Verschillende motor eigenschappen

mlf84

Rookie
29 dec 2014
7
0
venray
Hoi Motorliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een document of leuk boekje waarin alle verschillende eigenschappen van motoren worden uitgelegd. Denk hierbij aan de verschillen tussen 2 of 4 takt of het de eigenschappen van 1 cilinders, lijn of V opstelling enz.

Heeft iemand een goed tip. Met google kom ik niet bij wat ik zoek.

Gr Marc
 
Ik heb het antwoord op jouw vraag in mijn handen,

BoekMotorconstructies_zps4437c27b.jpg


Hier staat alles in, het onstaan van de verbrandingsmotor, verschillen tussen 2T en 4T, hele distributieverhalen, alles eigenlijk, oja..de dieseltechniek staat er ook in.

Wel is alles op vrij technisch niveau wel mét illustraties en voorbeelden erbij om het begrijpelijk te maken.

Echter is dit boek van mijn opleiding en wil ik het wel zelf houden als naslagwerk..en ik ga geen 300 pagina's overtypen of inscannen dat snap je zelf ook wel. :P

In welke omgeving woon je, je mag het wel een tijdje van me lenen eventueel.

Groetjes, *O*
 
Ik heb het antwoord op jouw vraag in mijn handen,

[afbeelding]

Hier staat alles in, het onstaan van de verbrandingsmotor, verschillen tussen 2T en 4T, hele distributieverhalen, alles eigenlijk, oja..de dieseltechniek staat er ook in.

Wel is alles op vrij technisch niveau wel mét illustraties en voorbeelden erbij om het begrijpelijk te maken.

Echter is dit boek van mijn opleiding en wil ik het wel zelf houden als naslagwerk..en ik ga geen 300 pagina's overtypen of inscannen dat snap je zelf ook wel. :P

In welke omgeving woon je, je mag het wel een tijdje van me lenen eventueel.

Groetjes, *O*

Wil je wel het ISBN nr geven? Lijkt mij wel interssant idd.
 
Iets verouderd, maar zeker nog erg goed om te lezen. Kost niet veel, en de schrijver weet waar hij over praat.

[afbeelding]

Hier is alweer een vervolg van en die is idd iets meer uptodate nl:
"Motor en frame techniek in woord en beeld" van Paul Klaver isbn: 90 201 2412 9 ;)

Heb je ook het isbn nr van dat eerste boek van Paul Klaver voor me?

@ts, misschien een dikke pil maar wel interessant: "The racing motorcycle A technical guide for constructors" van John Bradley. :)
 
Het eerste wat mij te binnen schiet wanneer ik dit lees is een Ducati multistrada :]

Of een Yamaha BT 1100 :]

Daan dat is zeker een mooie motor. helaas vind ik het oude model minder mooi en is het nieuwe model iets te duur voor mij. Ik vind de KTM ook echt een stoer uiterlijk hebben. Misschien vind ik de 990 SMR nog iets mooier, maar het extra confort van de travel versie lijkt me meer waarde hebben.
 
Ik heb het antwoord op jouw vraag in mijn handen,

[afbeelding]

Hier staat alles in, het onstaan van de verbrandingsmotor, verschillen tussen 2T en 4T, hele distributieverhalen, alles eigenlijk, oja..de dieseltechniek staat er ook in.

Wel is alles op vrij technisch niveau wel mét illustraties en voorbeelden erbij om het begrijpelijk te maken.

Echter is dit boek van mijn opleiding en wil ik het wel zelf houden als naslagwerk..en ik ga geen 300 pagina's overtypen of inscannen dat snap je zelf ook wel. :P

In welke omgeving woon je, je mag het wel een tijdje van me lenen eventueel.

Groetjes, *O*

Bedankt voor het aanbod. Ik heb zelf ook nog zo'n lesboek maar dat gaat uitsluitende over scheepsmotoren. Ik was op zoek naar iets luchtigers dat gericht was op uitsluitend motoren.
 
Bedankt voor het aanbod. Ik heb zelf ook nog zo'n lesboek maar dat gaat uitsluitende over scheepsmotoren. Ik was op zoek naar iets luchtigers dat gericht was op uitsluitend motoren.

Het is vrij luchtig hoor. Tis maar HBO, ik ben ook geen Stephen Hawkings. Maar is prima, als je er niet uitkomt ligt hij klaar hier.
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor ! :}

Er is altijd een baas boven baas :)
Tja het zijn maar nummertjes uit eindelijk... Als iemand had gezegd dat het 80nm was had het niet anders gereden hoor ;)

Als je maar tevreden bent met je fiets toch :)
Ik heb bewust gekozen voor een 2 cilinder al gelijk na het behalen van mijn rijbewijs, puur om het beschreven karakter.

Begon met een SV650 > BMW R1100s > BMW R1150GS

Heb hiernaast nog een Diversion 600 (pekelfiets) en dat is echt compleet het tegenovergestelde van een 2 cillinder :+
Eigenlijk is een diversion één van de meest karakterloze fietsen die er bestaan naar mijn mening.
Hoop dat ik hier niemand tegen het zere been trap :+

TS Is benieuwd naar de verschillende eigenschappen van 1-2-3-4 cillinders en de cillinderstanden/posities en 2 en 4 takt...
Er zit overal behoorlijk verschil tussen en de ene 4 in lijn is de andere niet...
Je zult uiteindelijk toch moeten gaan proef rijden om te kijken of het iets voor je is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan