verschil yzf 750R of SP

De SP heeft een andere bak erin hangen, veeeeeeeeeeeeeel langere 1stre versnelling.
Verders geloof ik dat de vering ook anders is.
 
"Of course, this machine was based on the homologation-special YZF750SP. Hitting us for £3000 more than the standard "R", the SP was just the first part of a proper racebike. That extra cash got you compression damping adjusters both front and rear, a genuine single seat unit with lighter sub-frame, and those lovely pink graphics. Still.

As well as that, you'd find some nice 39mm flat-slide carbs with electronically controlled accelerator pumps to stop you starving the engine of fuel with cack-handed technique. It also got peakier cams and ever-so-different valve gear. First gear took you to over 85mph, with the other five slotting home in a close-ratio pattern. Quite whether a bumpier and more unfriendly ride was worth spending £9999 for instead of £6999, for general use, is beyond me. The only people that might have possibly thought so were the pukka race teams with access to the factory race kit."


via
 
ok thanx,

er werd mij verteld dat hij een compressie verhouding1:12.5 heeft, is dat niet erg veel? ook zitten er andere zuigers in (850 cc) en heeft 128 pk op het achterwiel..
zou dit ten goede komen aan de motor??

greetzz
 
ok thanx,

er werd mij verteld dat hij een compressie verhouding1:12.5 heeft, is dat niet erg veel? ook zitten er andere zuigers in (850 cc) en heeft 128 pk op het achterwiel..
zou dit ten goede komen aan de motor??

greetzz

Nope, heeft gewoon 750 cc, is was destijds het type waar de superbike op was gebouwd. Moest dus wel 750 cc hebben, aangezien ze anders in in het SBK niet mee mochten doen.
Zoals Kawasaki de ZXR750-RR had, had Yamaha de YZF750-SP. Volgens mij staat SP dan ook voor Sports Production. De SP is meer voor het circuit gemaakt dan de R
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan