Verschillende banden

Bert gsx-r

MF'er
24 apr 2004
181
0
Wapenveld
Ik heb een GSXR van 1994 en heb de volgende vraag
Ik heb achter een zogoed als nieuwe BT010, nu is voor aan vervanging toe en vraag ik mij af of ik hier een super corsa bij past of krijg ik dan een probleem???
 
Zou voor en achter dezelfde nemen. Ik weet niet of het bij iedere
motor iets uitmaakt, maar ik had op mijn vorige motor ook een
verschillende combi erop liggen,maar dat ging wel ten koste van de
stuureigenschappen.Toen ik voor en achter weer gelijk had ,was het hele
probleem opgelost. ;) Zou dus wel eerst ff navragen of de door jouw
gekozen combi wel kan ;)

succes! :]
 
1) Het gebruik van een ander merk voorband/achterband KAN invoed hebben op de stuureigenschappen doordat de ronding/afloop van de voorband niet is afgestemd op die van de achterband.

2) De fabrikanten menen dat bij gebruik van hetzelfde merk voor- en achterband de waterafvoer optimaal is. De voorband zou volgens hun "het pad banen" voor de achterband.

Punt 1) is technisch te onderbouwen
Punt 2) vind ik twijfelachtig
 
1) Het gebruik van een ander merk voorband/achterband KAN invoed hebben op de stuureigenschappen doordat de ronding/afloop van de voorband niet is afgestemd op die van de achterband.

2) De fabrikanten menen dat bij gebruik van hetzelfde merk voor- en achterband de waterafvoer optimaal is. De voorband zou volgens hun "het pad banen" voor de achterband.

Punt 1) is technisch te onderbouwen
Punt 2) vind ik twijfelachtig

En punt 1 is inderdaad ook niet zo heel vast, elke band slijt wel anders weg door de verschillende rijstijlen. Dus met dezelfde banden die van verschillende fietsen komen kun je ook een slecht stuur gedrag hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan