Verslag circuitavond Lelystad 13-6-2002

in de bocht na het rechte eind wordt wel remmen in de bocht gedaan...(tevens ook remmen in de bocht en uitwijken...)

bermvlucht kan daar wel hoor...je heb alleen maar 30 meter voordat je de heuvel omhoog krijgt....

nadeel is van het rechte stuk is als je te laat remt gewoon afgestraft wordt....want je haalt de bocht daar niet meer...

als je met 250 aankomt...ga ik remmen net voor de witte markeringsstreep die daar in het midden zit...dan heb je nog marge zat om een mooie lijn aan te snijden in die bocht naar rechts...

tevens is het ook een verneukeratieve bocht omdat die bocht in het laatste stuk knijpt (hij wordt dus scherper), als je lijn niet goed is...dus TE vroeg naar binnen, kom je niet uit... :) en kan je niet hard genoeg uitacceleren voor de volgende knik naar links :)

op het rechte stuk ga ik van 6 naar 2...om vervolgens met 7 a 8k aan toeren de bocht weer uit te acceleren...ik laat m in 2 staan naar de volgende bocht...zit met toeren bijna in de begrenzer...

dan naar links in 2...

oh.....wacht ff ik zal maar ff stoppen...ik moet natuurlijk niet iedereen de kneepjes van het circuit leren... :) (en ideale lijnen... :) )

bij de bocht aan het einde rechte stuk kan je niet bermvlucht doen hoor is niet zo ruim dat je kan remmen en laten uitlopen. hij ging er al bij een kwart van de bocht uit

In de bocht remmen en bermvlucht kreeg ik bij VRO3
 
Geen flauw idee, ik hoorde dat er in de zomer geen zijn? 5 September zit in ieder geval vol, voor 12 september is nog plek vrij.

Heb net een plek gereserveerd voor 12 september. :]

NVVM: 031-6342480

Ik heb ook net gereserveerd *D

En nu maar hopen op een beetje goed weer

Ik zie je daar dan wel neem ik aan. We hebben van te voren vast nog wel even contact
 
Op vrijdag 14 juni 2002 10:55 schreef Fastnappie het volgende:
in de bocht na het rechte eind wordt wel remmen in de bocht gedaan...(tevens ook remmen in de bocht en uitwijken...)

als je met 250 aankomt...ga ik remmen net voor de witte markeringsstreep die daar in het midden zit...dan heb je nog marge zat om een mooie lijn aan te snijden in die bocht naar rechts...

op het rechte stuk ga ik van 6 naar 2...om vervolgens met 7 a 8k aan toeren de bocht weer uit te acceleren...ik laat m in 2 staan naar de volgende bocht...zit met toeren bijna in de begrenzer...

dan naar links in 2...

Als ik dit zo lees doen we dit stukkie hetzelfde alleen zit ik op het rechte eind op 240 (in mn 5) en rem ik iets na de witte lijnen in het midden
 
dat hele late remmen heeft op de bocht geen effect...(in mijn optiek) 9 van de 10 rijders die ik daar gezien heb gaan die bocht te hard in...kom je niet uit..in het midden...en is het eind van de bocht al helemaal drama...en daar pak je ze dan weer op....

Als ik dit zo lees doen we dit stukkie hetzelfde alleen zit ik op het rechte eind op 240 (in mn 5) en rem ik iets na de witte lijnen in het midden
 
en wat scheelt is dat jou fiets 170kg weegt...en de mijne 218....

ik heb gewoon meer meters nodig...om het gewicht te kunnen vertragen...

Als ik dit zo lees doen we dit stukkie hetzelfde alleen zit ik op het rechte eind op 240 (in mn 5) en rem ik iets na de witte lijnen in het midden
 
en wat scheelt is dat jou fiets 170kg weegt...en de mijne 218....

ik heb gewoon meer meters nodig...om het gewicht te kunnen vertragen...

Punt 1 Ik schreef het niet om mans te doen
Punt 2 Ik ging 240 jij 250
punt 3 mijn fiets is 163 kg

dus je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor jochie pffff
 
Op vrijdag 14 juni 2002 10:55 schreef Fastnappie het volgende:


oh.....wacht ff ik zal maar ff stoppen...ik moet natuurlijk niet iedereen de kneepjes van het circuit leren... :) (en ideale lijnen... :) )

:P

Leer mij die kneepjes maar op Zolder, leer ik ook wat bij!
Er is nog plaats hoor! 12 augustus ;)
 
Op vrijdag 14 juni 2002 10:55 schreef Fastnappie het volgende:
in de bocht na het rechte eind wordt wel remmen in de bocht gedaan...(tevens ook remmen in de bocht en uitwijken...)

bermvlucht kan daar wel hoor...je heb alleen maar 30 meter voordat je de heuvel omhoog krijgt....

Bermvlucht doe je daar na de bocht (tenminste met VR03). In de bocht is idd erg weinig ruimte.
 
1: ik wil niet mans doen...(jammer dat het WEER zo wordt op gevat..
2: wat moet ik hier op zeggen?
3: 163 kg. is 55 kg verschil...

ik voel me ook niet aangevallen..beschreef alleen maar mijn visie...voor de rest niks...

Punt 1 Ik schreef het niet om mans te doen
Punt 2 Ik ging 240 jij 250
punt 3 mijn fiets is 163 kg

dus je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor jochie pffff
 
he kerel...ik kan nog wat van jou leren!!! :)
jij niets van mij...

u rijd al iets langer...en heeft ook wat meer ervaring :)


:P

Leer mij die kneepjes maar op Zolder, leer ik ook wat bij!
Er is nog plaats hoor! 12 augustus ;)
 
Op vrijdag 14 juni 2002 10:55 schreef Fastnappie het volgende:
op het rechte stuk ga ik van 6 naar 2...
Echt waar? Ik schakel juist van 2 naar een hogere versnellingen op het rechte stuk ;)
om vervolgens met 7 a 8k aan toeren de bocht weer uit te acceleren...ik laat m in 2 staan naar de volgende bocht...zit met toeren bijna in de begrenzer...

dan naar links in 2...

oh.....wacht ff ik zal maar ff stoppen...ik moet natuurlijk niet iedereen de kneepjes van het circuit leren... :) (en ideale lijnen... :) )
Gewoon overal in 2 en op het rechte stuk opschakelen. Heb er zelf 220 gehaald op de teller, moet met gemak nog 230 kunnen halen (later remmen) danwel 240 (harder het rechte komen oprijden). Kom alleen net iets grip tekort om lekker volgas te geven de bochten uit, maar toch zit ik al op 12000tpm in de bocht voor het rechte.

Heb me trouwens ook ingeschreven voor 12 september.
 
voor dat ik het rechte stuk op ga zit ik al in 3..rond de 8 duizend...a 9 duizend tpms...
die bocht is zoooooo lekker voor het rechte eind.....krijg er bijna een ... :) :) :)

Op vrijdag 14 juni 2002 15:12 schreef marcoo het volgende:Echt waar? Ik schakel juist van 2 naar een hogere versnellingen op het rechte stuk ;)Gewoon overal in 2 en op het rechte stuk opschakelen. Heb er zelf 220 gehaald op de teller, moet met gemak nog 230 kunnen halen (later remmen) danwel 240 (harder het rechte komen oprijden). Kom alleen net iets grip tekort om lekker volgas te geven de bochten uit, maar toch zit ik al op 12000tpm in de bocht voor het rechte.

Heb me trouwens ook ingeschreven voor 12 september.
 
Terug
Bovenaan Onderaan