Verschillen assen KTM 620

Ronaldkn

MF'er
4 mei 2007
166
0
Hallo,

Ik ben mijn 620 uit 2000 aan het ombouwen naar SM, nu heb ik een mooi setje sm wielen weten te krijgen van een 620 uit 96.
nu is de as van de 96er smaller dan de as van mijn 2000 model. hierdoor hebben mijn vorkpoten speling op de as van de SM wielen, ik kan me voorstellen dat hier misschien wel losse busjes voor gebruikt kunnen worden.

Aangezien ik dat hier vaker voorbij heb komen ben ik benieuwd hoe dit opgelost zou kunnen worden, zijn er losse assen verkrijgbaar / losse bussen hiervoor ? Ik ken niemand die 'even' dit kan repareren voor mij, dus een passende oplossing die bijv. via inet te bestellen is zou top zijn.

De achteras heb ik nog niet bekeken maar hier speelt misschien hetzelfde probleem.

Andere suggesties zijn ook welkom.

alvast bedankt.

grt
 
die kun je inderdaad hier bestellen bij de KTM dealer, past denk ik wel maar maandag ga ik even de dealer bellen dan weet ik het zeker.
 
Laatst bewerkt:
net even opgemeten en helaas voor mij is deze inderdaad 17mm....
edit: net even mijn eigen as opgemeten en die is dus geen 26 maar 20. Heb het maar even nagemeten allemaal.

ik heb dus een wiel voor een 17mm as en een vork voor 20mm as.

spacertje in de vork gaat denk ik niet lukken want de 17mm as is korter en de 20mm as is hol.

help ?
 
Laatst bewerkt:
net even opgemeten en helaas voor mij is deze inderdaad 17mm....
edit: net even mijn eigen as opgemeten en die is dus geen 26 maar 20. Heb het maar even nagemeten allemaal.

ik heb dus een wiel voor een 17mm as en een vork voor 20mm as.

spacertje in de vork gaat denk ik niet lukken want de 17mm as is korter en de 20mm as is hol.

help ?


hier ben ik ook mee bezig geweest kort geleden. zie me topic
via brouwer in nl of somers in deutsland is dit prima op te lossen.
alle combinaties tussen 17 20 en 26 mm zijn mogelijk dmv een andere bus of complete as.
voor sm raad ik de as aan ivm torderen
zoek ook eens op "reducierachse ktm" op ebay.de

suc6
 
Misschien kun je er nog lagers in zetten met een binnenmaat van 20mm zodat je de originele as kunt gebruiken.
Heel af en toe kun je geluk hebben dat er een lagermaat bestaat met de zelfde buitenmaat, maar andere binnen maat.
Zie bijv. www.neita.nl voor de lagermaten die verkrijg baar zijn.
 
vandaag even contact gehad met brouwer maar die heeft helaas geen oplossing. hij zou bussen moeten draaien etc. etc. en daar had hij helemaal geen tijd voor dus daar hield het op...
hij gaf wel aan dat ik andere lagers erin zou kunnen stoppen met een binnenmaat van 20mm, maar zoals in het topic van king okkie te lezen is, bestaan deze lagers volgens mij niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan