Verschill tussen 190-55 en 190-50 banden

ZX7RR

MF veteraan
9 jan 2003
1.059
0
arnhem
Wat moet het verschil zijn tussen 190-50-17 en 190-55-17 .

Verschill bedoel ik mee

Wegligging
Uiterlijk
acceleratie verschill

etc
 
oww, da's simpel:

> wegligging wordt zeer nadelig beïnvloed, vooral door 't veel hoger liggende zwaartepunt,
> vwb uiterlijk, ziet er niet meer uit, je wielen lijken gewoon veel te klein,
> acceleratie, tja, geeft 't maar gewoon op, elk koekblik trekt je d'r uit

:X

Nah, vraag maar aan Omega, die weet dat soort dingen, idd O-)
 
Een 190/55 band staat ronder dan een 190/50
Deze band is gekomen omdat veel rijders met motoren waar standaard een 190 band op zat, terug gingen naar een 180/55 band, welke ook ronder staat dan een 190/50.

Voordeel van de 55 is dus ronder, en daardoor makkelijker sturen.
Een 190/50 is vrij plat, en daardoor meer rubber aan straat met de steeds hogere pk waarden.
Echter meer rubber op straat als je rechtop rijdt, juist bij de serieuzere hellingshoeken heb je door het ronder staan meer rubber aan straat bij een 55 band.

Uiterlijk zie je niet tenzij je 2 motors naast elkaar zet.
een 55 band oogt een fractie smaler door het meer rond staan.

Een 55 band is wel serieus hoger.
Hiermee moet je wel een beetje rekening houden als je ook al je voorvork iets heb laten doorzakken.

Je merkt de hogere band ook goed als je je motor op je jiffy zet, staat schuiner.

door de hogere band, dus grotere omtrek in principe een hogere top, en een lagere accelaratie, echter wie rijdt er nog met standaard tandwielen??
 
Ik heb trouwens een 6j velg

Ok als ik het goed begrijp :

190-55-17 betekent ronder ogend hogere kont slechtere acceleratie betere top betere bochtenwerk (icm 1 tandje minder acceleratie weer ok)

190-50-17 platter stabieler rechtdoor slechter bochtenwerk

En effe belangrijk -> is het 180-55-17 op een 6 j velg hoger dan 190-55-17 ???
Ik zou denken van wel !!

Trouwens bedankt voor de info
 
de 180 staat vor de breedte, de 55 is de hoogte in procent van de breedte.
In dit geval dus 0.55 x 190=104.5mm
BIJ een 190-50 is dat 0.5 x 190=95mm
 
dat serieus ronder is een kwestie van de fabrikage.
Autobanden die breder zijn gaan toch ook niet ronder staan.....
het zit 'm m.i. dus puur in de hoogte van de band zelf, en de ene zal een stijve wang prettiger vinden, dan andere heeft graag wat meer luxe in de band. kun je ook weer een deel compenseren met je veerinstellingen .
Hij komt dus wel ruim 9mm hoger te staan, en dat kan je wegligging beinvloeden.
 
Ik heb zowel de 50 als 55 op mijn ZX10r (2006) gehad , vind de 50 sneller insturen maar de 55 ligt stabieler in de bocht !
Het is maar wat je belangrijker vind , maar er zijn niet veel fabriekanten die 55 hoog leveren !
 
Beste voor wat? Zoals eerder genoemd zijn veel mensen van 190 naar een 180 gegaan omdat het fijner reed. De 190 oogt lekker breed en de fabrikanten menen dat dit voor de verkoop van bepaalde modellen beter is. Dus origineel 190 wil niet per sé zeggen dat dit beter rijdt dan 180 (net zo goed als andersom trouwens).
 
Ik ben van 200 naar 190 gegaan.

Moet ik nu van 190 naar 180 ??
En straks van 180 naar 170 omdat iemand anders dat beter vindt ?

Bulshit.
Beter rijden ??? op het cirquit mischien.
Op de openbare weg merk je er te weinig van.

Ik leg straks gewoon weer die 200 erop.

Staat veel beter. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan