Verschillen tussen Deauville 650 en 700

keihard

MF'er
31 okt 2008
85
0
Beste Deauville-enthousiastelingen,

Ik overweeg ook zo'n fiets te kopen, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook gecharmeerd ben van de mogelijkheden van een Burgman 650. Het is erg moeilijk een plus/min lijstje in je hoofd te krijgen als het gaat om de keuze tussen een Deauville en Burgman.
Kan iemand mij vertellen waar precies de verschillen zitten tussen de oude Deauville en de nieuwe 700? Die sterkere is nog vrij jong en dus duur als occasion, maar is het ook waard om even te wachten en voor de 700 te kiezen? Is er iets te melden over het bekende Honda-probleem met koelwaterpakkingen en distributieketting of is dat iets waar alleen de hele oude modellen mee worstelden?

Alvast bedankt en veel gelukkige kilometers gewenst! :]

Fred
 
Gebruik even de zoekfunctie, dan kom je vast deze tegen: Honda NT700V Deauville

Maar neem van mij aan, het loont zeker de moeite om te wachten en voor de 700 te kiezen. Ik spreek uit ervaring en heb zowel de 650 áls de 700 gereden. De 700 is écht een juweeltje om mee te rijden; injectie, 4 kleppen per cilinder, katalysator, boordcomputer, ABS, etc... Ik heb de NT700V nu bijna 11 maanden en het is van het begin af aan genieten geblazen! Van problemen met de koelwaterpakking en distributieketting heb ik nog nooit gehoord bij de Deauville. Zowel de oude als de nieuwe niet. Het V-blok van deze Honda is dan ook een beproefd exemplaar dat doorontwikkeld is vanaf de begin jaren 80. Oftewel dat blokje heeft in al die jaren z'n diensten wel bewezen. Betrouwbaar dus!
 
Laatst bewerkt:
Beste Deauville-enthousiastelingen,

Ik overweeg ook zo'n fiets te kopen, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook gecharmeerd ben van de mogelijkheden van een Burgman 650. Het is erg moeilijk een plus/min lijstje in je hoofd te krijgen als het gaat om de keuze tussen een Deauville en Burgman.
Kan iemand mij vertellen waar precies de verschillen zitten tussen de oude Deauville en de nieuwe 700? Die sterkere is nog vrij jong en dus duur als occasion, maar is het ook waard om even te wachten en voor de 700 te kiezen? Is er iets te melden over het bekende Honda-probleem met koelwaterpakkingen en distributieketting of is dat iets waar alleen de hele oude modellen mee worstelden?

Alvast bedankt en veel gelukkige kilometers gewenst! :]

Fred

Jet blok van de Deauville ( 650 en 700 ) is probleemloos. Alleen is er heel een enkele keer melding van problemen met de brandstofpomp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan