verschil xl600r en xr600r

een xr600 trap je echt met je sloffen aan.

er is toch een manier om een contactslot op een xr250/600 te maken????
onder de tank aan het frame ofzo. een goed contactslot valt geen sleutel uit. dan valt de motor ook uit!!

zeg JK, was die xr250 van jou fijn om mee over straat te rijden???
ik wil me er ene gaan halen.
trekken die dingen goed?? tot de 100 ofzo??
gaan ze goed op het achterwiel???
ik heb ene gezien uit 89 met achter trommelrem, zijn die nog goed en remt dat nog een beetje???
 
zeg JK, was die xr250 van jou fijn om mee over straat te rijden???
ik wil me er ene gaan halen.
trekken die dingen goed?? tot de 100 ofzo??
gaan ze goed op het achterwiel???
ik heb ene gezien uit 89 met achter trommelrem, zijn die nog goed en remt dat nog een beetje???

Ik durf wel wat antwoorden te geven adhv replies van JK hier.

Op de weg rijden met endurovertanding en endurobanden is kut.
optrekken gaat wel, 0-100 zal in 6-7sec gaan, je schakelt je ws lam voor je er zit.
Wheelies, jah, vast wel, weegt geen zak.
Trommelremmen remmen prima, ik vind ze alleen wat minder fijn te doseren en met nat weer kunnen ze soms wat raar doen, maar als achterrem: boeie.

hoe oud ben je btw, gezien je vraagstelling
 
XL600 = offroad toegespitst voor weggebruik
XR600R= offroad voor echt offroad gebruik en minder voor op de openbare weg.

PS. Beide niet geschikt voor echt motorcross-werk. De frame's zijn hier niet op gebouwd.

XL heeft geloof ik stalen en grotere tank(15l)(zwaar) XR kunstof en 10(?)liter(licht)
XL vaak elektrische start(zwaar) XR kickstart(licht en puur) dus ook
XL accu(zwaar) XR niet(licht)
XL zachter afgeveerd XR Harder.
XL uitgerust met nette verlichting en twee spiegels(?)(zwaar) XR uitgerust met minimale verlichting en 1 spiegel(iets lichter)
XL lang gegeared(confortabel) XR kort gegeared(brute kracht)
XL semi permanent luchtfilter en oliefilter, XR uitwasbare filters(wekelijks)

XR600R ongeveer 140kg, XL (?) 160-170(?)

Kortom de XL is gewoon op veel fronten iets confortabeler dan de XR.
Als je puur wilt rijden maar hoofdzakelijk op de weg, dan zou ik de XR afraden.
top ligt zo rondt de 140-150(echt op zijn tandvlees). De XR is echt pure offroad techniek.

Wil je graag brute power, een puur uiterlijk en toch hoofdzakelijk(90%) op de weg, waarom denk je dan niet eens aan een SM. Verder wil ik je adviseren om ook eens naar de kawasaki KLX te kijken KTM620/640, husqvarna. Ik heb zelf 2 jaar met het grootste plezier in het terrein, op een XR600R gereden maar die andere merken zijn nog bruter. Graaauuuuuwwwww.

Groeten Gixxerscout
 
Ik durf wel wat antwoorden te geven adhv replies van JK hier.

Op de weg rijden met endurovertanding en endurobanden is kut.
optrekken gaat wel, 0-100 zal in 6-7sec gaan, je schakelt je ws lam voor je er zit.
Wheelies, jah, vast wel, weegt geen zak.
Trommelremmen remmen prima, ik vind ze alleen wat minder fijn te doseren en met nat weer kunnen ze soms wat raar doen, maar als achterrem: boeie.

hoe oud ben je btw, gezien je vraagstelling

Ik ben bijna 18. maar al zeer hard op zoek naar een motor. ik wil al vanaf m'n 10e een crosser. mijn buurman heeft een xr600 met enduro banden. hij zegt tot dat wel lukt met zo'n banden. in de regen een beetje opletten. dus zou ik eigelijk alleen groter tandwiel voor zetten of een kleine achter. rijd ie alleen maar harder }) alleen een contactslot erop en vlammen :]
 
Ik ben bijna 18. maar al zeer hard op zoek naar een motor. ik wil al vanaf m'n 10e een crosser. mijn buurman heeft een xr600 met enduro banden. hij zegt tot dat wel lukt met zo'n banden. in de regen een beetje opletten. dus zou ik eigelijk alleen groter tandwiel voor zetten of een kleine achter. rijd ie alleen maar harder }) alleen een contactslot erop en vlammen :]


wtf moet je met een contactslot...dat houdt een evt. dief echt niet tegen...
en waarom wil je een andere vertanding.... je rijdt niet harder, omdat de luchtweerstand te groot wordt...en je vermogen dan dus alsnog te weinig is. en je trekt nog es slomer op ook...
misschien rij je 5km harder...iig heb je niets aan je topsnelheid..ding rijdt met gemak 150/160...harder wil je niet, harder mag je niet, harder hoef je niet.
Optrekken...dat is wel leuk...dus die vertanding niet zwaarder maken.
 
een contactslot is wel handig als je naar school moet en daar staat hij van half 9 tot 5 onbewaakt aan de ketting. iedereen kan hem dan starten! dat is niet eigelijk de bedoeling.

zou je op een xr250 dus een groter tandwiel voorop zetten???? of origineel houden?

is een xr250 btw duurzaam?? of zwakke punten???

heeft iemand ook info over een kawasaki klr 250?? topsnelheid, optrekken duurzaamheid??? evnt. zwakke punten??

 
Laatst bewerkt:
denk niet dat veel mensen em proberen te starten.
En altijd in zn 1 zetten op dat soort plekken..dan is de lol er gauw vanaf als ze kicken.
en als mensen er een beetje verstand van hebben dan trekken ze wel wat stekkertjes los.
 
De KLR 250 is ongeveer even snel als de XR250, XR iets sneller. Ze hebben evenveel PK's, alleem de KLR250 is watergekoeld en heeft daardoor meer gewicht. De KLR heeft ook meer verlichtingsonderdelen, accu, knipperlichten.
Topsnelheidmet KLR zit rond de 130, met idd erg veel pijn en moeite. Ik rijd nooit harder dan 115, is hard zat op dit ding.
Een XR250 zit zeker niet onder de 8sec op de 100 (dit weet ik niet precies). Voor de KLR is dit 9,5 sec. Maar vanaf de 80 trekt de KLR gewoon niet hard meer. Tot de 80 trekt hij redelijk snel op (natuurlijk niets vergeleken met Xl/XR600 enz.).
Ik gebruik de KLR om door mijn 25kw periode heen te komen, en dat lukt met veel plezier.

Je hebt in Nederland verschillende versies, 17 KW en 22 KW. Je moet goed opletten welke je op het oog hebt. De 22KW versie is net binnen de 0.16kw per kilo regel.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Heb ik heel veel aan. die klr250 staat me ook wel aan.
alleen die standaard kleuren :r

uit welk jaar is jou klr??
trekt die klr op z'n achterwiel?
is hij makkelijk in onderhoud?
heeft hij zwakke punten??

maar de xr250 vind ik zelf iets mooier.
maja gewoon kijken wat ik het eerst tegen het lijf loop.
welke goed is koop ik.
eens goed rondkijken en kijken wat in de aanbieding is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan