Verschillende diameter uitlaat

harryv8

MF'er
1 mrt 2015
141
0
Goedemorgen,

Van de week met uitlaat van me motor afgehaald en blijkt dat er redelijk verschil in de diameter van de uitlaatpijp zit. Bij het demonteren viel er een soort van gaasje wat om de pijp heen gewikkeld zat tussen uit, geen idee was het precies was.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik deze twee weer mooi op elkaar laten sluiten..enkel een klem gaat verschil niet verhelpen. Uitlaatpasta is meer om gaatjes af te dichten dacht ik?

Foto'tje ter verduidelijking:





Alvast bedankt! :)
 
Bij het demonteren viel er een soort van gaasje wat om de pijp heen gewikkeld zat tussen uit, geen idee was het precies was.
Wat voor uitlaat op wat voor motor? Hoeveel verschil in diameter? In geval van de originele demper zal het de grafietpakking zijn geweest. Als het een andere demper is heb je goed kans dat het gaasje een beunoplossing was om het verschil in diameter te overbruggen.
 
Laatst bewerkt:
Beste Harry8,

Hier hoort een pakking tussen. Als de bocht bij het uitlaatsysteem hoort dan weet de dealer wel welke maat er tussen moet of ff Googelen natuurlijk. Anders de buiten diameter (bocht) en binnendiameter (uitlaatpot) opmeten en met deze gegevens een pakking zoeken.

Succes.


Goedemorgen,

Van de week met uitlaat van me motor afgehaald en blijkt dat er redelijk verschil in de diameter van de uitlaatpijp zit. Bij het demonteren viel er een soort van gaasje wat om de pijp heen gewikkeld zat tussen uit, geen idee was het precies was.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik deze twee weer mooi op elkaar laten sluiten..enkel een klem gaat verschil niet verhelpen. Uitlaatpasta is meer om gaatjes af te dichten dacht ik?

Foto'tje ter verduidelijking:
[~[url="http://i1318.photobucket.com/albums/t649/Kevin_Scheper/IMG_20160203_092320_zpscwv57dqp.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i1318.photobucket.com/albums/t649/Kevin_Scheper/IMG_20160203_092332_zpseza4ogeq.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i1318.photobucket.com/albums/t649/Kevin_Scheper/IMG_20160203_092349_zpsaveqzuyw.jpg"]afbeelding~][/URL]


Alvast bedankt! :)
 
Nee tussen 2 uitlaatdelen hoort GEEN vulbus!
Uitlaatpakking is zachter en kan een gasdichte verbinding opleveren (bij aandraaien van de uitlaatklem op het juiste moment), hierna is door vervorming van de pakking deze vaak geen 2e keer te gebuiken!
 
Laatst bewerkt:
Het is een aftermarkt uitlaat, een BSM Vampire. Binnenmaat waar die andere buis ingaat is 49mm en de buitenmaat van die buis die erin gaat is 43mm...zit dus best wel ruimte in.

Misschien dat grafiettape een oplossing is?
 
6 mm verschil. Laat een grafietpakking nu net een mm of 3 dik zijn. Laat ik nu net een pakking voor m'n neus hebben die ongeveer 43-49 mm is.....

Zal zometeen even de schuifmaat erbij pakken om te kijken of het idd de juiste maten zijn.
 
Bij sommige modellen wordt de pakking te heet en brand/knalt hij er uit.
Dit heeft vooral te maken met hoe goed de klem aangedraaid zit.

Ken zelf het probleem bij de achterste cylinder van mijn Honda XL1000V
Daar heb ik nu een VW uitlaatklem op zitten. De Honda klem trekt niet strak genoeg aan.

Succes met het oplossen.
 
grafietpakking bij Louis.de


AUSPUFFDICHTUNG ENDTOPF >
KRUEMMER, 43X49X20

SUZUKI DR 800 S BIG (M-V MODELL) (SR43B)
[BJ. 97-99]

Bestellnr. 10042976
Lieferbar

Die zal ook verkrijgbaar zijn bij bijv. Motoport
 
Laatst bewerkt:
De bandit 1200 oliekoeler heeft ook zo`n aansluiting daar zit ook zo`n grafietpakking tussen afgedicht met een klem. ff de maten meten, klaar.
 
Laatst bewerkt:
Als jij goed hebt gemeten moet je toch echt een 43x49 hebben. En daar heb ik je net op getipt in de post hier boven. Ze zijn dus wel verkrijgbaar.

Nog ff nagemeten het is inderdaad toch echt 49, jammer want de 48,5 zie je overal. Zal zo eens rondbellen om te kijken of er wat in de buurt is.
 
Goedenavond,

Nu heb ik de juiste maat grafietbus ertussen gezet maar 12/3 wil ik een circuitdagje in Lelystad mee gaan doen en maximaal aantal dB is 98.

Heb de originele uitlaat gekocht en vroeg me af of ik nu niet dezelfde maat als van de grafietbus maar dan als metalen ring om de uitlaat heen kan lassen?

Dit zodat ik wanneer ik van me "straat" uitlaat naar "circuit" uitlaat niet telkens een grafietbus moet vervangen.

Zou dit werken of is dit teveel beunhaas? :+
 
Nee tussen 2 uitlaatdelen hoort GEEN vulbus!
Uitlaatpakking is zachter en kan een gasdichte verbinding opleveren (bij aandraaien van de uitlaatklem op het juiste moment), hierna is door vervorming van de pakking deze vaak geen 2e keer te gebuiken!

Geen onzin roepen, heel veel uitlaten hebben een grafietpakking tussen de delen zitten, en vervormen met een klem vergroot de kans op afbreken
 
Terug
Bovenaan Onderaan