Verslag 28 september op Assen met MSZ

HansGSX-R

MF veteraan
1 nov 2001
6.243
51
De laatste circuitdag van 2004

Helaas, sinds vandaag bittere werkelijkheid... De laatste keer alle spullen klaarzetten, de motor op de trailer en vroeg opstaan om naar Assen te rijden.

Vanochtend hadden we nog een hele dag voor de boeg en natuurlijk geen tijd voor dit soort gedachten, maar nu ik dit verhaal zit te tikken kan ik het niet onderdrukken....

Maar goed, vanochtend weer de reis naar Assen gemaakt en natuurlijk vrij vroeg (zoals gewoonlijk) aangekomen op de paddock alwaar een aantal diehards de nacht hadden doorgebracht. Ik herkende het kampement van Deeptone direct, maar alles leek nog in diepe rust. Tijd genoeg dus om de motor af te laden en de inmiddels standaard geworden partytent op te zetten. Ook deze is toe aan een fikse opknapbeurt, daar hij de laatste keer in Assen tijdens de ZAC race niet ongeschonden uit de strijd was gekomen. Maar zoals iedere racer betaamd, heb ik natuurlijk bergen ducktape bij me om dit soort reparaties te kunnen uitvoeren.....

Tegen 8 uur ben ik maar gaan inschrijven en trof daar een kleine rij aan, waardoor ik 5 minuten later weer buiten stond met een transponder en rijnummer 62. Ik bleek in de 2e snelle groep ingedeeld te zijn en Peter (den Heijer) verzekerde me dat er geen verschil was met de 1e snelle groep. Dit betekende dat ik 09:20 uur de eerste "vrije" sessie mocht rijden. Kortom, nog een uur om een beetje te lanterfanten en de altijd aanwezig preek/briefing aan te horen.

Inmiddels waren ook Midstar en Mobistar aangekomen en hadden zich reeds onder de partytent geïnstalleerd. Beiden bleken in de 1e snelle groep te rijden, dus dat was ff minder. Pogingen om alsnog te ruilen liepen op niets uit. Kon ik in ieder geval ff naar de mannen gaan kijken ;)
De briefing was kort en bondig, dus alles kon op tijd beginnen.

Wat op zich wel vreemd is, is dat er 2 groepen snel zijn en 2 groepen voor gevorderden. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de wat traditionelere indeling, maar hierover later meer.

De eerste sessie zou volledig achter de marshall gereden worden, aldus Peter den Heijer. Wijs geworden door ervaringen in het verleden en angsten voor de toekomst ;) Alhoewel de weersvoorspellingen niet geweldig waren en de lucht er zo af en toe behoorlijk dreigend uit zag, bleef het wonderwel droog. Dus vol goede moed, ook weer door ervaring wijs geworden, direct achter de marshall van de 1e groep opgesteld.

Nadat we de baan opmochten, was het tempo in de opwarmronde best aardig. Alleen na 1 rondje bleek ik nog de enige te zijn die achter de marshall reed en doemde de laatste groep al voor ons op :( Dit was voor hem het teken om de snelheid er volledig uit te halen en reden we een aantal rondjes als een langgerekt lint over het heilige asfalt van Assen... Soms haalden we de 4e versnelling op de Veenslang en kreeg ik op het rechte stuk uitgebreid de kans om naar iedereen inde pitstraat te zwaaien (o.a.) |( Deze sessie heb ik niet uitgereden en ben verhaal gaan halen bij Peter. Ik wil best een paar euro betalen voor vrij rijden, maar een toertocht achter de marshal zie ik niet zitten, temeer er van de beloofde 6 sessies ook maar 5 op het programma terecht gekomen zijn. De laatste 2 duurden dan wel 25 minuten, maar daar kom je dan toch 10 kostbare rijminuten aan tekort....

Volgens Peter was dit beter voor iedereen en heb ik de vrijheid genomen dit voor mezelf uit te maken. Maar de volgende ronden zouden echt vrij rijden zijn, met 2 ronden achter de marshall '( Dit is dus de laatste keer dat ik bij de MSZ ga rijden. Mocht ik me dit volgend jaar toch in een opwelling voornemen, herinner me dan even aan dit epistel })

De tweede sessie Ben ik weer gelijk achter de marshall gestart met een maatje van Louwheely (ook Louis) en dat ging wel lekker. Alleen na de 2 ronden gereden te hebben, konden we aansluiten achter de laatste groep die nog in de laatste voorrijronde zat :( Daarna konden we dus een gigantische inhaalrace rijden om weer een beetje vrij baan te hebben. Ik hoop echt nog een keer een organisatie tegen te komen die waarde hecht aan een fatsoenlijke groepsindeling.... Wat een zooitje was het weer, sommige rijders heb ik 2 keer in een sessie ingehaald. Reden tijden van boven de 1:50. Let wel, zij mogen van mij net zoveel op een circuit rijden als ze zelf willen, maar liever niet in mijn groep.

De derde sessie verliep eigenlijk net zo als de tweede. Is wel goed voor je ego, maar als je de hele dag voorop rijdt en door niemand wordt ingehaald, nodigt dat ook niet uit om er nog een extra schepje bovenop te doen. Mijn rondetijden lagen tussen de 1:34 en 1:35, wat op zich nog niet eens zo verkeerd is als je iedere bocht alternatief moet nemen om een groepje rijders in te halen.

De vierde sessie besloot Mo (Mobistar) met me mee te rijden. Dat was een hele leuke sessie. We startten achteraan de 1e groep en hebben heel leuk gereden. Natuurlijk weer de inhaalrace, maar met z'n tweëen is dat veel leuker. Dan heb je tenminste nog de extra uitdaging om tijdens het inhalen, elkaar niet uit het oog te verliezen. Hierbij haalden we ook elkaar beurtelings in. Was erg geining Mo! Halverwege kreeg ik wel een waarschuwing in Mandeveen... Doordat ik (te)vroeg op het gas ging om iemand binnendoor te steken, vond mijn achterband dat hij best wel een stukje kon gaan glijden. Gelukkig heb ik het gas er op gehouden en hervond de band zijn grip en kon ik gewoon verder ;) Aangezien het goed afgelopen was, heb ik er ook maar geen aandacht meer aan besteed.

De vijfde en laatste sessie weer met Mo gereden, samen met een hele delegatie van HP motoren. Was ook leuk. Lekker close gereden en weer veel ingehaald. Ook nu hebben we geen toptijden gereden, maar gezien de bevolking op de baan (en de manier waarop ze reden) was dat ook godsonmogelijk.

Uiteraard hebben we op de paddock weer de nodige bekenden gezien en gesproken. Veel tijd voor foto's maken was er ook niet, maar ik heb er nog wel eentje van de paddock.

hans_mo_assen.JPG


Dat was hij dan...... de laatste circuitdag uit een serie van 34 :)

Ik heb dit jaar verschrikkelijk veel gereden, heel veel geleerd en waanzinnig veel progressie gemaakt. Soms stokte het even, maar al gauw vond ik de steigende lijn weer terug. Ik heb 6000 km gereden en ben slechts 1 keer gecrashed, dus dat is ook alleszins hoopgevend. Volgend jaar blijf ik hier lekker mee doorgaan, ik weet alleen nog niet in welke vorm ;)

Ook heb ik erg veel mensen leren kennen op de diverse circuits, zowel mede forummers als gewone mensen in het wild ;) Iedereen heel erg bedankt voor een waanzinnig jaar op de diverse circuits.

En voor degenen die ook graag willen gaan racen of circuitrijden en nog twijfelen...... Lees dit dan nog een keer en doe het gewoon. En ja het kost veel geld, maar aan de andere kant is het een unieke belevenis die je steeds weer ervaart :P

Kortom, tot volgend jaar :W
 
:Z

bovenstaand omschrijft mijn dag, K*T dus.

p.s leuke camper Hans

Tot volgend jaar.

Ik ga op Spa en Mugello nog effe echt knallen en niet toeren :] zoals vandaag
 
Leuk om te lezen en een goed alternatief voor mijn gedwongen inactiviteit!
Ik kan veel beamen en er komen bepaalde scenes terug voor de ogen, vooral dat met die grote snelheidsverschillen tussen de rijders.( moeten ze toch eens oplossen).
volgend jaar zijn we er terug bij en hopelijk kunnen we eens onder de 1.32 sjezen.
Het was ( uitgezondert de crash) een leuk jaar en voor vervolg vatbaar, maar dan wel met een andere bike ( dit na een bezichtiging van mijn sp bij Molenaar).
Inderdaad, progressie maak je alleen met veel circuitkilometers, wat we dan ook van plan zijn ( en zaccen natuurlijk).
Het wordt een lange winter met een max aan sportschooluren maar het zoeken naar een nieuwe bike heeft ook wel wat!!
tot binnenkort met meer nieuws (hoop ik) over mijn nieuw racespeelgoed en allen bedankt voor de fijne tijd! :]
 
...
die grote snelheidsverschillen tussen de rijders.( moeten ze toch eens oplossen).
...

Er zijn organisaties die het al hebben opgelost.

Bijvoorbeeld door op het inschrijfformulier de deelnemers hun snelste tijd op
bepaalde circuits te laten invullen. De enkele poser die dan meer claimt dan 'ie
kan haal je er zo uit.

Wat ik ook nog niet begrijp is waarom organisaties geen lijsten bijhouden van rondetijden van deelnemers. Ze hebben alle gegevens, is een kleine moeite om daar ook een rondetijd bij bij te houden.

Gezien de prijs van zo'n circuit dag en de nadruk op de 'veiligheid' tijdens de preek/briefing mag ik dit imho vandaag de dag verwachten van de heren organisatoren.

De deelnemers hebben steeds meer ervaring en investeren veel om hun spullen goed op orde te hebben, maar de organisatoren (enkele uitzonderingen daargelaten) leren niet snel genoeg bij.

@Hans: :} 34 circuitdagen (en mooi verslag ook)
@Spyro: succes met het zoeken naar een nieuwe bike en het herstel. Misschien tot Spa volgend jaar ?
 
@Spyro: succes met het zoeken naar een nieuwe bike en het herstel. Misschien tot Spa volgend jaar ?
[/quote]
Zeker weten!!!!!!!!!
 
34 dagen, pfffff, ik ben jaloers.... :}
Daarom ben je zo snel!!! :+
Ik ga proberen nog de 10e te rijden op Croix, hopen, hopen, hopen!!!!
Succes met de wintertijd, ik moet lekker knutselen aan de Kawa..... B|
 
De laatste circuitdag van 2004

blah blah blah.....
Kortom, tot volgend jaar :W
Hej man,

jammer dat een jaar niet 2 jaar duurt :( en dat we niet wekelijks kunnen rijden.
het is ook mooi voor de statistieken dat je maar 1 keer bent gecrashed, wat heel goed is (voor je gezondheid ;) )na zo veel km's te hebben gereden.

Dus, volgend jaar wordt het KNMV-cup en de tijden rond 1.29 ;) , of niet?
 
Hej man,

jammer dat een jaar niet 2 jaar duurt :( en dat we niet wekelijks kunnen rijden.
het is ook mooi voor de statistieken dat je maar 1 keer bent gecrashed, wat heel goed is (voor je gezondheid ;) )na zo veel km's te hebben gereden.

Dus, volgend jaar wordt het KNMV-cup en de tijden rond 1.29 ;) , of niet?
We gaan het allemaal wel weer zien. Als het net zo leuk wordt als dit jaar teken ik er gelijk voor :)
 
fotootje van je camper Hans,wil graag je nieuwe aanwinst zien :}

En zoals gewoonlijk weer een prachtig verslag!

Nee, is niet mijn camper. Die is van Deeptone, maar ik ga voor ongeveer net zo één ;)

Is het al bijna voorjaar ?
 
Erug leuk stukkie Hans!
Alleen jammer dat die Mo op de foto staat.... :)

Hoop je volgend jaar ook eens tegen te komen, mocht ik snel genoeg gaan daarvoor.

En nu maar wachten herfst.. bah.
 
Erug leuk stukkie Hans!
Alleen jammer dat die Mo op de foto staat.... :)

Hoop je volgend jaar ook eens tegen te komen, mocht ik snel genoeg gaan daarvoor.

En nu maar wachten herfst.. bah.

Die kans is wel zeer groot, rij volgend jaar ook gewoon ZAC (en meer..)
 
Hoi Hans, mooie tijden op Assen en hopelijk zijn de wintermaanden snel voorbij.
Ga jij nog de wegracecursus van de KNMV nog doen volgend jaar, er schijnen nogal wat regels te gaan veranderen. Dus afwachten maar.
Zal de wintermaanden hard nodig hebben om het een en ander aan de fiets te veranderen en hopelijk kan ik daardoor me tijden nog wat scherper neerzetten op Zandvoort en Assen.
Overigens hoop ik dat we met de ZAC wat meer op Assen gaan rijden.
We houden contact,

Yama.R6.zac.nr.344
 
Hoi Hans, mooie tijden op Assen en hopelijk zijn de wintermaanden snel voorbij.
Ga jij nog de wegracecursus van de KNMV nog doen volgend jaar, er schijnen nogal wat regels te gaan veranderen. Dus afwachten maar.
Zal de wintermaanden hard nodig hebben om het een en ander aan de fiets te veranderen en hopelijk kan ik daardoor me tijden nog wat scherper neerzetten op Zandvoort en Assen.
Overigens hoop ik dat we met de ZAC wat meer op Assen gaan rijden.
We houden contact,

Yama.R6.zac.nr.344

Ik ga de wegracecursus zowieso doen, kan ik daarna alsnog kiezen wat ik ga doen. Maar aangezien het mijn eerste cup seizoen zou worden, heb ik geen vergelijkingsmateriaal dus denk ik dat ik zowel cup als ZAC ga rijden. En inderdaad zoveel mogelijk Assen. Ben al druk bezig met de aanschaf van een camper en tussen de bedrijven door verander ik regelmatig wat aan de racer, zodat hij begin volgens jaar weer op en top is.

Een paar dagen Zandvoort moeten er ook wel tussen zitten, daar heb ik me dit jaar ook vreselijk vermaakt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan