat en dan moet je weer een andere motor gaan kopen. Ookal een nieuwe andere motor ook weer leuk is... haha ik maak het niet je nu niet makkelijker, maar ik zou voor de cbr gaan. Snellere acceleratie, hogere topsnelheid.


Verzekering zal denk niet veel schelen. En brandstofverbruik zal ook niet veel schelen denk. Bij mijn zx6r uit 98 moest de olie om de 24.000km vervangen worden, bij mijn FZ6N uit 04 om de 6.000km. Op dat gebied zijn die nieuwe motoren ook niet zuiniger.
 
Laatst bewerkt:
Ltrzfrnk: Op een ZX6R van 1998 om de 24.000km je olie wisselen? Dan zijn ze bij het jaar 2000 dus teruggegaan naar 6000km. Zie http://www.themcdonalds.net/~themcd...itle=ZX-6R_Maintenance:_Oil_and_Filter_Change

Ik heb zo'n idee dat jij het klepcontrole interval en de oliewissel interval door elkaar haalt ofzo. Want bij de meeste motoren is het nog steeds rond de 6000km en/of elk jaar. Ik zou sowieso voor elke winter de olie vervangen (als je stopt met rijden). De boel verzuurt en tast je blok aan als je de oude olie laat zitten.

Brandstofverbruik tussen een 25kw 250cc of een geknepen 600cc zal inderdaad niet heel veel verschillen. Zo'n 250 moet je ook flink op toeren houden. Ik heb wel eens op een ZZR250 gereden, dat was echt janken op de snelweg met die 2-pitter en dat kost je ook meer brandstof dan dat ie het op z'n sloffen doet.
 
Uhh ja ik had op de site van Castrol gekeken waarbij je ook olie advies kan kijken. Ik weet niet waar ik gekeken heb, maar er staat toch echt 6.000km.. Raar verhaal.
 
ikzelf heb de cbr600rr uit 2003 op 25 kw en ik kan je vertellen dat hij nog steeds echt bloedsnel is. Hij is evensnel als een cbr600f uit 1993 met rond de 120pk en ongeveer evenveel koppel met acceleratie.

Daar klopt geen reet van ik heb zelf een cbr600f met 25kw en ik kan je vertellen je mist een hele hoop vermogen en acceleratie.
 
ikzelf heb de cbr600rr uit 2003 op 25 kw en ik kan je vertellen dat hij nog steeds echt bloedsnel is. Hij is evensnel als een cbr600f uit 1993 met rond de 120pk en ongeveer evenveel koppel met acceleratie.


Daar klopt geen reet van ik heb zelf een cbr600f met 25kw en ik kan je vertellen je mist een hele hoop vermogen en acceleratie.

whahaah idd, een 25kw 2003 is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel trager dan elke andere cbr op vol vermogen.

Maarrrrrrrr dit wil niet zeggen dat je er langzamer mee bent op een dijkje bijv.
Daar komt het op sturen aan en remmen en uitgassen, meestal heb je dan het extra vermogen niet nodig!
 
25kw is 25kw daar verandert geen zak aan.
Koppel kan wel verschillen onder motoren. 2 cilinder/4 cilinder/ 2 takt/ 4 takt. Als een motor niet hoog in toeren kan komen is het koppel bijna altijd ook lager omdat het meeste koppel toch vaak hoger in toeren ligt.

Maar nog steeds geldt... je weet wat je mooi vind, ga er dan op proefrijden.

Edit: En nog belangrijker... ga eerst je RBW maar eens halen.
 
Laatst bewerkt:
ja je zal bijna vergeten dat ik nog eerst mijn rijbewijs moet halen |( daar baal ik van.
Denk overigens dat ik voor de cbr ga veel mooier en sneller. :P

Moet ook nog mijn ouders overtuigen dat het helemaal niet gevaarlijk is :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan