verschillen radiale remklauwen

FZRene

MF veteraan
4 mei 2004
5.352
3.298
Ridderkerk (ZH)
Vraagje: Ik had voor mijn streetfighter een voorvork en een set radiale remklauwen afkomstig van een 2005 Kwak ZX10R van het merk Tokico, deze dus:

remklauwzx10r.jpg


Deze worden op heel veel motoren gebruikt, Kawa ZX10R ZX6R maar ook de Suz GSXR type's gebruiken deze klauwen.

Door een stommiteitje met een hoofdletter S van ondergetekende zijn mijn remklauwen verwoest en kunnen de ton in. :N

Nou vindt ik de radiale gold- en silverspots van de R1 vanaf 2004 eigenlijk mooier:

remklauwr12004.jpg


De vraag is: weet iemand of die ook passen? Ik had al ergens gelezen dat de steek van de gaten 108 mm is maar is de afstand van de remschijf tot aan de bevestigingsgaten ook gelijk?

Iemand ervaring mee?

En als we dan toch bezig zijn, de radiale 6-zuigers van de R1 2008 RN19 worden ook best veel aangeboden op eBay, zelfde vraag eigenlijk, zouden die passen????

remklauwr12008.jpg




Alvast uitermate bedankt.

Tevens een oproep of iemand wellicht een set van die R1 of Tokico's heeft liggen in de verkoop, ik heb er een paar nodig....(vraag maar niet waarom B| )
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: Ik had voor mijn streetfighter een voorvork en een set radiale remklauwen afkomstig van een 2005 Kwak ZX10R van het merk Tokico, deze dus:

[http://img.photobucket.com/albums/v143/rvdwerff/remklauwzx10r.jpg (afbeelding)]

Deze worden op heel veel motoren gebruikt, Kawa ZX10R ZX6R maar ook de Suz GSXR type's gebruiken deze klauwen.

Door een stommiteitje met een hoofdletter S van ondergetekende zijn mijn remklauwen verwoest en kunnen de ton in. :N

Nou vindt ik de radiale gold- en silverspots van de R1 vanaf 2004 eigenlijk mooier:

[http://img.photobucket.com/albums/v143/rvdwerff/remklauwr12004.jpg (afbeelding)]

De vraag is: weet iemand of die ook passen? Ik had al ergens gelezen dat de steek van de gaten 108 mm is maar is de afstand van de remschijf tot aan de bevestigingsgaten ook gelijk?

Iemand ervaring mee?

En als we dan toch bezig zijn, de radiale 6-zuigers van de R1 2008 RN19 worden ook best veel aangeboden op eBay, zelfde vraag eigenlijk, zouden die passen????

[http://img.photobucket.com/albums/v143/rvdwerff/remklauwr12008.jpg (afbeelding)]



Alvast uitermate bedankt.

Tevens een oproep of iemand wellicht een set van die R1 of Tokico's heeft liggen in de verkoop, ik heb er een paar nodig....(vraag maar niet waarom B| )


Rene, wat heb je met die klauwen gedaan dan?
 
Ik was er al bang voor dat iemand me dat zou gaan vragen...... B|

OK, dan maar met de billen bloot, kan ik meteen in het "post hier je grootste sleutelblunder" topic meedingen naar de titel: "meest astronomische eikel van het jaar 2009". *O*

Ik heb '05 R1 wielen in een '05 ZX10R voorvork zitten, maar de R1 remschijven zijn wat groter dan bij een ZX10R, dus moesten de remklauwen verder naar buiten. Daarvoor heb ik alu afstandbussen van een mm of 8 hoog gedraaid. Geen probleem verder maar nou komt het: Dan moeten er natuurlijk wel 8 mm langere bouten in als ik dezelfde schroefdraadlengte in de voorvork wil behouden (vergeet even niet dat het om radiale klauwen gaat). Er zaten speciale RVS bouten in met een conische kop en die vond ik wel mooi en wilde ik behouden dus heb ik geen langere RVS bouten gekocht, want die hadden me via mijn werk zeker wel nul euro gekost tenslotte.

Dus wat dacht de gek: Als ik de remklauwen nou effe aan de frezer op het werk geef om een paar mm onder de boutkop in de klauw weg te frezen, dan komt die bout er weer wat dieper in en de remklauw had daar toch vlees zat (dacht ik tenminste, voel je 'm al aankomen?) en dan heb ik weer wat meer draadlengte in de poot.

Ik ben nu al 3 dagen bezig met die kutremmen en het is 1 oliepoel in m'n garage, echt OVERAL zit remolie en ik maar met m'n stomme peen-en-uien gezicht dom kijken waar al die olie nou toch vandaan komt, het spoot er werkelijk uit iedere keer als ik de rempomp inkneep. Koeweit was er niks bij qua olieproductie.

Vandaag de remmen eraf gehaald en in de bankschroef gezet en nogmaals onder druk gezet en wat denk je: Er spuit gewoon olie uit de body van de remklauw daar waar ik er 3 mm vanaf heb laten frezen, er zit dus gewoon een gat in de klauw zelf........

Dus beide radiale Tokico's kunnen de vuilnisbak in, weer een bedrag van 3 cijfers door de plee gespoeld.

En het is maar goed dat dit gebeurde, want nu bleek dat het freesje nét een onderliggend oliekanaal had geschampt waardoor dat begon te lekken. 0.1 mm minder diep en er had een flinterdun wandje blijven staan wat waarschijnlijk opengeklapt was op het moment dat ik de remmen het hardst nodig had gehad. :N

Ik geef het niet graag toe maar het was een werkelijk oerstomme aktie van me om iets aan de remmen te wijzigen, dat zijn dingen waar je gewoon met je klauwen vanaf moet blijven.

Niet dat ik er trots op ben maar ik zeg het toch maar ter waarschuwing voor anderen: dit had echt fataal af kunnen lopen als ik over een half jaar met hoge snelheid een noodstop had moeten maken.


Maar genoeg geluld.......wie weet of R1 klauwen ook passen, aanbod zat gelukkig O-)
 
Laatst bewerkt:
Voor een WTB constructeur is dit niet bepaald een slimme actie nee. :X
Wil wel ff voor je opmeten bij m'n reserve (standaard!) klauwen wat de maatvoering precies is. Moet je ff laten weten welke maat je waar nodig hebt.
eBay staat verder vol met deze klauwen dus die zijn dan snel zat aangeschaft. O-)

Steek is iig wel 108 mm, rest zul je referentiematen voor moeten hebben. :o
 
Ik was er al bang voor dat iemand me dat zou gaan vragen...... B|

OK, dan maar met de billen bloot, kan ik meteen in het "post hier je grootste sleutelblunder" topic meedingen naar de titel: "meest astronomische eikel van het jaar 2009". *O*

Ik heb '05 R1 wielen in een '05 ZX10R voorvork zitten, maar de R1 remschijven zijn wat groter dan bij een ZX10R, dus moesten de remklauwen verder naar buiten. Daarvoor heb ik alu afstandbussen van een mm of 8 hoog gedraaid. Geen probleem verder maar nou komt het: Dan moeten er natuurlijk wel 8 mm langere bouten in als ik dezelfde schroefdraadlengte in de voorvork wil behouden (vergeet even niet dat het om radiale klauwen gaat). Er zaten speciale RVS bouten in met een conische kop en die vond ik wel mooi en wilde ik behouden dus heb ik geen langere RVS bouten gekocht, want die hadden me via mijn werk zeker wel nul euro gekost tenslotte.

Dus wat dacht de gek: Als ik de remklauwen nou effe aan de frezer op het werk geef om een paar mm onder de boutkop in de klauw weg te frezen, dan komt die bout er weer wat dieper in en de remklauw had daar toch vlees zat (dacht ik tenminste, voel je 'm al aankomen?) en dan heb ik weer wat meer draadlengte in de poot.

Ik ben nu al 3 dagen bezig met die kutremmen en het is 1 oliepoel in m'n garage, echt OVERAL zit remolie en ik maar met m'n stomme peen-en-uien gezicht dom kijken waar al die olie nou toch vandaan komt, het spoot er werkelijk uit iedere keer als ik de rempomp inkneep. Koeweit was er niks bij qua olieproductie.

Vandaag de remmen eraf gehaald en in de bankschroef gezet en nogmaals onder druk gezet en wat denk je: Er spuit gewoon olie uit de body van de remklauw daar waar ik er 3 mm vanaf heb laten frezen, er zit dus gewoon een gat in de klauw zelf........

Dus beide radiale Tokico's kunnen de vuilnisbak in, weer een bedrag van 3 cijfers door de plee gespoeld.

En het is maar goed dat dit gebeurde, want nu bleek dat het freesje nét een onderliggend oliekanaal had geschampt waardoor dat begon te lekken. 0.1 mm minder diep en er had een flinterdun wandje blijven staan wat waarschijnlijk opengeklapt was op het moment dat ik de remmen het hardst nodig had gehad. :N

Ik geef het niet graag toe maar het was een werkelijk oerstomme aktie van me om iets aan de remmen te wijzigen, dat zijn dingen waar je gewoon met je klauwen vanaf moet blijven.

Niet dat ik er trots op ben maar ik zeg het toch maar ter waarschuwing voor anderen: dit had echt fataal af kunnen lopen als ik over een half jaar met hoge snelheid een noodstop had moeten maken.


Maar genoeg geluld.......wie weet of R1 klauwen ook passen, aanbod zat gelukkig O-)

Zou het niet op te lassen zijn ofzo?
 
Voor een WTB constructeur is dit niet bepaald een slimme actie nee. :X

Klopt helemaal, ik dacht te kunnen zien dat er nog flink wat vlees in de remklauwbody zat bij de kop, maar dat was een stomme aanname want niemand weet hoe die dingen er van binnen uitzien tenzij je ze zelf hebt ontworpen.

Wil wel ff voor je opmeten bij m'n reserve (standaard!) klauwen wat de maatvoering precies is. Moet je ff laten weten welke maat je waar nodig hebt.

Bedankt, het gaat eigenlijk maar om 2 maten, namelijk de steek tussen de boutgaten waarvan ik eigenlijk al met zekerheid kan zeggen dat die 108 mm is, maar de maat die ik niet weet is de afstand tussen het hart van de boutgaten en de remschijf, dus hoever staat de schijf "naast" de bevestigingsgaten.

Moet je eigenlijk een denkbeeldige lijn trekken tussen beide boutgaten en dan de afstand hiervan naar het midden van de klauw meten daar waar de schijf zit. Een paar tienden meer of minder maakt niet zoveel uit want dat wordt wel met de 4 onafhankelijke zuigers gecompenseerd maar wel ongeveer.

Alleen zitten R1 klauwen met een pasbus vast op de voorvork, klopt dat?
 
Nou die pasbussen toch ter sprake komen: De originele Tokico's hebben geen pasbussen maar gewoon een glad oppervlak daar waar ze op de voorvork zitten gebout. De originele bouten heb ik erbij maar die zijn echt bijna een millimeter kleiner dan het gat van de remklauwen, het zijn dus geen pasbouten ofzo.

Hoe weet je nou of die klauwen er recht op komen te zitten, ik kon ze nog aardig wat verschuiven tijdens het monteren. :?
 
maar de maat die ik niet weet is de afstand tussen het hart van de boutgaten en de remschijf, dus hoever staat de schijf "naast" de bevestigingsgaten.

Alleen zitten R1 klauwen met een pasbus vast op de voorvork, klopt dat?


"Sprong" die jij zoekt is ongeveer 22 mm precies.

Andere relevante maat is de hoogte tov. het aanlegvlak op de vorkpoot (daar waar idd bij Yamaha een certreerbus zit :P) en het hart van de remzuigers. Dat is 25 mm en is bepalend voor de diameter remschijf die je dan gebruiken kunt. Standaard 320 mm bij de R1 2004 dus. O-)


full


Nb; dit zijn PVM klauwen met Brembo schijfjes dus. :o
 
Laatst bewerkt:
"Sprong" die jij zoekt is ongeveer 22 mm precies.

Andere relevante maat is de hoogte tov. het aanlegvlak op de vorkpoot (daar waar idd bij Yamaha een certreerbus zit :P) en het hart van de remzuigers. Dat is 25 mm en is bepalend voor de diameter remschijf die je dan gebruiken kunt. Standaard 320 mm bij de R1 2004 dus. O-)


[afbeelding]

Nb; dit zijn PVM klauwen met Brembo schijfjes dus. :o

Superbedankt voor de info, ik zal morgen die defecte Tokico's eens nameten of dat hetzelfde is. Als dat klopt kan ik er R1 klauwen opzetten en die zijn een stuk mooier.

Leuk voorkantje trouwens, ik weet niet of de rest van je motor ook van die kwaliteit is maar dan heb je wat leuks in de schuur staan... :9~
 
Laatst bewerkt:
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Hele spulletje van Öhlins?


:Y

Moet wat om zo'n hok enigszins aan het sturen te krijgen hè. 8-)




Superbedankt voor de info, ik zal morgen die defecte Tokico's eens nameten of dat hetzelfde is. Als dat klopt kan ik er R1 klauwen opzetten en die zijn een stuk mooier.

Leuk voorkantje trouwens, ik weet niet of de rest van je motor ook van die kwaliteit is maar dan heb je wat leuks in de schuur staan...at :9~~


Op het frame en achterbrug na is er niet erg veel origineel meer nee. O-)

Tip nog naar aanleiding van je eigenbouw expansievaatje........., PVC wordt week vanaf 80 graden ( gebruikstemp is tot 70 graden), 100 graden en meer onder druk gaat geheid verkeerd. :X
PVC-C kan iets meer hebben maar is niet geschikt voor gebruik buitenshuis. :N
 
Ik ben nu al 3 dagen bezig met die kutremmen en het is 1 oliepoel in m'n garage, echt OVERAL zit remolie en ik maar met m'n stomme peen-en-uien gezicht dom kijken waar al die olie nou toch vandaan komt, het spoot er werkelijk uit iedere keer als ik de rempomp inkneep. Koeweit was er niks bij qua olieproductie.

Behalve dan het feit dat het geen olie :+

Maargoed wel klote voor je :X
 
Uiteindelijk is zelfs in mijn dikke schedel doorgedrongen dat je niet met remmen moet gaan klooien.
Deze radiale klauwen wordt je mee doodgegooid op eBay dus voor die 100 a 125 euro ga ik mijn leven niet (meer) wagen, de oude donder ik weg en er komen nieuwe op.

Aai em wit stoepiet...... :Y :Y :Y
 
kijk anders even op ebay bij de verkoper woody , die heeft radiale klauwen (chinese brembo imitaties ) tegen belachelijke bedragen.
zelf heb ik geen ervaring , maar ik ken twee mensen die er mee rond rijden , en die zijn er zeer content mee.
 
kijk anders even op ebay bij de verkoper woody , die heeft radiale klauwen (chinese brembo imitaties ) tegen belachelijke bedragen.
zelf heb ik geen ervaring , maar ik ken twee mensen die er mee rond rijden , en die zijn er zeer content mee.
ik zou die imitatie troep nooit kopen.
tis niet voor niks zo goedkoop....
 
Terug
Bovenaan Onderaan