Verschillen tussen Nederlandse en duitse R6

Miorky

Banned User
17 jul 2003
26
0
Breda
Ik ben vandaag langs de Yamaha dealer geweest om een sticker bij te bestellen, en daar hadden ze het nummer nodig dat onder het zadeltje zit. Bij mij eindigd dat op 030 hij zei dat dit een motor is/was (r6 uit 2001) die oorspronkelijk voor de duitse markt bestemd was. Maar hij is wel hier in 2001 op kenteken gezet.
Nu ben ik benieuwd of hier nog verschillen in zitten?
 
Ik weet niet of het waar is of nog steeds zo is. Maar mij is ooit verteld dat er in Duitsland een of andere wet is die zegt dat motoren maximaal 100 pk aan boord mogen hebben. Alle motoren boven de 100 pk (zoals de 2001 R6) wordt teruggeknepen naar 100 pk.
 
Ik weet niet of het waar is of nog steeds zo is. Maar mij is ooit verteld dat er in Duitsland een of andere wet is die zegt dat motoren maximaal 100 pk aan boord mogen hebben. Alle motoren boven de 100 pk (zoals de 2001 R6) wordt teruggeknepen naar 100 pk.

Maar bij verkoop wordt volgens mij alles standaard weer vol vermogen gemaakt.
 
100 pk grens is enkel voor de verzekering ,je bent dan flink voordeliger uit ,hebben ze mij vertelt
 
Volgens mij geen PK grens meer in Duitsland
Heb zelf ZX9 R uit Duitsland gehaald en stond op vol vermogen.
En deze fiets had geen verschillen met de Nederlandse markt
 
Terug
Bovenaan Onderaan