Verschil XR 500 en XR600 frame

Martijntje

MF veteraan
28 feb 2003
7.813
3
NL
zo...steven was vandaag ff hier om mn bovenblok te droppen voor mn xr.
Ziet er wel leuk uit trouwens :)

maargoed...volgens hem heb ik een XR500 frame, aangezien ik een stuurslotje op het balhoofd heb.
En er was nog iets maar dat weet ik ff niet meer.

Wie weet waaraan je dit kunt zien en of het iets uitmaakt (wss maakt het toch geen fuck uit)

Niet aankomen met 'kijk op je kenteken' of 'kijk naar je framenummer' want er is een ander framenummer in gemept en op het kenteken staat bj 88 terwijl alles uit 92 is.

Who knows...XR600 heeft geen stuurslot? nooit gehad?
 
Een vriend van mij heeft in '97 een XR NIEUW uit de winkel gekocht, en die had wel degelijk een stuurslot, maar mijn XR uit '91 heeft dit weer niet. Maar mijne is een amerikaans model.. dus tja.. het hoeft er dus niet op te zitten, maar kan wel.
 
het bestaat dus wel...
zijn veel verschillen tussen europese en amerikaanse modellen....qua vermogen enzo ook..

lichtspoelen van een amerikaans ding hebbne maar iets van 50watt output ofzo...terwijl europese 100watt output hebben...dat soort dingen allemaal...en onzin.
 
ja wat ik tot nu toe opgemerkt heb aan mijn "amerikaanse motor": Weinig stroom voor de lichten, geen stuurslot, andere uitlaat (met eigenlijk geen demper is bijna helemaal open maakt echt een herrie, geen teller, alleen een ODO-teller (dag teller) geen lichtschakelaars of claxon oid. Het licht is dus altijd aan en niet regelbaar. Geen groot licht/kleinlicht, alleen licht. Er zit origineel geen remlicht op, dit is er bij geprutst door gewoon twee achterlicht fittinkjes erin te ztten en een schakelaar bij het rempedaal (wel de originele schakelaar enzo) en wat geprutste bekabeling. Verder weet ik zo niet maar dat kom ik nog wel tegen.
 
demper zal std niet open zijn in amerika denk ik...dingen worden op alles gelimit...ook vanwege emissie enzo
bij std demper kun je de binnendemper eruit roppen..issie idd bijna open onderhand voor zover ik weet...en maakt idd hard geluid :o

weet iemand btw verschillen tussen de frames?
steven wil nl. 600 spul op 500 frame gooien geloof ik
 
full


mn nieuwe zuiger...
 
Die is weer mooi schoon :) Maar ik ga een XR600 bouwen met een 500 frame ja (als het meeste fatsoenlijk pas dan) Anders moet ik een 600 frame zien te regelen.
Wil jij btw mijn 500 achterbruggie nog even polijsten? gaan ik het volgende week in elkaar bouwen.











:+
 
wiseco als het goed is.
Staat alleen een H op de bovenkant.

verder nog niets ontdekt qua tekens enzo.
 
kan altijd nog een klam vachtje aan de binnenkant doen en een lijfje eromheen knutselen dus... :+

maarreh..manu..hoe zie ik of het hrc is...

eh...ori zuiger: 570 gram
'nieuwe' zuiger: 636 gram ofzo
 
Terug
Bovenaan Onderaan