verschillen tussen de r1150rt en de r850rt

Haanroke

Rookie
4 nov 2006
14
0
urmond
Graag had ik geweten de groete verschillen tusssen de r1150rt en de r850rt en de voor en na delen van de r850rt

is het verstandig om een r850rt te kopen als je voor het zelfde geld ook een 1150 kunt kopen

het is zo Ik kan een r850rt kopen van 2003 met 21000 op de teller . heb vroeger een r1150rt gehad zit er veel verschil in en is dit echt merkbaar

hoop op veel reactie,s
 
Volgens mij is het vermogen het enige grote verschil.

Zelf rij ik op de R850RT en mis het vermogen niet vaak. Alleen als ik iemand achterop heb en alle koffers vol gepropt zijn. Ik heb zelf nog nooit op de 1100 of de 1150 gereden dus kan ik niet echt zeggen hoe groot dat verschil is.
Maar het ligt vaak aan de bestuurder want met tochten rij ik vaak voorop (ik heb namelijk de tomtomrider aan boord) en veel sportmotors moeten hard werken om mij bij te houden }) Alleen bij het wegrijden red ik het niet tegenover deze sportmotoren '(
Maar als je het vermogen gewent bent dan zul je het wel meer missen dan ik.

Ik gebruik hem het hele jaar voor woon-werk verkeer en vele tochtjes.

Het grootste gemis voor mij is dat is op dit forum geen topics zijn voor de R850RT zoals er wel is voor de 1100 en 1150 dus hoor je eigenlijk nergens bij ;(

Suc6 met je beslissing.

Gr. Jeroen

P.S. zijn er vaker boxer meeting want ik kan 15 maart helaas niet want dan moet ik een wedstrijd fotograferen.
 
@MotoJoen: Je hebt een boxer, dus je hoort erbij ;)

Ter verduidelijking: De R850RT is het kleine broertje van de R1100RT, niet van de R1150RT. Die laatste heeft een aantal aanpassingen t.o.v. de R1100RT waaronder een andere koplamp en, afhankelijk van het jaar, twin spark.

De boxer meeting wordt vast vaker gehouden, mits er animo voor is natuurlijk.
 
de r850rt die ik nu kan kopen heeft de uitvoering van de r1150rt dus met grote lamp 6 versnellingen .
hij is van 2003 ,Waar ik eigelijk een beetje tegen op zie is het vermogen ik denk in nederland dus dagelijks gebruik zou je er niet zo veel van merken maar als we samen naar de ardennen en luxenburg rijden met bepakking dan weet ik niet wat ik verwachten kan , eigelijk vond ik al dat er bij de 1150 al veel geschakeld moest worden

en hoe zit het eigelijk met de belangstelling en de verkoop van een 850 is er ook vraag naar .verkoopt zicht en r850 ook makkelijk

nog even de r850rt is van 2003 en de prijs is 7500 euro wat is jullie mening
 
Ik vind 7500 redelijk aan de prijs, voor dat geld heb je ook een 100% uitstekende R1100RT of evt. een R1150RT als je nog 500,- extra spendeert.

Overigens heb ik nooit op een R850RT gereden, dus over het gemis aan vermogen kan ik niks anders zeggen dan de cijfers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan