Verschil VFR-RVF 400

TommyG

MF veteraan
15 feb 2003
2.434
0
Wie weet het verschil tussen een VFR en een RVF 400? Behalve dan de volgorde van de letters en de prijs ;)
 
VFR400 is op een gegeven moment vervangen door de RVF400.. Ongeveer toen de VFR750R (RC30) vervangen werd door de RVF750 (RC45). Superbike fietsen dus. Is gewoon evolutie. Wat er aan technische verschillen tussen zitten weet ik zo niet, maar dat moet vast op Internet te vinden zijn. VFR400 heeft als codename NC30, de RVF400 is de NC35.
 
Wie weet het verschil tussen een VFR en een RVF 400? Behalve dan de volgorde van de letters en de prijs ;)


De voorpartij is anders. (upside down voorvork)
Maar verder zo weinig bij mijn weten dat de torenhoge prijzen het niet waard zijn. De RVF is alleen wat exclusiever.
En uiteraard ieder jaar een andere kleurstelling zodat mensen die deze trends volgen weer een andere motor "moeten" kopen.
 
Dit zijn de verschillen:

-Ze hebben totaal andere frame's
-De voorvork op de RVF is een up-side-down, VFR gewoon.
-Balhoofdhoek/naloop van de RVF is 25 graden/96 mm
Balhoofdhoek/naloop van de VFR is 25 graden/92 mm
-VFR heeft een 18 inch achterwiel, RVF een normale 17 inch
-VFR weegt 164 kg, RVF weegt 165 kg
-VFR blok heeft 59 pk, RVF heeft 53 pk
-RVF heeft kleinere carbs

En dat is het wel zo'n beetje :+
 
Thanx boys! Hier heb ik wat aan, misschien dat ik zo'n apparaatje voor mijn vriendin aanschaf. Vind ze er supertof uitzien en lekker laag.
 
Moet je zeker doen. Van alle 400's zijn deze van Honda toch het mooist. Heb zelf een VFR400R (NC30) gehad en het rijdt fantastisch. Stuurt superscherp (perfect voor oa. kneedowns) en is snel genoeg. Als ik zou mogen kiezen dan zou ik voor de RVF gaan, ook al heeft deze iets minder vermogen dan de VFR. De RVF ziet er veeeel mooier uit dan de VFR en is zeker ook exclusiever. Maar je moet er wel veel meer voor betalen.

soc6 met je keuze, HornEd
 
Heb nog een VFR400R te koop, kleur rood/grijs/zwart, geheel origineel, met bridgestone battlax banden, nieuwe olie, oliefilter, ketting, tandwielen en kleppen gesteld, echt een wereld fiets in uitstekende staat, vraagprijs 3750 eurootjes, reageer bij interesse of foto's op schwantz_forever@hotmail.com
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan